لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو


د راین مدل مقداری پیاز را به خوبی سرخ کنید تا کاراملی شود سپس کشمش یا خرما را کمی تفت بدهید. برای عدس پلو معمولاً دورچین گوشت قلقلی درست می‌شود اما به جای گوشت می‌توان از سویا نیز استفاده کرد. بعد از اینکه عدس پخته شد، برنج را داخل آب ریخته و بگذارید جوش بیاید. پس از آبکش کردن برنج، عدس را لابه‌لای آن بریزید تا برنجتان دم بکشد. هنگام سرو این غذای خوشمزه، پیاز داف و کشکش یا خرما و گوشت را بر روی برنج بریزید. قطعا محبوب ترین غذایی که در بین تمامی ایرانیان در صدر جدول باشد چلوکباب ایرانی می باشد.

برای پخت بادمجان ابتدا خودش را در روغن سرخ یا گریل می‌کنند و سپس با گوشت گوسفند، پیاز، گوجه فرنگی و ادیه جات می‌پزند. بادمجان نیز مانند تمام خورشت های ایرانی غلیظ است و همراه با برنج و قاشق صرف می‌شود. از بهترین غذاهای ایرانی ، چلو کباب کوبیدهکوبیده احتمالاً شناخته شده ترین در این خانواده است و در بین ایرانیان و گردشگران بسیار محبوب است. چلو کباب کوبیده همانطور که می دانید معمولا با گوجه و فلفل کبابی، برنج زعفرانی و سبزی تازه سرو می شود.

  • «قورمه سبزی» یا خورش سبزی از بهترین غذاهای ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور به شیوه مشابهی پخته می‌شود.
  • استان مرکزی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و نزدیکی به کوه‌های مرتفع، از آب و هوایی متنوع برخوردار است که باعث رویش انواع گیاهان، میوه‌ها و سبزیجات مختلف بومی در این استان شده است.
  • سرعت بالای طبخ اشکنه، آن را به غذای مناسب مواقع ضرورت تبدیل می کند.
  • را به عنوان یک غذای اصیل ایرانی که قدمت طولانی دارد، به خوبی حفظ کرده‌اند و هنوز هم آن را در مهمانی‌ها و دورهمی‌هایشان می‌پزند.
  • لوبیا پلو هم یکی از صدر نشین های دسته بندی غذاهای پلویی در میان ایرانیان می باشد.

یک غذای خوشمزه که هم با گوشت چرخ کرده و هم بدون گوشت درست می‌شود. این غذای خوشمزه با طعمی ملس در فصل بهار قابل درست کردن با برگ مو (برگ انگور) است. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه کتلت گوشت چرخ کرده اینجا کلیک کنید. برای ادامه طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده اینجا کلیک کنید. اما دلمه کلم یک دلمه خوشمزه و آسان است که برای ناهار درست خواهد شد. د این دلمه از گوشت چرخ کرده به همراه برنج و لپه استفاده می‌شود.

در کنار برنج برای تهیه مرغ بعد از سرخ کردن آن سسی از آب مرغ و رب گوجه تهیه می کنند. برای تهیه زرشک پلو در ابتدا برنج را طبخ کرده و بعد آماده شدن برنج زرشک را با کره سرخ می کنند و در انتها با زعفران بر روی برنج می ریزند. این غذا به لطف مرغ، عوارض گوشت قرمز را ندارد و از بیماری هایی که ممکن است ایجاد کند جلوگیری می کند. مرغ منبع ویتامین B6 است که قند خون را کنترل می کند، فعالیت انسولین را تنظیم می کند و از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند. همچنین زرشک در زرشک پلو از دیرباز برای درمان بسیاری از بیماری ها با فواید فراوان استفاده می شد. آنها به دلیل داشتن ویتامین B از سرماخوردگی جلوگیری می کنند و مصرف آهن را افزایش می دهند.

۵۷- رشته پلو

دلمه نیز یکی از خوش مزه ترین گزینه های لیست غذا های ایرانی به شمار می رود. دلمه ها انواع متنوعی دارند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم. اگرچه پختن کوفته تبحر خاص خود را می طلبد اما باز هم افراد زیادی می خواهند توپک های این غذا را با دستان خودشان درست کنند.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان کرمانشاه

این غذا را با کباب خانگی که به صورت سرخ کرده است، درست می‌کنیم. ته چین مرغ از ترکیب ماست چکیده، زرده تخم مرغ، برنج، زعفران و برنج درست می‌شود. برای تهیه آن ابتدا مرغ که ترجیحاً سینه مرغ است را می‌گذاریم با پیاز و سیر بپزد. مرغ شکم پر یکی از غذاهای سالم و خوشمزه است که بیشتر برای پذیرایی از مهمان مناسب است. در درون مرغ از آلوهای جنگلی و بخارا به همراه رب انار، سیر و سبزیجات معطر به همراه هویج و سیب زمینی استفاده می‌شود.

کتلت گوشت چرخ کرده با سیب زمینی

در رابطه با زرشک موجود در ته‌چین هم باید بدانید که این ماده‌ی غذایی، ضد سرطان و تشنج و برطرف‌کننده‌ی کمبود ویتامین ث. با این حال بهتر است در مصرف آن زیاده‌روی نکنید؛ مصرف بیش از حد زرشک موجب افت فشار خون، خارش و حالت تهوع خواهد شد. علاوه بر این توصیه می‌شود کسانی که سابقه سنگ کلیه یا صفرا دارند هم به سراغ این ماده غذایی نروند، چراکه مشکلشان را تشدید خواهد کرد. همین مسئله باعث می‌شود اغلب به زنان باردار توصیه شود از خوردن این ماده غذایی خودداری کنند.

کشمش پلو یکی از غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است که در کشورمان با دستور پخت های مختلفی تهیه می‌شود. به‌عنوان مثال عده‌ای به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده می‌کنند. با این حال یکی از خوشمزه‌ترین کشمش پلو مدل مازندرانی است که در ادامه آن را در این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس به شما آموزش می‌دهیم. غوره مسما جز خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که از کنار هم قرار گرفتن گوشت قرمز یا مرغ، بادمجان، پیاز و گوجه تهیه می‌شود. خورش بادمجان یکی از انواع خورش های قدیمی و خوشمزه ایرانی است که شباهت زیادی به خورش قیمه دارد و از محبوب ترین غذاهای ایرانی محسوب می شود. رشته‌پلو یکی از انواع پلوها در آشپزی ایرانی است که بیش‌تر با گوشت پخته یا پیاز داغ و خرما و کشمش یا هر دو طبخ می‌شود.