لیست 50 تا از بهترین غذاهای ایرانی حس یاد


شیرین پلو جز بهترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و در مجالس و عروسی ها معمولا این غذا سرو میشود. ته چین مرغ که جز پرطرفدارترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و در مجالس و عروسی ها نیز از آن استفاده میشود. در میان غذاهای ایرانی که سرشار از پروتئین یا مواد مغذی هستند می‌توان به آبگوشت، شیر برنج، باقالی پلو با ماهیچه یا گردن، خورش بز قورمه و … اشاره کرد. در لیست غذا ایرانی، «رشته پلو» تقریبا در همه شهرها تهیه می‌شود. در طرز تهیه رشته پلو از برنج به همراه رشته پلویی استفاده می‌شود.

ممنون از زحمتی که کشیدین ولی تو قسمت هرمزگان حقیقتش خود من که هرمزگانی ام جز یکی دو مورد اسم بقیه غذاها رو اصلا نشنیدم.

  • ۳ است که فعالیت‌های آنتی اکسیدانی دارد و به تنظیم قند خون و تولید انرژی کمک زیادی می‌کند.
  • زرشک پلو، در مراسم عروسی و مهمانی‌ها جزو غذاهای اصلی به شمار می‌آید.
  • به خاطر همین ترکیب بی نظیر توریست ها به آن علاقه مند هستند.
  • در طرز تهیه شیر برنج از شیر و برنج استفاده و با دارچین به آن عطر و طعم داده می‌شود.
  • اگر میخواهید آشپزی را از پایه شروع کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم آشپزی سنتی آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

برای تهیه نان ترتیلا آرد ذرت و گندم به همراه روغن مایع و آب استفاده می‌کنیم. کرفس یکی از سبزیجات مقوی و مفید برای بدن است و کسانی که رژیم لاغری دارند، آب کرفس میل می‌کنند. طرز تهیه کامل دمی گوجه یا استامبولی پلو را در مقاله‌های بعدی مجله اسنپ اکسپرس بخوانید. در این مقاله مجله اسنپ اکسپرس قصد داریم ده مدل غذای برنجی خوشمزه را با دستور تهیه به شما معرفی کنیم.

معمولا این غذا را به همراه ته دیگ سیب زمینی یا نان ، سبزی خوردن ، سالاد شیرازی و ماست میل می کنند. به خاطر همین ترکیب بی نظیر توریست ها به آن علاقه مند هستند. # کباب های ایرانی از آن چیزی که تصور می‌کنید، متنوع ترند. پیش از همه می‌رویم سراغ کباب کوبیده، کبابی که با گوشت قرمز، پیاز خرد شده و نمک و فلفل پخته می شود. پس از آن کباب برگ پیش روی شماست که با ورقه های نازک گوشت بره یا گاو، به همراه آب لیمو، پیاز، زعفران و کره طبخ می‌شود. کباب مرغ یا جوجه که در گذشته با استخوان و بر روی آتش کباب می‌شده، امروزه پس از خواباندن گوشت مرغ در آب لیمو و زعفران، بر روی آتش کباب می‌کنند.

طرز تهیه کوکو چند لایه مجلسی و خوشمزه شیک

برای ناهار یک روز سرد زمستانی یا بارونی پاییزی آش گزینه خوبی است. همراه با یک قاشق چایخوری نمک،اجازه می‌دهیم تا عدس‌ها بپزند. بعد ازینکه آب عدس‌ها به جوش آمد، همینطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، روی آن کفی تشکیل می‌شود که حتما باید این کف را با قاشق جمع کنیم. بعد از اینکه مقداری پیاز نرم شد، به آن زردچوبه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با پیاز و زردچوبه کاملاً مخلوط و یکدست شوند.

طرز تهیه آش اماج یا آش بی بی غذای محلی نیشابور

کشور ایران تنوع غذایی بسیار زیادی دارد و برخی از انواع غذای ایرانی طرفداران زیادی در کشورهای خارجی به دست آورده اند. شما زمانی که وارد رستوران می شوید بدون شک در بین انواع غذاهای ایرانی مردد می مانید که کدام یک از آنها را انتخاب کنید. از آنجایی که غذاهای ایرانی جذابیت و خوشمزگی خاصی دارند بسیاری از افرادی که در نقاط دیگر دنیا زندگی می کنند هم با این غذاها آشنا می باشند. برخی از انواع غذاهای ایرانی هستند که شهرت زیادی در سراسر دنیا به دست دارند و یا اینکه افراد ایرانی آنها را بیشتر از دیگر غذاها میل می کنند.

انواع همبرگر و پاستا و ترکیب غذاهای سنتی ما با غذاهای جدید مثل لازانیا این لیست را کامل می کنند. این تنها بخشی از لیست بلند بالای غذاهای ساده ایرانی است. مجله کوروش محتواهای جامع و به روزی از آموزش های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، فیلم و سریال و علم و تکنولوژی به شما ارائه می دهد.

کافیست تکه کوپکی نان را جدا کنید، مقداری سبزی و قدری پنیر بر روی آن بگذارید و مانند یک ساندویچ معمولی، آن را تا کرده و بعد هم نوش جان کنید. ظرف سبزی در تمام طول غذا بر روی میز باقی می ماند و می توانید در حین غذا هم از آن استفاده کنید. از طرفی به سبب مواد اولیه ارزشمند آش رشته که در فرهنگ ایرانی فرخنده و مبارک محسوب می‌شوند، در نوروز و جشن سال نو ایرانیان، نیز آش رشته را طبخ می‌کنند. برای پختن ماهی شکم‌پر معمولاً روش‌های مختلفی به کار گرفته می‌شود که در هرکدام از آن‌ها مواد تشکیل‌دهنده متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سپس بر روی اجاق گاز بگذارید و بعد از داغ شدن روغن، پیاز و سیر را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا مقداری نرم شود. سپس به مقدار دلخواهتان نمک، زردچوبه و فلفل را به پیاز و سیر اضافه کنید و کاملا هم بزنید و تفت دهید تا پیاز و سیر ها رنگ طلایی به خود بگیرند. لوبیا را در قابلمه می ریزیم و روی آن حدودا ۴، ۵ لیوان آب می ریزیم تا جایی که آب کاملا بالای لوبیاها قرار بگیرد و آنرا روی حرارت می‌زاریم تا بپزد. پنینی مرغ برای کسایی که دوست دارند سریع غذا درست کنند، مناسب است. سپس در ادامه خامه را نیز به کاسه اضافه کنید و مجدداً آن را با همزن، هم بزنید تا مواد کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند و فرم یکدستی به خود بگیرند. در گام بعدی خیارها را بشویید و سپس آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید.

غذاهای شمال ایران جز معدود غذاهایی هستند که پایشان را به سفره همه ایرانی‌ها باز کرده‌اند. این خورشت لذیذ هم به تنهایی و هم به همراه ماهی دودی در شمال سرور می‌شود. نکته جالب که برای دوستان گیاه خوار میتواند مفید باشد این است که برای طبخ آن از گوشت استفاده نشده و انواع سبزیجات محلی و معطر تشکیل دهنده آن است. از بهترین غذاهای ایرانی ، باقالی پلوبرای پخت باقالی پلو، برنج سفید را با باقالی، شوید و زعفران (برای تزئین و سرو) مخلوط کرده و بپزید.