لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار


در ادامه، گوشت خرد شده، زردچوبه و فلفل را در تابه بریزید و آن‌ها را تفت دهید تا آب گوشت خشک شود و رنگ آن تغییر کند. لوبیا را در مرحله بعد در تابه بریزید و برای یک دقیقه تفت دهید. سپس گوجه‌فرنگی خرد شده را به مواد داخل تابه بیفزایید و تفت دادن را برای یک دقیقه دیگر ادامه دهید.

  • لوبیا را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب‌ آن را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود.
  • پیچک، گیاهی با برگ‌های بلند با انتهای سفیدرنگ است و طعمی تند و تیز دارد.
  • وقتی گوشت نیم‌پز شد، آلوهایی که از قبل خیس کرده‌اید، در خورشت بریزید.
  • سیر و آب نارنج یا آبغوره هم فوت‌های کوزه گری برای خوشمزه شدن این غذای گیلانی هستند.
  • سبزی این خورشت پرطرفدار از گشنیز, تره و جعفری تشکیل شده است.

سپس با دانه‌های انار، رب انار، پیاز داغ، شکر و ادویه می‌پزند. یکی از انواع پلوهای خوشمزه و سنتی که بیش تر مجلسی است باقالی پلو می باشد. این غذا از ترکیب برنج و سبزی و باقالی پخته می شود که اگر باقالی و سبزی تازه باسیند طعم بهتری هم خواهد داشت. باقالی پلو را می توان در کنار مرغ یا گوشت ماهیچه و گردن سرو کرد که ما ایرانی ها بیشتر عاشق باقالی پلو با ماهیچه هستیم. قورمه سبزی از آن نام های آشنای همه ما ایرانیان است غذای سنتی ایرانی و در عین حال خشوشمزه و همه پسند. غذایی که از کودکی با آن انس گرفته ایم و در لیست علاقه مندی هایمان قرار گرفته.

سپس آب آن را خالی کنید و برنج را در یک قابلمه آب جوش بریزید. در کف قابلمه، ته‌دیگ مورد نظر خود را بچینید و به‌صورت لایه لایه، برنج و مخلوط هویج، خلال نارنج و پیاز داغ را در قابلمه بریزید. در پایان، کمی کره روی برنج بریزید و اجازه دهید تا هویج پلو برای ۴۵ دقیقه روی شعله ملایم گاز با دم‌کنی، دم بکشد. مانی پلو از غذاهای محلی شهر دامغان در استان سمنان است که برای تهیه آن از لپه، رشته پلویی، زرشک و کشمش استفاده می‌شود. گاهی اوقات نیز گوشت قیمه‌ای یا قلقلی سرخ‌شده با پیاز نیز در کنار آن قرار می‌گیرد که ترکیب فوق‌العاده لذیذی را به وجود می‌آورد. علاوه بر لپه و کشمش در مانی پلو می‌توانید از خلال پرتقال، بادام و پسته نیز استفاده کنید.

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایرانی کدامند؟

مهم‌ترین نکته درباره این غذا، نحوه طبخ ویژه آن است که نتیجه‌ای منحصربه‌فرد و فوق‌العاده خلق می‌کند. اولین بار رستورانی به نام اکبر جوجه این غذا را طبخ کرد و از آن زمان این غذای خوشمزه مازندرانی را به اسم اکبر جوجه می‌شناسند. غذای لذیذ و نوستالژیک اکبر جوجه در کنار سس انار، یک لیوان دوغ، ماست، زیتون و دیگر مخلفات شمالی، تجربه سفر به شمال کشور را برایتان تکمیل می‌کند. در ادامه با همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش قلیه ترش آشنا کنیم. خورش قلیه ترش، یک غذای مناسب برای سرو در وعده‌های اصلی است.

طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی و خوشمزه

کباب‌ها را روی منقل آماده قرار دهید و در زمان پخت، برای جلوگیری از خشک شدن کباب، چند بار با استفاده از برس، آن‌ها را به ترکیب کره آب شده و زعفران آغشته کنید. با قدم گذاشتن در یک مغازه بریانی‌ در کوچه‌های تاریخی اصفهان، عطر و طعم گوشت تازه گوسفند سرخ‌شده شما را مدهوش خواهد کرد. بریانی با تزئین خلال پسته، خلال بادام و زرشکی که با زعفران، لعاب خاصی به خود گرفته‌اند، به راستی غذایی چشم‌نواز است. نان سنگک خانگی چرب زیر بریانی، یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های خوردن این غذا به شمار می‌آید. در ادامه با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو، با طرز تهیه بریان اصفهان آشنا شوید و با تهیه آن در منزل، تجربه‌ای جدید از مزه کردن غذاهای محلی را کسب کنید. سپس پنج لیوان آب جوش را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید، درب قابلمه را ببندید و شعله گاز را کم کنید تا گوشت و لوبیا بپزند.

در روش‌های مختلف طبخ این غذا از تخم مرغ، پودر نان، فلفل دلمه‌ای، ماست و… نیز استفاده می‌شود. نخود پخته، ادویه و تخم‌مرغ از اصلی‌ترین مواد در تهیه فلافل است. این ترکیب را در روغن داخل سرخ می‌کنند و داخل نان ساندویچی می‌گذارند. اگر خواستید در اهواز فلافل بخورید، شب‌ها به خیابان لشکرآباد این شهر سری بزنید. در خیلی از شهرهای ایران، خورشت آلو مسما را درست می‌کنند، البته در هر شهر به سبک خود.

این خورش محلی لری با برنج خورده می‌شود و سالادهای سنتی مانند سالاد فصل، سالاد کنگر و سالاد شیرازی از گزینه‌های فوق‌العاده برای سرو در کنار آن هستند. رایج‌ترین نوع چکدرمه در گنبدکاووس و شهرهای ترکمن نشین با گوشت گوسفند درست می‌شود؛ اما چکدرمه دارای انواع دیگری نیز است که می‌توانید آن‌ها را در منزل درست کنید. برای مشاهده طرز تهیه چکدرمه به مجموعه مقاله‌های غذاهای محلی کجارو سر بزنید. حبوبات را به‌صورت جداگانه از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن‌ها را عوض کنید تا نفخ حبوبات گرفته شود و زودتر بپزند. یک قابلمه بزرگ را تا نیمه آب کنید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا آب به جوش آید. سپس گندم را در قابلمه بریزید و شعله گاز را کم کنید تا گندم بپزد.