لیست انواع غذاهای ایرانی معرفی پرطرفدارترین غذاهای مجلسی ایرانی


سوراغ مدل‌های مختلفی سرو می‌شود، برخی آن را روی نان مالیده و سرو می‌کنند و برخی به عنوان مواد استانبولی از آن استفاده می‌کنند و با برنج دم می‌کنند. هواری در واقع نوعی پلو مخلوط است که هم با میگو پخته می‌شود و هم با ماهی و بین مردم جنوب طرفداران زیادی دارد. طرز پخت این کباب چرب و خوشمزه از جگر کفنی (کفن پیچ) الهام گرفته شده و با طعم جادویی‌اش در ذهنتان ماندگار می‌شود.

  • با اضافه کردن رب گوجه فرنگی به خورشت قیمه نثار نیز می‌توانید به جذب آهن در این غذا کمک زیادی کنید.
  • این پلوی خوشمزه را در دیس بکشید و روی آن را با کره آب کرده و بقیه مخلوط زرشک و خلال‌ها تزئین کنید.
  • در سال های گذشته معمولا برای مهمانی های خانوادگی دیگ آبگوشت بار می گذاشتند.

رستوران سنتی شهربانو یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که در غرب پایتخت و محدوده شهرک غرب قرار دارد. این رستوران دارای دو بخش کاملاً مجزای کافه و رستوران است و در بخش کافه، قلیان نیز سرو می‌شود. رستوران سنتی شهربانو، حدود 20 نوع غذای گرم را به‌صورت کاملاً سلف و بوفه باز سرو می‌کند. این یعنی شما می‌توانید انواع طعم‌های مختلف را بچشید و از شب‌نشینی خود لذت ببرید. بسیاری از مشتریان، رستوران شهربانو را برای دورهمی، مهمانی یا مراسم خود انتخاب می‌کنند. همچنین هر شب از ساعت ۸ تا ۱۲، گروه موسیقی با سازهای خود شما را سرگرم می‌کنند.

تاس کباب یزدی

اردبیل با آب‌و‌هوایی سرد و کوهستانی در شمال غرب ایران، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. مقداری روغن در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس پیازهای نگینی خرد شده را در قابلمه بریزید و آن‌ها را تفت دهید تا طلایی و سبک شوند.

اگر از دنده‌ کبابی صرف نظر کردید یا به رستورانی رفته‌اید که این غذا را تمام کرده بود، می‌توانید خورشت خلال بادام یا آش سورانه را تجربه کنید. قورمه سبزی که از سبزی، لوبیا قرمز و گوشت بره درست می­شود، ترش و پر سبزی است. طعم این خورش باید کمی ترش باشد به همین دلیل کمی لیمو عمانی خشک یا آبلیموی تازه به آن اضافه می­کنند، مدت زیادی طول می­کشد تا رب سبزی جا بیفتد. شنبلیله، جعفری، گشنیز و پیازچه از جمله سبزیجاتی هستند که در تهیه این خورش اصیل ایرانی استفاده می­شوند.

طرز تهیه تاس کباب مرغ مجلسی مرحله به مرحله

هر سمت فلافل‌ها باید برای سه تا چهار دقیقه سرخ شود تا به رنگ طلایی دربیاید. فلافل‌ها ی سرخ شده را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها کشیده شود. فلافل را با کاهو، گوجه‌فرنگی، خیار شور و سس مخصوص فلافل اهوازی یا سس انبه سرو کنید. خرما پلو یکی از غذای اصیل و مقوی اهوازی است که می‌توان آن را برای وعده سحر یا افطار در ماه مبارک رمضان سرو کرد.

گیلان و باقلا قاتق!

در این مطلب به معرفی چند تا از این غذاهای خوشمزه و بی‌نظیر می‌پردازیم. در انتها هم از چند غذای محلی کمتر شناخته شده و عجیب و غریب می‌گوییم که شاید دوست داشته باشید در آینده امتحانشان کنید. 70 غذا که به یک خطه و منطقه‌ی خاص تعلق دارند و با شیوه‌ای منحصربه‌فرد توسط افراد محلی آن منطقه طبخ می‌شوند را ، به شما معرفی می‌کنیم.

از آنجا که در تهیه ته‌چین روغن بسیار کمی استفاده می‌شود، می‌توان این غذا را یکی از سالم‌ترین غذا‌ها و البته مناسب برای کسانی دانست که اضافه وزن دارند یا می‌خواهند وزن خودشان را کاهش دهند. توصیه می‌شود برای این که روغن مورد استفاده در ته‌چین را به کمترین میزان ممکن برسانید، آن را درون فر بپزید. برای داشتن یک ته‌چین سالم باید این را هم بگوییم که بهتر است ماست مورد استفاده در ته چین را به نوع کم‌چرب تغییر دهید و مرغی که در غذا استفاده می‌کنید را هم آب پز کنید تا خاصیتش بیشتر شود. ابتدا گوشت هارا به همراه پیاز تفت داده و با افزودن آب کم به خوبی می پزیم.