لیست کامل غذاهای سنتی ایرانی + عکس مجله دوراونتاش


رستوران حوض خونه حدود 40 سال پیش افتتاح شده و در طی این سال‌ها، مشتریان ثابت فراوانی پیدا کرده است. رستوران حوض خونه دو طبقه کاملاً مجزا دارد و از این رو بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که مراسم یا مهمانی‌های خود را در این رستوران برگزار کنند. آموزشگاه آریا با عنوان “آریا کویت” در سال ۱۳۸۶ در کشور کویت شروع به کارکرد.

  • ماهی پرطرفدار و پرمصرف‌ترین غذای دریایی است كه به لحاظ گستردگی انواع و البته شیوه طبخ آن می‌تواند سلیقه‌های متفاوتی از افراد را راضی نگه دارد.
  • اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران در تعطیلات و مسافرت ها، گوشت مرغ طعم دار شده را بر روی منقل کباب کرده و جوجه کباب می پزند.
  • بزقرمه از غذاهای اصلی و قدیمی ایرانی است که خیلی خوشمزه است و به نوعی یکی از آبگوشت های شهر کرمان محسوب می شود.
  • سپس محلول قوروت را به‌همراه نمک و فلفل به پیاز داغ بیفزایید و غذا را برای چند دقیقه روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا گرم شود؛ اما به جوش نیفتد.

سپس یک قابلمه آورده و آن را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. بعد از آن که آب خورش کم شد و خورش به روغن افتاد نوبت اضافه کردن تخم مرغ‌هاست. بعد از شکستن تخم‌مرغ‌ها چند دقیقه صبر می‌کنیم تا پخته شوند. در مرحله اول باید گوشت‌ها را به ابعاد دلخواه خرد کرده، درون قابلمه قرار دهید و مقداری روغن اضافه کنید.

معروف ترین غذای سنتی ایران چیست؟

نصف مخلوط برنج را کف قابلمه بریزید و با پشت قاشق کف قابلمه فشار دهید. سپس مرغ‌هایی را که تفت داده‌اید به همراه زرشک روی برنج بریزید. در ادامه دوباره باقی مانده برنج را به درون قابلمه اضافه کنید. این غذای سنتی و محبوب ایرانی از ترکیب برخی حبوبات، سیب زمینی و گوشت تشکیل می‌شود. خورش قورمه سبزی یکی از غذاهای ایرانی بسیار معروف و پرطرفدار است که در کنار برنج سرو شده و طعم بی نظیری دارد. کباب تابه‌ای، نوعی خوراک است که به طور کلی مواد مورد نیاز آن شامل گوشت گوسفندی چرخ کرده، پیاز، گوجه فرنگی، نمک و البته سماق می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت ترک‌ها از طعم شیرینی لذت می‌برند. خورشت آلوهویج از آن خورشت‌های محبوب آذربایجان شرقی است که اسمش ترکیباتش را لو می‌دهد. برای پختن خورشت آلو هویج می‌توان از گوشت مرغ یا گوسفند استفاده کرد.

طرز تهیه قلیه کدو حلوایی

غذاهای محلی این استان معمولا با نان محلی سرو می‌شوند و از میان آن‌ها می‌توان به شله ماسی، شله ماشکی، شله بادامی، کله جوشک، شله شیری، پلو یا آش کنگری، نان بلوط و غیره اشاره کرد. در زمان‌های دور که افراد به یخچال دسترسی نداشتند، برای نگهداری گوشت، آن را قورمه می‌کردند؛ فرآیند سختی که همچنان در میان مردم روستا‌ها و عشایر استان کرمان از جمله شهر بابک جایگاه خاصی دارد. آن‌ها برای قورمه کردن گوشت، بزغاله را در اواسط پاییز ذبح می‌کردند و سپس پوست آن‌ را به‌صورت خیکی می‌کندند تا از آن مشک درست کنند. لاشه‌ بز در ادامه تمیز شده و از جایی مانند سقف راهرو یا دالان آویزان می‌شد تا برای یک شب به‌اصلاح لاشه ببندد. سپس قبل از طلوع آفتاب، لاشه‌ را به‌اندازه قیمه‌ای درمی‌آوردند. استان قم با قدمتی از بیش از هفت هزار سال قبل، یکی از استان‌های کویری و مرکزی ایران است.

تنوع غذایی فوق العاده خوزستان باعث شده که بتوانیم در جشنواره‌ای از طعم ها و مزه ها، قدم بزنیم و از خوردنی های لذیذش لذت ببریم. شاید اسم خورشت ماست به عنوان دسر برایتان عجیب باشد اما به خاطر طعم شیرین و رنگ زیبای زعفرانی این غذا بیشتر به عنوان دسر استفاده می‌شود که البته خیلی دسر سبکی هم نیست. مالاتا مازندرانیمالابیج که مالاتا هم گفته می‌شود یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای دریایی مازندران است. در کنار این جاذبه‌های تاریخی، غذاهای متنوع و خوشمزه تبریز، که هر ذائقه و سلیقه‌ای را راضی می‌کند نشان دهنده‌ی فرهنگ غذایی غنی مردم این منطقه است.