لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو


مرصع پلو از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی میباشد که از هویج، بادام، کشمش برای پخت آن استفاده میشود. ته چین مرغ که جز پرطرفدارترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و در مجالس و عروسی ها نیز از آن استفاده میشود. زرشک پلو با مرغ که یک غذای مجلسی ایرانی بوده و در بیشتر مهمانی ها این غذا سرو میشود.

  • بهترین غذاهای دریایی عمرتان را می‌توانید در هرمزگان از بندرعباس گرفته تا کیش و قشم و جزیره هرمز تست کنید.
  • دقیقا نمی‌توان گفت که «خورش بلدرچین» جزو لیست جدیدترین غذای ایرانی است ولی یکی از غذاهایی است که تازگی‌ها نام خودش را در لیست غذاهای ایرانی باز کرده است.
  • یکی از لذت‌های اصلی که باید در سفر به اردبیل تجربه کنید، چشیدن غذاهای خوشمزه و خوش رنگ و لعاب آشپزهای آذری است.
  • در مرحله آخر می‌توان سبزی قورمه و لیمو عمانی‌هایی که از قبل خیس شده‌اند را اضافه نمود.
  • این غذا بیشتر مناسب کسانی است که طرفدار غذاهای شیرین هستند؛ زیرا کشمش پای اصلی آن است.

مشهدی‌ها روی شله خورشت قیمه هم می‌ریزند که باعث خوشمزه‌تر شدنش می‌شود. مرغ شکم پر یکی از اصیل‌ترین غذاهای مازندران است که خیلی هم اعیانی به شمار می‌رود. این غذا را معمولاً در مهمانی‌ها می‌پزند و در مجالس مهم سرو می‌شود. برای پخت این غذا شکم یک مرغ درسته را خالی می‌کنند و با مواد مخصوص پر می‌کنند. این مواد مخصوص از سبزیجات، پیاز داغ، اناردون، گردو، زرشک یا آلوچه، قیسی، آلو و آب نارنج تشکیل می‌شود.

از آنجا که کشور ما خاک حاصل خیز فراوانی دارد، شالی کاران در مناطق مختلف به کشت برنج می پردازند. به همین دلیل نان و برنج، بیشترین بخش خوراک ایرانی ها را تشکیل می دهند. خوراک های خوش طعم و اصیل، بخش مهمی از سفره های ایرانی را در بر می گیرد. اشکنه یکی از غذا های ساده ای هست که خیلی زود آماده می شود. سرعت بالای طبخ اشکنه، آن را به غذای مناسب مواقع ضرورت تبدیل می کند.

طرز تهیه دلمه سیب زمینی

می توان این خورشت را به همراه سیب زمینی یا بادمجان سرخ شده، در کنار برنج ایرانی خوشمزه برای یک مهمانی ساده سرو کرد. بدون شک یکی از غذاهایی که در نگاه اول به کلمه سنت در خاطرمان تداعی می شود، آبگوشت لذیذ است. این غذای خوشمزه پایه ثابت مهمانی ها و جشن های گذشتگانمان بوده و در مراسمات جشن و عروسی و در سوگواری ها همیشه مورد استفاده قرار می گرفته است. اکبر جوجه هم یکی از معروف ترین غذاهای شمال کشور است، دارای قدمت زیادی می باشد و مطمئنا می تواند در لیست غذاهای اصیل ایرانی قرار بگیرد. آلبالو پلو شیراز همان غذایی است که با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود. ماهی پرطرفدار و پرمصرف‌ترین غذای دریایی است که به لحاظ گستردگی انواع و البته شیوه طبخ آن می‌تواند سلیقه‌های متفاوتی از افراد را راضی نگه دارد.

سبزی این خورشت پرطرفدار از گشنیز, تره و جعفری تشکیل شده است. از آنجا که ته‌چین مرغ، طرفداران بیشتری دارد، بد نیست بدانید که سینه مرغ استفاده شده در این غذا حاوی ویتامین ب. ۳ است که فعالیت‌های آنتی اکسیدانی دارد و به تنظیم قند خون و تولید انرژی کمک زیادی می‌کند.

۵- زرشک پلو با مرغ

مرغ یکی از گوشت های مورد علاقه و بسیار پر کاربرد در غذاهای ایرانی است، که از آن چه با برنج و چه بدون برنج بسیار زیاد استفاده می شود. سعی کردیم در این مقاله تا حد امکان لیست کاملی از غذاهای پرطرفدار ایرانی ارائه دهیم. اما اگر در حال تحقیق روی پرطرفدارترین غذاهای ایرانی هستید نیاز به متنی منسجم تر و لیستی جامع تر از غذا ها دارید. به این منظور به زودی در اینجا لیست pdf عذاهای ایرانی گذاشته خواهد شد.

غذاهای محلی مشهد

نمک، لیمو امانی و سیب‌زمینی تکه تکه شده را پس از حدود یک ساعت و نرم شدن گوشت و لوبیا در زودپز بریزید و اجازه دهید تا آبگوشت روی حرارت ملایم رو به متوسط بپزد و جا بیفتد. توجه داشته باشید که مقدار آب باید به حدی باشد که وقتی گوشت کاملا پخت، آب برای کته کردن برنج هم باقی مانده باشد. یک عدد پیاز باقی‌مانده را رنده درشت کنید و در روغن تفت دهید تا طلایی شوند. در ادامه یک قاشق غذاخوری از ترکیب ادویه‌ها را به این مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا طعم خامی ادویه گرفته شود. لازم به ذکر است که ماش پتی خارش در برخی نقاط استان گلستان به‌صورت سرد هم سرو می‌شود. در استان کهگیلویه و بویر احمد نباید انتظار غذاهای پرچرب و سنگین را داشته باشید؛ زیرا ریشه غذاهای سنتی این منطقه در زندگی عشایری گذشتگان این استان است.