لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس


غذاهای سنتی و محلی ایران از ساده ترین آنها گرفته تا پرکارترین شان، جزو لذیذترین و خوش طعم ترین غذاهای جهان محسوب می شوند و سرشار از انوع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند. لیست غذاها را دسته بندی کرده ایم تا غذای مورد علاقه خود را راحت تر انتخاب کرده و دغدغه چی بپزم نداشته باشید. این نظرسنجی و رقابت از مرحله اول تا مشخص شدن بهترین غذای ایرانی (مرحله فینال)، 10 روز طول کشید و استقبال بسیار خوبی از آن شد. البته لازم به ذکر است که در این نظرسنجی، انواع مختلف غذاهای محبوب ایرانی در قالب یک واحد در نظر گرفته شد و از تنوع بخشیدن به آن خودداری کردیم.

  • برای درست کردن این غذا از گوشت چرخ کرده و آرد نخودچی استفاده می‌شود و سپس کوفته‌های خوشمزه داخل سس گوجه قرار می‌گیرند.
  • در نظر سنجی هایی که انجام شده چلوکباب ایرانی به عنوان محبوب ترین غذای ایرانی بین توریست ها شناخته شده است و در بین خورشت ها قرمه سبزی بوده که به عنوان بهترین خورشت ایرانی شناخته شده است.
  • در ادامه، لیست غذاهای پر طرفدار ایرانی به تفکیک شهر و استان برای شما قرار داده می شود.
  • فسنجان که به گیلان برمی‌گردد معمولاً در نواحی شمالی ایران بسیار ترش‌تر است، اما در بیشتر نقاط آن با مرغ، بوقلمون، اردک یا گوشت قرمز تلخ و شیرین است.
  • آبگوشت قنبید یا همان آبگوشت کلم سنگ خواص بسیاری دارد و یکی از مفیدترین آبگوشت‌ها است.
  • 1.میز ناهار خوری کمجا یک انتخاب عالی و مناسب هم برای افرادی است که منزل کوچکی دارند هم افرادی که میخواهند میز ناهار خوری را در داخل آشپزخانه قرار دهند..

قیمه نثار در گویش به اشتباه قیمه نساء هم تلفظ می‌شود بیشتر در مراسم و مجالس رسمی آن را سرور میکنند. بوی عجیب و مدهوش کننده زعفران و دارچین از فاصله های خیلی دور هم به مسافران پیغام یک تجربه بی نظیر را می دهد. ایرانی ها عاشق طعم ترش و ملس اند، به طوری که زغال اخته و زرشک را در میان مواد اولیه غذاهای ایرانی خواهید دید.

۶۵- کباب سرداشی همدان

ابتدا باید پیاز را سرخ‌کرده و سپس سیب‌زمینی، رب گوجه و ادویه مورد نظرتان را به آن اضافه کنید. برنج را در قابلمه ریخته و یک‌بند انگشت روی آن آب بریزید. وقتی برنج جوش آمد، موادی که از قبل تهیه کردید را به آن اضافه کرده و اجازه می‌دهید برنج بپزد. در کنار مواردی که بیان کردیم، بدون تردید بسیاری از گزینه ها نیز می توانند قرار گیرد. علاوه بر این گزینه ها جوجه ‌کباب، خورش قیمه، خورش بادمجان، لوبیا پلو، دلمه، کوفته تبریزی، آش رشته با حلیم نیز با توجه به نوع پختی که دارند می ‌توانند در این گزینه ها قرار گیرند.

اگر اهل کباب و غذاهای گوشتی هستید حتماً طرز تهیه انواع کباب مجلسی و خوشمزه را امتحان کنید. همه ی آشپزهای ایرانی به دنبال بهترین دستور قرمه‌سبزی می‌گردند. شما می‌توانید برای خواندن این دستور ویژه همراه نکات طلایی، به مقاله طرز تهیه خورش قورمه‌سبزی؛ لذیذترین دستور قرمه‌سبزی ویژه مجله اسنپ اکسپرس مراجعه کنید. به طور مثال یکی از غذاهای سنتی ایرانی که بسیار محبوب و مشهور است کوفته تبریزی است که در همه جای ایران تهیه می‌شود که ریشه آن از شهر تبریز است.

مرصع پلو با مرغ

همچنین کالری کم آن برای کسانی که قصد کاهش وزن و غذاهای کم کالری اما پرحجم استفاده می کنند مفید خواهد بود. گیاهخواران یا افراد مبتلا به نقرس می توانند به جای گوشت قرمز از سویا یا سیب زمینی استفاده کنند. در بین ایرانی ها از قدیم برای مهمانی های لاکچری از این غذا استفاده می شده است. برای درست کردن آن مخلوط برنج، انواع گوشت (مرغ متداول‌تر است)، ماست، تخم مرغ و زعفران فراوان استفاده می شود.

لیست غذاهای محبوب ایرانی بدون جوجه کباب، لیست ناقصی است. جوجه غذا با روش‌های پخت متنوع، یک غذای محبوب برای وعده غذایی ناهار و شام است. این که هر فرد دارای ذائقه های است می ‌تواند در انتخاب بهترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی تاثیرگذار باشد. با این وجود برخی از غذاها با توجه به نوع پخت ایده ‌آلی که دارند توانسته اند در میان تمام ذائقه ها خود را جای داده و به عنوان محبوبترین غذاهای ایرانی شناخته شوند. اگر از بسیاری از افراد و هموطنان ما بپرسید که محبوب ترین غذا کدام است، احتمالاً با پاسخ قورمه سبزی مواجه شوید. آبگوشت بامیه از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که امروزه شاید برای خیلی از ایرانیان ناشناخته باشد.

است و در ایامی مثل ماه رمضان به صورت نذری پخته می شود.برای تهیه آش رشته حبوبات مختلف را با سبزی مخصوص آش می پزند و بعد رشته آشی و کشک را به آن اضافه می کنند. زرشک پلو با مرغ یکی از رایج ترین غذاها در تمامی مجالس است. بین لیست غذای استان کهگیلویه و بویراحمد بیلهر پلو وجود داره . بیلهر خیلی خیلی تلخه و باید تلخیش گرفته بشه وبعد بخارپز میشه.. هر چند کلا این گیاه استفاده نشه بهتره به دلیل ضرات زیادی که برای بدن داره و امکان ایجاد سرطان . عدس پلو که جز غذاهای مجلسی ایرانی بوده و در نذورات و مجالس رسمی نیز سرو میشود.

در این میان آش رشته از همه معروف تر است و گردشگران خارجی با آن بیشتر آشنا هستند. دلمه ها غذاهایی سالم و مقوی هستند که بیشتر با نان سرو می شوند. در مطلب زیر طرز تهیه چند نوع اشکنه خوشمزه را خواهید دید. آموزشگاه آریا با عنوان “آریا کویت” در سال ۱۳۸۶ در کشور کویت شروع به کارکرد.