لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی


کلم قمری را می‌توان پس از نیم‌پز شدن مواد آبگوشت در غذا ریخت. گوشت سردست گوسفند بهترین انتخاب برای تهیه این آبگوشت است. قیمه نثار در استان قزوین در مجالس عروسی، نذری روزهای عاشورا و تاسوعا و شب سال تحویل سرو می‌شود و طعم و مزه‌ای بی‌نهایت لذیذ دارد. مانی پلو با نام‌های دیگری همچون نثار پلو، کشمش‌ پلو، نگین پلو، خلال پلو، قیمه‌ پلو و غیره در اراک، بندرعباس، دزفول و… این غذا بیشتر مناسب کسانی است که طرفدار غذاهای شیرین هستند؛ زیرا کشمش پای اصلی آن است.

  • اما در این میان برخی از غذاهای سنتی ایرانی هستند که از محبوبیت بیشتری برخوردارند و همیشه هم در صدر لیست‎ بهترین غذاهای سنتی ایرانی قرار گرفته اند.
  • البته برای تهیه این خورش می‌توان از گوشت گوساله، مرغ، بوقلمون یا حتی قارچ نیز استفاده کرد.
  • پس از پخت کامل مواد و جوش آخر، دو عدد تخم‌مرغ را در یک کاسه بشکنید و کمی هم بزنید.
  • این غذا از ترکیب کلم قمری یا سنگی، پیاز، برنج، گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی، ادویه و سبزی‌های معطر همانند تره، ریحان، ترخون و شوید تهیه می‌شود.

خلال پرتقال یا نارنج تلخی گرفته را نیز به‌همراه زعفران به زرشک بیفزایید و آن‌ها را پس از یک دقیقه از روی حرارت بردارید. نصف مخلوط زرشک را به گوشت‌ها بیفزایید و بقیه آن را برای تزئین کنار بگذارید. در ابتدا خرماها را از وسط و بدون متلاشی کردن، برش بزنید و هسته آن‌ها را دربیاورید. سپس کره را در یک تابه متوسط گرم کنید و خرماها را در آن تفت دهید تا پوست آن‌ها براق شود.

یوان آش

حالا یک دستکش به دست کنید و آن قدر گوشت را ورز دهید تا حالت چسبندگی گوشت برطرف شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه کباب سرداشی همدان در فر و ماهیتابه و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب سرداشی کلیک کنید. «کوفته سبزی» یکی از غذاهای ایرانی و جزو غذاهای اصیل شیرازی‌هاست. همان‌طور که از اسم این غذای ایرانی مشخص است، در طرز تهیه این کوفته سنتی، سبزی به عنوان ماده اصلی استفاده می‌شود. بنابراین رنگ آن هم با سایر انواع کوفته متفاوت و در نتیجه سبز خواهد بود.

آشنایی با بهترین رستوران‌های کرمان

غذاهای تهران از جمله دمپختک، سرگنجشکی، اشکنه و بعضی از خورش‌ها با طعم و مزه لذیذ خود شما را به سفری در زمان دعوت می‌کنند؛ پس در سفر به تهران، حتما این غذاهای ساده و لذیذ را امتحان کنید. برخی از این غذاها شناخته شده نیستند؛ در حالی که برخی دیگر کماکان در خانه‌های تهرانی‌ها طبخ می‌شوند. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای تهران و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. این غذای خوشمزه در مناطق مختلف ایران با روش‏های متفاوتی طبخ می‏شود. برای مثال آن را با گوشت اردک و غاز هم تهیه می‏کنند اما ته چین با گوشت مرغ محبوبیت بیشتری دارد. جالب است بدانید که در خارج از کشور ته چین را به دلیل ظاهر شیک و زیبایش کیک ایرانی می‏نامند.

کشک‌ها را به‌همراه کمی آب در یک ظرف بریزید تا خیس بخورند. در همین حین، گردوها را با سنگ گرد و مخصوص یا آسیاب پودر کنید تا گردوها به روغن بیفتند. پودر گردوی به روغن افتاده را با کشک خیس خورده مخلوط کنید و آن‌ها را بسابید.