فهرست منتخب غذاهای شمالی محبوب چاشلند محبوب ترین غذاهای شمال ایران


در نهایت مرغ‌های سرخ شده را به قابلمه اضافه کنید و شعله را کم کنید تا خورش مرغ ترش جا بیفتد. مرغ‌ها را درون قابلمه ریخته و به همراه آب روی اجاق قرار دهید، وقتیک ه آب جوشید، مرغ را آبکشی کنید سپس مرغ‌ ها را در روغن سرخ کنید. پخت این غذا و جا افتادن آن کمی زمان بر است، ولی خورش جا افتاده آغوز مسما به همراه کته شمالی واقعاً خوردن دارد. اگر کباب‌خور باشید، محال است که به شمال کشور سفر کرده باشید و کباب ترش نخورده باشید. سبزی گیجا واش یک سبزی خودرو است که در ارتفاعات شمال کشور یافت می‌شود.

  • آویشو سالن لوکس و جدیدی دارد که دکوراسیون چوبی‌اش به خوبی حس گیلان و شمال را به شما می‌دهد.
  • بعضی از خورشت‌ها با گوشت اردک و یا مرغ آماده می‌شوند که می‌توانید خودتان انتخاب کنید.
  • پس از آماده شدن خورشت، مرغ‌ها را در ظرف چیده و آلوها را در کنار آن قرار می‌دهند و به همراه برنج سرو می‌کنند.
  • سلامبرای شما آژانس هستید و در گردشگری دستی دارید بسیار ناپسند هست که شمال ایران رو فقط گیلان و مازندران بدانید.

این غذای خوشمزه با سبزیجات معطر، پیاز، سیر، تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی درست می‌شود و معمولا آن را کنار کباب، ماهی یا مرغ و با برنج یا نان و ماست سرو می‌کنند. کال کباب را می‌توانیم در بخش پیش‌غذاهای شمالی نیز قرار دهیم. بهتر است بدانید برای تهیه کال کباب از گوشت استفاده نمی‌شود. بادمجان، سیر، گردو، آب انار و نعناع از جمله مواد لازم برای درست کردن کال کباب محسوب می‌شوند. البته سبزی محلی چوچاق نیز به آن اضافه می‌کنند که طعم و عطر کال کباب را دگرگون می‌سازد.

طرز تهیه کوفته انار دون خوشمزه به روش سنتی شمالی

این خورش، طعم ترشی دارد و با گیاه ترشه واش، مرغ، بادمجان، سبزیجات، رب آلوچه و رب انار در ظرف سفالی گمچ تهیه شده و با برنج کته سرو می‌شود. این غذای خوشمزه لاهیجانی شباهت زیادی به خورش قیمه معمولی دارد و معمولا برای نذری به‌خصوص در ایام محرم در این شهر پخش می‌شود. کوکوی اشپل یک غذای گیلانی است که از ترکیب اشپل ماهی، سیب زمینی، سبزی، پیاز و سیر به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه تهیه می‌شود. برای درست کردن اینکوکو، مواد را باهم ترکیب کرده و تخم مرغ در آن می‌شکنند و خوب هم می‌زنند.

سپس کوکو را در روغن داغ در تابه به‌صورت یک تکه یا یکی یکی سرخ کنید. این آش مقوی، غذایی کامل و سیرکننده است که می‌توان آن را برای وعده ناهار و شام یا به‌عنوان پیش غذا سرو کرد. زمان پخت این آش، حدود دو ساعت است و شما می‌توانید آن را به آسانی در منزل درست کنید و از طعم آن لذت ببرید.

خورشت آلو از غذاهای محلی استان مازندران

مرغ ترش یکی از محبوب ترین غذاهای شمالی است که امروزه در سراسر ایران طبخ می شود و به مرغ ترش شمالی معروف است. چاشنی این غذا رب انار است و طعم ترش و ملس این غذا، مدیون همین چاشنی است. این غذا ترکیبی از مرغ، گردو، پیاز، سبزیجات معطر و رب انار است. به دلیل وجود سبزی، مرغ ترش طعم متفاوتی به خودش میگیرد و اگر این سبزیجات را از شمال تهیه کنید، خیلی بهتر است و در میان شمالی ها به سبزی مرغ ترش معروف است.

کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور/ ورود سامانه بارشی به غرب از جمعه

گوجه‌ها که له شد، رب گوجه فرنگی را به همراه مقدار بسیار کمی آب در خورشت می‌ریزند و اجازه می‌دهند تا خوب جا بیفتد. در برخی موارد نیز سیب‌زمینی سرخ شده در کنار این خورشت قرار می‌گیرد. خانم‌های شمالی زمانی که وقت زیادی برای تهیه غذا ندارد، خورشت بیج بیج را آماده کرده و به همراه برنج یا نان سرو می‌کنند. به احتمال زیاد شما اسم این غذا را تا به حال شنیده‌اید. برای تهیه این غذای خوشمزه از گوجه فرنگی، شکر، رب گوجه، گوشت اردک یا مرغابی و انواع آلوهای خورشتی مانند آلو بخارا استفاده می‌کنند. اگر قصد پخت این غذا را دارید بهتر است که همراه آن برنج هم طبخ کنید.