لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج؛ 11 مدل غذای ایرانی با برنج مجله اسنپ اکسپرس


زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. کنگر پلو یا بیهلر پلو یاسوجی برای کسانی که گرم‌مزاج هستند یا از کم‌خونی و نارسایی کبد رنج می‌برند بسیار مفید شناخته شده است. ماهی پرطرفدار و پرمصرف‌ترین غذای دریایی است که به لحاظ گستردگی انواع و البته شیوه طبخ آن می‌تواند سلیقه‌های متفاوتی از افراد را راضی نگه دارد. در این میان، ماهی شکم‌پر که از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی در خطه شمال و البته جنوب کشور به شمار می‌رود هم تنوع بالایی در محتویات دارد. یکی از قسمت‌های جذاب سفر توریست‌های ورودی به ایران بحث غذا و خوارک‌های ایرانی است. کباب که در این نظر سنجی عنوان بهترین غذای ایرانی را کسب کرده است، غذای اصیل ایرانی به شمار نمی‌آید ولی اکثر توریست‌ها ایران را با کبابش می‌شناسند زیرا کباب غذای مورد علاقه ایرانی ها است.

بله درست میفرمایید چون این غذاها جمع تمام مناطق هست امکان داره که نشنیده باشید. میگو به دلیل امگا ۳ زیادی که دارد می‌تواند از بروز آلزایمر و اختلال حواس در پیری جلوگیری و هم‌چنین تا حدودی فشار خون را هم کنترل کند. میگو علاوه بر این می‌تواند مقداری از آهن مورد نیاز بدن شما را هم تأمین کند.

  • در این مطلب سعی می کنیم لیستی کامل از غذاهای ایرانی را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم.
  • برای تهیه خورشت کدو حلوایی و ادامه آن به مقاله آن مراجعه کنید.
  • طرز تهیه خورش بلدرچین اصلا سخت نیست و می‌توانید آن را در فر هم درست کنید.
  • از آنجا که کشور ما خاک حاصل خیز فراوانی دارد، شالی کاران در مناطق مختلف به کشت برنج می پردازند.
  • با این حال، مواد اصلی برنج، لوبیا سبز و رب گوجه فرنگی است.

انواع کتلت و شامی، غذای مناسبی برای وعده شام یا مهمانی های عصرانه هستند. در لیست غذا های ایرانی، کتلت و شامی هایی را می بینیم که در طبخ آن ها از حبوبات استفاده می شود. خانواده های ایرانی در مناسبت های مختلف از جمله دورهمی یا نذری، آش می پزند. 20 آش محبوبی که بیشترین طرفدار را دارند، شامل موارد زیر می شود. میرزاقاسمی یکی از غذاهای محلی استان گیلان و استان مازندران است. مواد داخل دلمه ترکیبی از گوشت چرخ کرده، سبزی دلمه، پیاز، لپه و … است.

برای تهیه میگو سوخاری با کیفیت حتما این مرحله را با دقت و حوصله انجام دهید. بنابراین برای تهیه آن در اولین مرحله، میگو‌های شسته شده را در ظرف مناسبی ریخته و تمامی ادویه‌ها را به آن اضافه کنید. به خوبی به هم‌بزنید تا میگوها حسابی به ادویه‌ آغشته شوند. سپس یک تابه مناسب را انتخاب کنید و در آن روغن مایع بریزید.

طرز تهیه کباب مرغ تند

کوکوی مرغ رشتی هم یکی از خوشمزه ترین غذاهای کشورمان است که دارای محبوبیت زیاد در میان ایرانیان می باشد. این کوکو خوشمزه را با سبزیجات یا بدون سبزیجات می توانید درست کنید. خورش قیمه یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. به دلیل اینکه ما ایرانی ها به غذا اهمیت ویژه ای می دهیم، غذاهای ایرانی شامل دسته بندی های بسیار متنوعی می باشند. البته همانطور که مطمئنا می دانید اکثر غذاهای اصیل ایرانی نیاز به زمان زیادی برای آماده شدن دارند. در این مطلب سعی می کنیم لیستی کامل از غذاهای ایرانی را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم.

باقالی پلو

در هر شهر ایران نوع خاصی از آش پخته می‌شود اما خوشمزه‌ترین آن را می‌توان آش رشته دانست. کوفته قلقلی یک غذای نسبتا ساده است برای پخت آن از گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود. اگر به غذاهای ترش علاقه مند هستید، خورشت آلوچه انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. این خورشت در استان کرمان طبخ شده و از انواع آلو می‌توان برای طبخ آن استفاده کرد. املت اصالتا به ایران تعلق ندارد و نخستین بار در کشور فرانسه معرفی شد اما غذایی محبوب بین ایرانیان برای وعده صبحانه، ناهار یا شام به شمار می‌رود.

در گذشته این غذا مختص به جنوب كشور بود، ولی با توجه به این كه مصرف میگو در سراسر ایران رایج شده، این غذا هم به نوعی همه‌گیر شده است. می‌توان گفت این غذا جزو غذاهای مقرون به صرفه به شمار می‌رود؛ در تهیه‌ی این غذا به سراغ میگوهای ریزی می‌رویم كه قیمت نسبتاً مناسبی دارند. به همین دلیل با تهیه این غذا می‌توان با صرف هزینه‌ای نسبتاً كم و مناسب به توصیه پزشكان مبنی بر استفاده از غذاهای دریایی گوش داد. این غذا مانند بسیاری از غذاهای ایرانی دیگر در هر شهر ایران کمی متفاوت است. مثلاً در برخی شهرها مانند اصفهان به آن استانبولی یا استانبولی پولو می گویند. با این حال، مواد اصلی برنج، لوبیا سبز و رب گوجه فرنگی است.