معرفی بهترین غذاهای ایرانی 40 غذای سنتی ایرانی سیری در ایران


از لوبیاپلو چشم بلبلی برای پخت لوبیاپلو شیرازی استفاده می‌شود. در کنار لوبیا چشم بلبلی از گوشت و سبزیجاتی مثل شوید هم باید استفاده شود تا لوبیاپلو شیرازی پخته شود. در مناطق شاندیز و ترقبه که قدم می‌گذارید، حتماً شیشلیک را امتحان کنید.

  • بلغور در زبان فارسی به‌معنای «هر چیز در هم شکسته و در هم کوفته» است و به‌طور خاص به گندم یا جوی پخته شده و خشک شده‌ای اشاره دارد که با آسیاب، نیم‌کوب شده باشد.
  • در ضمن اگر رژیم دارید و نمیتونید از گوشت قرمز استفاده کنید آموزش پخت کباب کوبیده مرغ رو ببنید.
  • ته‌چین یکی از غذا‌های ایرانی محبوب و رایج است که معمولاً در پخت آن از ماست، برنج، زعفران و تخم مرغ استفاده می‌شود.
  • قورمه بهمردم شیراز به غذاهای شیرین علاقه دارند و قورمه یکی از غذاهای سنتی شیراز با طعمی شیرین و دلپذیر است.
  • اگر به شیراز سفر کردید، خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی شیرازی را می‌توانید در این رستوران‌ها بخورید.

جالب است بدانید که منوی این رستوران محدود به غذاهای سنتی نیست و انواع غذاهای فرنگی نیز در آن به چشم می‌خورد. در ضمن همه شب به جز ایام سوگواری، از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، برنامه موسیقی زنده سنتی با اجرای خوانندگان و نوازندگان بنام تهران برگزار می‌شود. رستوران و سفره‌خانه سنتی عمارت تهرانپارس، یکی از پاتوق‌های دنج برای دورهمی‌های دوستانه محسوب می‌شود.

اگر می‌خواهید از غذای مجلسی قزوینی‌ها که در مجالس عروسی‌شان طبخ می‌شود میل کنید، قیمه نثار را انتخاب کنید. قیمه نثار به جز لپه، همان مواد قیمه خودمان را دارد که موادی همچون زرشک، خلال بادام و پسته، شکر، زعفران و ادویه به آن اضافه می‌شود. هنگام ریختن آلبالوها، مرغ یا کوفته­های گوشتی را در بشقاب قرار می­دهند و با یک لایه برنج می‌­پوشانند.

طرز تهیه

اگر یکبار طعم این آبگوشت را بچشید، قطعاً شیفته‌ی آن خواهید شد. معروف‌ترین غذاهای کرمان، غذاهای آبگوشتی و آشی هستند که بی اغراق طعم واقعاً خوبی دارند و هر شخصی برای یک بار هم که شده باید مزه‌ی آن‌ها را تجربه کند. در ادامه به معرفی معروف ترین غذاهای سنتی کرمان می‌پردازیم. در این مقاله لیستی از بیشتر از ۲۰ غذا را به شما معرفی کرده ایم و شما میتوانید از لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج به عنوان ایده برای غذای مهمانی ها استفاده کنید. دلمه برگ مو که جز پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج به شمار میروند و در شهر های مختلف ایران از این غذای محبوب استفاده میشود. غذاهای ایرانی همانطور که ممکن است طبخشان ساعت ها طول بکشد، مثل انواع آش و آبگوشت و خورش های متفاوت، در میان خود غذاهای ساده ای را هم جا داده اند که انواع املت و کوکو جزء آن ها هستند.

برنامه مدیتیشن و آرامش + بهترین اپلیکیشن مراقبه و نرم‌‍‌ افزارهای Meditation

یکی از مشهورترین قلیه ماهی‌ها در بوشهر طبخ می‌شود که به آن «قلیه مُی» می‌گویند. سپس آب آن را خالی کنید و برنج را به‌همراه نمک در قابلمه ماش (و آب ماش) بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا برنج بپزد و نرم شود.

حلیم بادمجان

هر وقت از سال که به شهرهای این استان سفر کنید گردشگران زیادی را می‌بینید که در جنگل، ساحل، دریا و بازار شهرهای آن مشغول تفریح و خوش‌گذرانی‌اند. بوی کباب، جوجه‌کباب،‌ خورشت‌های شمالی و سبزی‌های تازه هوش از سر همه می‌برد. یکی از بهترین غذاهایی که می‌توانید در رستوران‌های شهرهای این استان میل کنید اکبر جوجه است.

خرما پلو، یک غذای مجلسی و فوق‌العاده لذیذ برای سرو در مهمانی‌ها نیز است که با مواد مختلفی درست می‌شود. این غذا را می‌توان با گوشت چرخ‌کرده یا گوشت مرغ، خرما، برنج، کره، زعفران و ادویه درست کرده و با کشمش پلویی، زرشک، پیاز داغ، خلال پسته و بادام تزئین کرد. پس از پخت حبوبات و بلغورها، سبزی خرد شده را در آش بریزید. در این مرحله اگر احساس کردید که آب آش کم است، کمی آب جوش در آش بریزید. در حین پخت سبزی، پیازهای خلالی خرد شده را در روغن با نمک، فلفل و زردچوبه سرخ کنید تا طلایی و سرخ شوند. در انتها آرد را با نصف لیوان آب حل کنید و در آش بریزید تا آش غلیظ شود.