لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس


کاشانی‌ها به گوشت قلقلی شفته می‌گویند و برای تهیه شفته نخودچی هم از گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد نخودچی و کمی سبزی خشک استفاده می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم سراغ این غذای معروف و خوشمزه را از رستوران‌های سنتی کاشان بگیرید. برای پخت کوفته از مرغ، لپه، ادویه، تخم‌مرغ، سبزی تازه، گردو، پیازداغ و آرد استفاده می شود. ارومیه در کنار آب و هوای خنک و باغ‌های رنگارنگ میوه، غذاها و خوراکی‌های خوشمزه و متنوعی دارد که می‌تواند شما را برای سفر به این شهر ترغیب کند.

  • این خورش با عطروبوی اشتهابرانگیز و ظاهر متفاوتش، گزینه‌ای عالی برای مجالس و مهمانی‌ها به شمار می‌رود.
  • رستوران دارای فضای بسیار زیبایی است و در مرکز آن یک حوض مرمری قرار دارد.
  • در این صورت بهتر است سری به رستوران سنتی شب های سرو بزنید.
  • در این قسمت میخواهیم لیست پرطرفدارترین غذاهای ایرانی را به شما ارائه دهیم تا اگر برای مجالس مهم خود به دنبال غذاهایی هستید که با ذائقه بیشتر ایرانیان همخوانی داشته باشد.

در سس کوفته شیرازی، برخلاف دیگر کوفته‌ها، از مواد خود کوفته هم استفاده می‌شود و به همین خاطر هم به آش شباهت بیشتری دارد. بعد از پختن سس، کوفته‌ها را باید درست کنید و مواد میانی را در آن‌ها بگذارید و فرم دهید. مقداری از برنج‌ها را با دست بردارید؛ اگر دانه‌های برنج کاملاً نرم شده بودند، آن را آبکشی کرده و کنار بگذارید. سپس یک کاسه بزرگ آورده و زرده‌های تخم‌مرغ را درون آن بریزید. ماست چکیده را به همراه زعفران دم‌کرده و گلاب به داخل کاسه منتقل کنید. برنج را بهتر است که از حدود 1 الی 2 ساعت قبل به همراه 1 قاشق غذاخوری نمک در آب ولرم بخیسانید.

۲۴- خورش به آلو

نصف سیب‌زمینی‌ها، پیازها و گوشت گوسفندی را در چرخ‌گوشت، چرخ کنید. سپس مواد چرخ‌کرده را خوب با دست ورز دهید و ادویه‌ها را به آن‌ها بیفزایید. مواد گوشتی را روی سینی فر پهن کنید و گوجه‌ فرنگی‌ها و سیب‌زمینی‌های ورقه شده را به‌همراه فلفل‌های سبز حلقه حلقه شده روی آن بچینید.

برخی افراد به‌جای آب از آب قلم برای پخت این خورش استفاده می‌کنند تا غذایی مقوی‌تر و خوش‌طعم‌تر داشته باشند. سوتی پلو یا شیر پلو، یکی از پلوهای محلی اردبیلی است که معمولا در شب عید نوروز و چهارشنبه سوری به‌همراه ماهی دودی، گوشت، خرما و کشمش سرو می‌شود. برای تهیه این پلوی مخصوص کافی است به‌جای آب از شیر استفاده کنید.

۱۴. غذاهای محلی استان قزوین

قیمه بوشهری از ترکیب لپه، پیاز، گوشت قرمز، رب گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، دارچین، زرچوبه، گرد لیمو عمانی، زعفران و نمک تشکیل می‌‌شود. برای پخت این غذا از برنج و تکه‌های ماهی‌هایی مثل هامور، سنگسر، سبیتی و سرخو به همراه سیر، پیاز و کره استفاده می‌کنند. این غذا سیب زمینی است که در تنور پخته می شود و همراه با نان سنگ برشته، سبزیجات و دوغ محلی خورده می شود. در بین خورش‌های معروف و خوشمزه اردبیل، پیچاق قیمه یکی از غذاهای مجلسی و محبوب آذری است که برای وعده افطار و سفره نذری هم از آن استفاده می‌کنند. مواد اصلی این غذا را به، شکر، گوشت، پیاز، زعفران و ادویه تشکیل می‌دهند و وجود میوه‌ی به، طعم لذیذ و جالبی به این خورش داده است. دو پیازه آلوبا شنیدن اسم دو پیازه آلو شاید تصور کنید در پخت این غذا از آلو استفاده می‌شود، اما جالب است بدانید این غذا از سیب‌زمینی، پیاز داغ، گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی و ادویه تهیه می‌شود.

پلو سبزیجات؛ غذایی خوشمزه و مجلسی بدون گوشت

شما می‌توانید برای ترش مزه کردن این آش یا سوپ از کمی آبغوره نیز استفاده کنید. به عنوان یک غذای ساده نونی و بدون گوشت، بسیار ساده است و حتی می‌توان از آن به عنوان پیش‌غذا هم استفاده کرد. برنج را بررسی کنید، اگیر دانه‌های برنج پخته بود، آن را از روی حرارت بردارید و پنیر چدار را به آن اضافه کنید.