لیست آموزش طرز تهیه انواع غذاهای شمالی برای شام و ناهار


در ابتدا نخود و لوبیا قرمز را از شب قبل به‌صورت جداگانه خیس کنید و چند بار آب آن‌ها را عوض کنید تا نفخشان گرفته شود. پس از گذشت این زمان، آب آن‌ها را خالی کنید و با یک لیتر آب تازه در قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا حبوبات بپزند. پس از نیم‌پز شدن حبوبات، هویج و چغندر نگینی خرد شده، سبزی خرد شده، نمک و فلفل را به حبوبات اضافه کنید.

سپس مواد را در قابلمه می‌ریزند و آن را روی حرارت قرار می‌دهند تا بپزد. خورش سیرابیج یا سیراویج، یکی از غذاهای لذیذ و گیاهی گیلانی است که با برگ سیر خرد شده، تخم‌مرغ و نمک، فلفل و ادویه درست می‌شود و طرز تهیه بسیار راحتی هم دارد. این خورش لذیذ در کمتر از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در آشپزخانه آماده می‌شود و بدون شک، شما را به خود علاقه‌مند خواهد کرد.

  • برای این کار، پوره گوجه‌فرنگی و رب را همراه با پیاز تفت بدهید تا رنگ خوبی به غذای شما بدهند.
  • برای طبخ این غذا به بادمجان، گوجه‌فرنگی، پیاز، گردو، سیر، سبزی شامل چوچاق و اناریجه یا سبزی معطر، رب انار، نمک و فلفل و زردچوبه، روغن و خلال بادام احتیاج دارید.
  • سبزی را خرد کرده و به همراه روغن مایع در تابه تفت دهید.
  • همچنین در کنار شامی کباب ممکن است مخلفات دیگری مانند سیر و باقلا نیز وجود داشته باشد.
  • اگر به استان گیلان و یا مازندران سفر کنید طعم غذاهای بی نظیر شمالی دل از شما می رباید.

از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه، غذاهای خوشمزه و متنوع آن است که با توجه به مواد غذایی در دسترس و ذائقه شمالی‌ها تهیه می‌گردد. مردم شمال به دلیل همسایه بودن با دریای خزر، از ماهی بسیار استفاده می‌کنند و برای طعم‌ دادن به غذاهای خود نیز از سبزیجات خوش‌عطر شمالی بهره می‌برند. اغلب غذاهای شمال ایران مزه‌ای ترش دارند که از آب انار تازه یا آب نارنج تازه به دست می‌آید. علاوه بر این، شمالی‌ها از سیر به عنوان یکی از اصلی‌ترین طعم‌دهنده‌های غذا استفاده می‌کنند که مزه‌ای خاص به غذا داده و طرفداران بسیاری نیز دارد. در یک جمله باید بگوییم، محال است به شمال سفر کنید اما از غذاهای متنوع و رنگارنگ آن نچشید و لذت نبرید. ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با بهترین غذاهای شمال ایران آشنا شوید.

کسورات معوق بازنشستگان کشوری پرداخت شد

انواع خورشت ایرانی که مختص شمال کشور هستند را می توانید با مرغ آماده کنید و در این بخش ما به معرفی ۳ مورد پرداخته ایم. ترکیب بادمجان کبابی با آب انار ترش و سبزی‌های معطر شمالی بی‌شک شما را شگفت‌زده خواهد کرد. مرغ ترش یکی از محبوب ترین و مشهور ترین غذاهای شمالی است که احتمالا هر کسی یک بار هم که شده آن را امتحان کرده باشد. غذایی بسیار خوشمزه که دو عضو اصلی آن، رب انار و سبزی های معطر هستند. نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین را به همراه آبغوره داخل خورش اضافه کنید و در ظرف را ببندید تا به آرامی بپزند و به روغن بیفتند.

اگر علاقمند به غذای شمالی هستید، این 14 غذای خوشمزه شمالی را امتحان کنید!

اگر به انار دسترسی ندارید، از آبغوره بیشتر استفاده کنید. در کنار شکم‌گردی و لذت از طبیعت بکر شمال باید به فکر رزرو هتلی نیز باشید. سایت رهی نو امکان رزرو هتل در شهرهای مختلف شمال را برای راحتی شما عزیزان فراهم کرده است. راهی سفر شمال هستید و به دنبال جاهای خلوت و خاص؟ در این مطلب ما بکرترین جاهای دیدنی شمال را معرفی کرده‌ایم.

سپس آن‌ها را خرد کنید و همراه با آب، نمک، فلفل روی حرارت ملایم برای پنج تا ده دقیقه بپزید تا برگ‌های سیر کاملا نرم شوند. توجه داشته باشید که اگر برگ‌های سیر ضخیم بودند، باید آن‌ها را برای زمان بیشتری بپزید. پس از پخت سیر و کشیده شدن آب آن، سیرها را با کره، روغن مایع و زردچوبه سرخ کنید تا عطر سبزی سرخ شده بلند شود. پس از تفت دادن سیر، تخم‌مرغ‌ها را در آن‌ها بشکنید و اجازه دهید تا خودشان را بگیرند. شامی رودباری، از جمله محبوب‌ترین غذاهای شمال ایران است که اصالت آن به شهر رودبار برمی‌گردد.

۴- واویشکا (لیست ۸ غذای شمالی)

اگر احساس کردید که سس خیلی غلیظ و ترش است، کمی آب سرد یا آب انار به آن اضافه کنید. ماهی را از فر دربیاورید و سس تهیه شده را روی آن بریزید. از مواد تشکیل‌دهنده این خورش می‌توان به گوشت غاز، اردک یا خروس محلی، پیاز، (چوچاق، گشنیز، جعفری و چند برگ شنبلیله)، دانه انار ترش و رب انار اشاره کرد. پس از پخت مرغ، آرد و رب گوجه‌فرنگی را با هم مخلوط کنید و در غذا بریزید تا خورش کمی غلیظ‌تر شود.