معروف ترین غذاهای محلی ایران کجارو


لیست غذاهای آذری از انواع آش و کوفته گرفته تا خورش و کوکو معروف تبریز ادامه دارد. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای تبریز و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. ماش پلو یا پلو ماش، یکی از غذاهای مشهور و محبوب استان گلستان است که در سراسر ایران نیز طبخ می‌شود. این غذای مقوی و مفید را می‌توان به‌صورت گیاهی و ساده یا با گوشت چرخ‌کرده، ماهی، تکه‌های مرغ و حتی گوشت ماهیچه و گردن درست کرد. ماش، برنج، پیاز، کره، نمک، فلفل و زردچوبه از مواد اصلی تشکیل‌دهنده ماش پلو هستند.

  • جالب است بدانید که اهالی قم به‌دلیل شوری آب این شهر و خاصیت کلم قمری در دفع املاح مضر از کلیه‌های بدن در بیشتر غذاهای خود از این ماده غذایی استفاده می‌کنند.
  • غذای محلی ایرانیغذاهای محلی ایرانی به دلیل تنوع جغرافیایی و وجود انواع محصولات، از متنوع ترین‌ها در میان کشور است.
  • لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج بسیار متنوع و قابل تغییر است زیرا خاصیت غذای ایرانی این است که دست آشپز در هنگام پخت آن کاملا باز است.
  • مواد تشکیل‌دهنده این غذا مشابه خورش بادمجان است و نکته مهم در تهیه این غذا، بریدن ته بامیه به شکلی است که مایع لزج آن خارج نشود.
  • طعم اصلی این غذا، در مرحله اول از ترخون و سپس از کلم قمری به وجود می‌آید.

پیشنهاد می‌کنم در سفر به بوشهر حتما این غذای عربی بوشهری را تست کنید. با اجاره سوئیت در بوشهر اقامتی دلچسب و به یادماندنی در این شهر را تجربه کنید و از طعم غذاهای دریایی و خاص بوشهر لذت ببرید. برای تهیه گوشت لوبیا از گوشت بدون استخوان، پیاز، لوبیا سفید، دارچین و زعفران استفاده می‌شود. باسترماپلو یا باسدیرماپلو، یک غذای خوش رنگ ولعاب اردبیلی که پیشینه‌اش به باکو می‌رسد و طعم لذیذش تا همیشه ته ذهنتان باقی خواهد ماند. یکی دیگر از غذاهایی که حتما باید در اردبیل آن را بچشید، ترشی قورمه است؛ چون این غذا فقط خاص اردبیل است در شهر دیگر آن را پیدا نمی‌کنید. این غذا به دلیل طعم شیرینش معمولاً همراه با سبزی‌خوردن سرو می‌شود.

آبگوشت زیره یک غذای اصیل کرمانی

این کافه رستوران، ظاهری بسیار ساده و بی‌آلایش دارد و انواع غذاهای سنتی را سرو می‌کند. سرو قلیان در این رستوران آزاد است؛ پس اگر بوی دود شما را آزار می‌دهد، بهتر است رستوران دیگری را برای شب‌نشینی خود انتخاب کنید. بد نیست بدانید که غذای رستوران سنتی ترمه به‌صورت سلف سرویس سرو می‌شود و با پرداخت مبلغ ورودی، می‌توانید از تنوع بی‌شمار غذاهای سنتی و فرنگی لذت ببرید. همچنین هر شب، به جز ایام سوگواری، از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، برنامه موسیقی زنده در این رستوران برگزار می‌شود. در این برنامه برخی از نوازندگان معروف نی، دف و ویلون حضور دارند. بسیاری از کسانی که مهمان خارجی دارند و به دنبال بهترین رستوران های تهران هستند، این رستوران را برای پذیرایی از مهمانان خود انتخاب می‌کنند.

گوشت لوبیا، معروف و پرطرفدار بین غذاهای محلی کاشان

در مدتی که گوشت در حال پخته شدن است باید بادمجان‌ها را پوست بکنیم، از وسط نصف کنیم و در یک تابه سرخ نماییم. برای پخت این خورش خوشمزه باید مغز گردو ها را خوب آسیاب کنید و یک نوع گوشت دلخواه را نیز برای پخت آن انتخاب نمایید. حدود ۴ ساعت زمان لازم است تا ترکیبات در کنار یکدیگر بپزند. در مرحله آخر می‌توان سبزی قورمه و لیمو عمانی‌هایی که از قبل خیس شده‌اند را اضافه نمود.

خورش فسنجان و کشک

چلوکباب دیزی سرای پسران میرزا یکی از آیتم های خوشمزه در شعبه های 1 و 2 علی دیزی می‌باشد که با گوشت تازه و مواد اولیه سالم طبخ شده و می‌تواند تجربه خوشمزه‌‌ای را برای شما عزیزان رقم بزند. بیشتر از هر موردی کباب های سنتی ایرانی بسیار معروف هستند که در ادامه برخی از این کباب برای شما لیست می کنیم. سوراغ در واقع یک نوع دسر معروف در استان هرمزگان است که برای طعم دادن به غذاهای دیگر و همراه غذای اصلی میل می‌شود. بهترین غذاهای دریایی عمرتان را می‌توانید در هرمزگان از بندرعباس گرفته تا کیش و قشم و جزیره هرمز تست کنید.