لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو


سپس پیازهای ریز خرد شده را در روغن بریزید و آن‌ها را تفت دهید تا کاملا سبک و طلایی شوند. در ادامه رب گوجه‌فرنگی و زردچوبه را به پیازهای سرخ شده بیفزایید و آن‌ها را تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه و رب گرفته شود و رنگ رب نیز باز شود. فلفل سیاه و فلفل قرمز را به مواد سرخ شده داخل قابلمه اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید و تفت دهید. ارومیه خورش یا اورمیه خورش، یکی از خورش‌های سنتی ارومیه‌ای است که شباهت بسیاری به خوراک لوبیا چیتی دارد. این غذای لذیذ معمولا با بادمجان و سیب‌زمینی سرخ کرده و به‌همراه برنج سرو می‌شود.

در همین حین، پیاز خرد شده را در یک تابه در روغن تفت دهید تا خوب طلایی و سرخ شود. پیاز سرخ شده را به برنج در حال پخت بیفزایید و اجازه دهید تا غذا برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه جا بیفتد. در آخر غذا را در ظرف سرو بکشید و روی آن را پیاز داغ و نعنا داغ تزئین کنید. بریان یا بریون که اغلب با نام بریانی در ایران شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین غذاهای سنتی اصفهان به شمار می‌آید. این غذا از جایگاه خاصی در میراث غذایی این استان برخوردار است و طعم بسیار لذیذی دارد. بهترین نوع بریان با گوشت گوسفند تازه تهیه می‌شود؛ اما امروزه این غذا را با گوشت مرغ نیز طبخ می‌کنند.

  • شاید تلفیق مدرنیته با سبک سنتی کار ساده‌ای نباشد؛ اما رستوران سنتی شب‌های سرو این کار را انجام داده است.
  • رستوران بابا قدرت در زمره رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت سنتی تهران قرار می‌گیرد و کیفیت خدمات بسیار مطلوبی دارد.
  • استان قم با قدمتی از بیش از هفت هزار سال قبل، یکی از استان‌های کویری و مرکزی ایران است.
  • در این آش انواع حبوبات نظیر لوبیا قزمز، عدس و نخود، برنج و دوغ چکیده می‌ریزند.

البته لیست کامل‌تری از این غذاها را می‌توانید در مطلب غذاهای محلی کاشان در مجله جاجیگا بخوانید. دمپختك یكی از غذاهای محلی استان تهران است.یكی دیگر از غذاهای ساده و خوشمزه و اصیل ایرانی ست . كباب برگ با برنج چلو سرو شده و گوجه كبابی، فلفل كبابی، سبزی ریحان و پیاز از ملزومات اصلی این غذاست و حتما باید به صورت دورچین سرو شوند. خورش قیمه نخود از غذاهای خوش‌طعم یزدی است که به‌جای لپه، از نخود در آن استفاده می‌شود.

طرز تهیه میرزا قاسمی

شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای استان کردستان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. استفاده از مواد اولیه تازه و طبیعی نظیر دانه‌های انار جنگلی در رب انار، گردو، شیر، کره، ماست، دوغ و روغن حیوانی باعث شده‌اند که غذاهای سنتی این منطقه، ارگانیک و سالم باشند. مصرف کم نمک، شکر و روغن و استفاده زیاد از سیر و پیاز نیز از جمله ویژگی‌های این غذاها هستند. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای استان مازندران و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید.

۳۰- خورش مرغ افشاری

جالب است بدانید به میمنت وجود چنین غذای خوشمزه ای در فرهنگ ما یک روز ویژه را با این نام نامگداری کرده اند. اولین شنبه از ماه آذر هرسال خورشیدی را روز جهانی قورمه سبزی می نامند. و حتی در مواقع عادی و به صورت روزانه بسیار متداول بوده است. این غذای سنتی امروزه هم طرفداران خاص خود را دارد و مخصوصا پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها علاقه خاصی به ان دارند.

البته برای لذت‌بردن از این برنامه مهیج، باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید. در نورپردازی این رستوران از نور آبی استفاده شده تا احساس آرامش را در شما ایجاد کند. فضای رستوران بسیار خودمانی، راحت و دلنشین است و می‌توانید ساعت‌ها از آرامش محیط لذت ببرید. رستوران سنتی بابا قدرت یکی از کافه رستوران‌های سنتی محدوده هروی محسوب می‌شود که مشتریان ثابت خود را دارد. فضای داخلی این کافه به‌خوبی دکور شده و در طراحی آن از پنجره‌های چوبی و شیشه‌های رنگی استفاده کرده‌اند.

برای تهیه شیرین پلو در ابتدا پیاز را تکه تکه کرده و در روغن سرخ کرده و سپس مرغ تکه تکه کرده را به پیاز اضافه کرده تا سرخ شود تا رنگ آن تغییر کند بعد مقداری آب به آن اضافه کرده تا پخته شود. به علاوه اگر برنج را به همراه سبوسش مصرف کنید، پتاسیم موجود در آن، می‌تواند در کنترل فشار خون هم تأثیرگذار باشد. برای تهیه آش رشته حبوبات و سبزی ها را با هم مخلوط کرده و در انتها رشته ها را به آن اضافه می کنند و برای تزیین آش از نعنا و سیر و پیاز سرخ کرده و کشک از آن استفاده می کنند. ایرانیان علاقه زیادی به طعم ترش دارند که یکی از این مواد ترش زرشک می باشد که این ماده در بیشتر غذاها استفاده می کنند یکی از این غذاها زرشک پلو می باشد.

فرهنگ و سنت ایران تنها دیدنی­ها و لباس­های آن نیست، بلکه غذاهای سنتی ایرانی بسیار لذیذ و سالم در دنیا زبانزد است. ما تعدادی از بهترین غذاهای سنتی و پرطرفدار ایران را از سراسر کشور جمع­ آوری کرده­ ایم که در ادامه به اختصار به آنها می­‌پردازیم. میگو پلوی بوشهری یكی از بهترین غذاهای ایرانی دریایی و همان‌طور كه از نامش پیداست، مربوط به خطه جنوب ایران است.