معروف ترین غذاهای محلی ایران کجارو


سپس گوشت خورشتی را به پیاز داغ بیفزایید و آن را تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. در ادامه زردچوبه، فلفل و ادویه خورشتی را در قابلمه بریزید و مواد را خوب مخلوط کنید و برای چند دقیقه تفت دهید. در مرحله بعد، رب گوجه‌فرنگی را در قابلمه بریزید و آن را سرخ کنید تا رنگ رب باز شود و بوی خامی آن از بین برود.

  • از دیگر موادی که برای تهیه این دسر خوش‌طعم استفاده می‌شود، می‌توان به زعفران، شکر، گلاب و شیر اشاره کرد.
  • کمی گوشت را تفت دهید و اجازه دهید بوی زهم آن‌ها گرفته شود.
  • برای پخت کوفته از مرغ، لپه، ادویه، تخم‌مرغ، سبزی تازه، گردو، پیازداغ و آرد استفاده می شود.
  • این غذا به‌خاطر مواد تشکیل‌دهنده آن بسیار مقوی است و در عین حال خیلی هم طرفدار دارد.
  • برای مطالعه ادامه طرز تهیه ته چین آلبالو خانگی به ۳ روش مختلف با مرغ یا گوشت می‌توانید رو لینک مقاله طرز تهیه ته چین آلبالو کلیک کنید.
  • از خرماهای درشت و سفت یا از خرماهای زردرنگ برای تهیه این غذا استفاده کنید.

حدود ۸ لیوان آب جوشیده شده به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید ترکیبات در کنار یکدیگر پخته شوند. فقط ۳۰ دقیقه به ترکیبات زمان دهید تا کنار یکدیگر پخته شوند. در این میان، ماهی شکم‌پر که از محبوب‌ترین غذا‌های ایرانی در خطه شمال و البته جنوب کشور به شمار می‌رود هم تنوع بالایی در محتویات دارد. این غذای پرطرفدار ایرانی از حبوباتی مانند نخود و لوبیا سفید و گوشت و چربی و گوجه فرنگی و پیاز تهیه می شود.

هویج پلو شیرازی

سبزی قورمه نیز باید از قبل خورد شده و در مقداری روغن سرخ شده باشد. برای پخت این خورش حتماً باید لوبیا ها را از شب قبل خیس کرده باشید یا قبل از اقدام به پخت این خورش آن‌ها را نیم پز کنید. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که رب انار استفاده شده در بیشتر انواع ماهی شکم‌پر، خواص بسیاری برای لاغری دارد. بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف رب انار می‌تواند برای کاهش وزن و چربی‌های بدن به خصوص در اطراف شکم مفید باشد. ته دیگ یکی از بخش های ثابت در سفره ایرانیان است و تمام ایرانیان علاقه شدیدی به ته دیگ دارند و تنها بخشی از غذا است که ظرف آن در انهت خالی می شود.

۹- بز قورمه

دیزی یا آبگوشت از قدیمی ترین، لذیذترین و مقوی ترین غذاهای اصیل ایرانیست. همان گونه كه از نامش پیداست، این غذا آبكی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشكیل دهنده آن است. حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور كند كه آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشكیل دهنده دیزی و آبگوشت یكسان می باشد. رسم است كه اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه كنند، به آن «دیزی» بگویند. اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می كنید، لازم است كه آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو كنید. به شما توصیه می‌كنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگك و پیاز میل كنید.

طرز تهیه آش اماج یا آش بی بی غذای محلی نیشابور

در این مرحله، ماست و آب را مرتب هم بزنید تا ماست نبرد و گلوله گلوله نشود. معمولا اسم غذاهای ایرانی بر اساس موادی که در طرز پخت انواع غذای ایرانی به کار می‌رود، انتخاب می‌شوند. بعضی از غذاها هم بومی یک شهر یا منطقه هستند و با سبزیجات بومی آن منطقه درست می‌شوند و نام مواد به کار رفته در این غذاها، روی آنها گذاشته می‌شود. «کباب سرداشی» یکی دیگر از غذاهای ایرانی فوق‌العاده لذیذ و خوشمزه است که در شهر همدان طبخ می‌شود. این غذا شباهت زیادی به کباب تابه‌ای دارد و در کنار گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل بسیار لذیذ و خوشمزه است. کوفته‌ها را در نهایت در سس قرار دهید و اجازه دهید کوفته‌ها در سس بپزند.