لیست غذاهای سنتی ایرانی کترینگ آتیسا


در ادامه گوشت مزه‌دار شده را به پیاز سرخ شده بیفزایید و آن‌ها را خوب با هم تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. لپه‌ها را از دو تا سه ساعت قبل خیس کنید و چند بار آب آن را تعویض کنید تا نفخ لپه گرفته شود. مقداری روغن در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا داغ شود.

  • همچنین نماد اعتماد الکترونیکی را از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت اخذ نموده است.
  • همه‌ی ما با این غذای خوش ‌بر و روی زعفرانی و ته دیگی ایرانی آشنا هستیم؛ ته‌چین!
  • خورش قیمه هم یکی دیگر از غذاهای سنتی ایرانی خوشمزه است که در میان مردم طرفداران زیادی دارد.

انواع کباب از گذشته مخصوص سفره های ایرانی بوده است و طرفداران پرشماری هم بین ایرانیان دارد. به طوری که امروزه تا حدودی به یک جاذبه توریستی تبدیل شده و بسیاری از توریست های خارجی مشتاق امتحان انواع کباب های خوشمزه ایرانی هستند. یکی از غذاهای سنتی و اصیل کرمانشاه سیب پلوی کرمانشاهی می باشد که در نوع خود بی نظیر است . بعضی از غذا ها نیز محلی هستند و ساکنان سایر مناطق، حتی اسم آن ها را هم نشنیده اند. سعی کردیم در معرفی این لیست غذا های ایرانی، به نکات بالا توجه کرده و به گزینه های متنوعی اشاره کنیم.

از نام رستوران نون و نمک فخرالملوک می‌توانید متوجه شوید که رستورانی بسیار با اصل و نسب، سنتی و زیباست. مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره نون و نمک فخرالملوک به آن اشاره کنیم این است که رستوران در ساختمانی 140ساله قرار دارد که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. رستوران نون و نمک فخرالملوک دارای فضاسازی بسیار اصیل و واقعی است و اصلاً احساس نمی‌کنید که دکور‌ها تزئینی هستند. در میانه این ساختمان، حوضی بزرگ و فضای باز بسیار زیبایی تعبیه شده است و اتاق‌ها دور تا دور این فضا چیده شده‌اند.

پلو مخلوط یکی از غذاهای محلی ایران است که در شهر مشهد پخته می‌شود. مخلوط نام برازنده‌ای برای این غذاست؛ پلو مخلوط در واقع ترکیبی از همان استانبولی و لوبیا پلو است. مواد اولیه این غذا گوشت، برنج، پیاز، هویج، رب گوجه فرنگی و ادویه‌های مختلف است.

معروف ترین غذای سنتی ایران چیست؟

برای رفع نفخ نخود می‌توانید نخودها را چند بار بجوشانید و آب نخود پخته را دور بریزید. برخی افراد در انتهای پخت، مقدار بسیاری پیاز داغ در خورش می‌ریزند تا طعم خورش را بهتر کنند. افزودن یک قلم گوسفند به‌همراه گوشت به خروش، طعم بی٬نظیری به غذای شما می‌دهد. شما می‌توانید خورش عدس را به‌جای گوشت گوسفندی با مرغ نیز درست کنید. برای تهیه ماهی دودی، آن را در زمان دم کشیدن، روی برنج قرار دهید تا برنج شما عطر دودی نیز به خود بگیرد.

غداهای محلی کردستان

آش شیر برخلاف چیزی که از اکثر آش‌ها در ذهنتان است، یک آش شیرین است و اگر طرفدار طعم‌های شیرین باشید حتما از این آش خوشتان می‌آید. آش گزنه یادوخین کردستاندر فصل تابستان و زمان برداشت غلات، مردم کردستان این غلات رو فرآوری و برای استفاده در زمستان نگهداری می‌کنند. این غذا در اصل با کنگر درست می شود، اما چون کنگر گیاهی نایاب است و بیشتر در ماه فروردین پیدا می‌شود، در ماه‌های دیگر برای درست کردن این غذا از کرفس استفاده می‌شود. میرزا قاسمی گیلانشاید جالب باشد بدانید که میرزاقاسمی توسط محمد قاسم خان که در زمان ناصرالدین شاه قاجار والی رشت بود، ابداع شده و دلیل نام‌گذاری این غذا به همین دلیل است. مجله گردشگری جاجیگا به سفر، طبیعت‌گردی، و مناطق گردشگری ایران زیبا می‌پردازد.

در شکل دیگر آن، سیرابی را با برنج، آلو، شوید و روغن حیوانی می‌پزند که رنگ آن مثل کله‌پاچه زرد است. در این غذا شکم ماهی سرخو یا سنگر را خالی می‌کنند و بعد با مخلفاتی مثل گشنیز، شوید، پیاز خرد شده، ادویه و فلفل پر می کنند. برای تهیه سوراغ مخلوط ماهی مومغ و آب نمک و خاک سرخ هرمز و پوست نارنج را با نمک زیاد درون ظرفی در بسته به مدت 10 تا 20 روز در آفتاب می‌گذارند تا غلیظ شود. غذاهای محلی گرگان رنگ و بوی غذاهای عشایر و ترکمن را دارند و خوردنشان از واجبات سفر به این شهر زیبا و سرسبز است. کبه یک نوع غذای عربی است که در آشپزی بوشهر وارد و در غذای محلی بوشهری ماندگار شده است.

برای آشنایی با طرز تهیه انواع ماش پلو به مجموعه غذاهای محلی کجارو سر بزنید. بیشتر غذاهای قزوینی، طعمی شیرین و ملس دارند و با حبوبات، گوشت، انواع مغزهای خوراکی و خلال‌ها و ادویه‌های خوش‌عطر محلی درست می‌شوند. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای قزوین و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید.