لیست غذاهای سنتی ایرانی کترینگ آتیسا


پلوهای دیگری مثل رشته پلو با قیسی، دمی یارما و کشمش پلو و یا انواع آش مثل اریشته آشی، یاوان آشی و غذاهایی مثل قیمه اردبیلی، تاس کباب، خینگل و خشیل هم در لیست غذاهای سنتی اردبیل دیده می‌شود. غذاهای اردبیل در بین غذاهای محلی ایران یکی از متنوع‌ترین منوها را دارد و در این منو از انواع آش گرفته تا خورش و غذاهای نانی و پلوهای مختلف به چشم می‌خورند. برای تهیه این غذای محلی، کنگر را در سس غلیظی از تخم‌مرغ، آرد، زعفران، کره و آب می‌خوابانند و بعد در روغن سرخ می‌کنند. این غذا با ترکیب ماهی، پیاز، سیر، زردچوبه، نمک، فلفل، سبزی قلیه (گشنیز و شنبلیله)، رب انار، تمبر هندی و روغن تهیه می‌شود.

  • غذاهای محلی گرگان رنگ و بوی غذاهای عشایر و ترکمن را دارند و خوردنشان از واجبات سفر به این شهر زیبا و سرسبز است.
  • فلفل سیاه و فلفل قرمز را به مواد سرخ شده داخل قابلمه اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید و تفت دهید.
  • اما شما می‌توانید کشک کدو را به روشی دیگر و به سبک مازندرانی نیز تهیه کنید.
  • در این مقاله لیستی از بیشتر از ۲۰ غذا را به شما معرفی کرده ایم و شما میتوانید از لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج به عنوان ایده برای غذای مهمانی ها استفاده کنید.

در طرز تهیه شیر برنج از شیر و برنج استفاده و با دارچین به آن عطر و طعم داده می‌شود. در فهرست غذاهای ایرانی شیر برنج هم یک غذای صبحانه است و هم ناهار و شام. «خورش مرغ افشاری» همان خورش مرغ است که در آن قیسی هم به کار می‌رود. برای خوشمزه شدن این غذای ایرانی، در طرز تهیه خوش مرغ افشاری از زعفران استفاده کنید.

در لیست غذاهای ایرانی کوفته ها توپک های خوشمزه ای هستند که درست کردنشان کمی تبحر لازم دارد، اما نگران نباشید با تمرین می توانید تجربه کافی در تهیه آنها کسب کنید. غذاهای سنتی و محلی ایران از ساده ترین آنها گرفته تا پرکارترین شان، جزو لذیذترین و خوش طعم ترین غذاهای جهان محسوب می شوند و سرشار از انوع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند. لیست غذاها را دسته بندی کرده ایم تا غذای مورد علاقه خود را راحت تر انتخاب کرده و دغدغه چی بپزم نداشته باشید. مرصع پلو به‌طور سنتی به‌همراه مرغ سرو می‌شود و از آن برای مراسم‌های خاص استفاده می‌کنند؛ خصوصاً طبخ این غذای شیرین در مراسم عروسی نشانه‌ای برای زندگی شیرین در آینده برای عروس و داماد است.

طرز تهیه کشک بادمجان

قابلمه را با حرارت ملایم روی گاز قرار دهید تا آلبالو آب بیندازد و بجوشد. سپس آلبالوها را آبکش کنید و آب آن را نیز جداگانه در ظرف بریزید تا بعداً برای تهیه شربت آلبالو و یا رنگ دادن به برنج آلبالو پلو استفاده کنید. برای مطالعه ادامه طرز تهیه ته چین آلبالو خانگی به ۳ روش مختلف با مرغ یا گوشت می‌توانید رو لینک مقاله طرز تهیه ته چین آلبالو کلیک کنید.

خورش کنگر ارومیه

این غذا را هم اگر با برنج سرو کنید، می‌توانید در دسته انواع غذای ایرانی با برنج جای دهید. درست است که فلافل یک غذای محلی خوزستانی معرفی می‌شود اما در تمام شهرهای ایران پر شده از مغازه‌های فلافل فروشی. به خاطر ارزان بودن مواد اولیه‌ای که برای پخت فلافل استفاده می‌شود، قیمت نهایی آن خیلی مقرون به صرفه از آب درمی‌آید. به همین دلیل هم هر محله‌ای در تهران یک فلافل فروشی دارد.

کوکو شیرین با سیب‌زمینی آب‌پز شده، تخم‌مرغ، ماست، هل سابیده شده، زعفران و گاهی اوقات آرد درست می‌شود و برای تزئین آن از زرشک، خلال بادام و پسته استفاده می‌کنند. شربت کوکو شیرین قزوینی نیز متشکل از آب، شکر، گلاب، زعفران و هل است. شما می‌توانید مرغ را ریش ریش کنید و در کمی کره تفت هید.

ماده اصلی در طرز تهیه خورش به آلو، همان طور که از اسمش هم پیداست، آلو و به هستند. می‌توانید این غذای ایرانی خوشمزه را ترش یا ملس درست کنید. رستوران سنتی باغ فردوس یکی دیگر از رستوران های تهران محسوب می‌شود که فضایی سنتی و تماشایی دارد. این رستوران به‌خوبی با اشیای عتیقه دکور شده و طراحی آن را به‌صورت هنرمندانه‌ای با در‌های چوبی، مقرنس‌کاری، شیشه رنگی، فرش‌های دست‌بافت و پشتی‌های ترکمن انجام داده‌اند. در این رستوران انواع غذاهای خوشمزه ایرانی، فرنگی و دریایی در کنار چای و قلیان سرو می‌شود.

این غذا در اصل یک غذای مجلسی برای شیرازی‌‌ها است و با نان سرو می‌شود. در لیست غذاهای خوشمزه ایرانی با برنج، «لوبیا پلو» جزو شناخته‌شده‌ترین غذاهای ایرانی است. طرز تهیه لوبیا پلو معمولا با لوبیای سبز متداول‌تر است ولی می‌توان از لوبیای سفید هم در آن‌ استفاده کرد. در منوی غذای ایرانی، نمی‌توان از «کوفته تبریزی» چشم پوشی کرد.