غذاهای معروف شهرهای ایران غذای محلی هر شهر کدامست


حالا یک دستکش به دست کنید و آن قدر گوشت را ورز دهید تا حالت چسبندگی گوشت برطرف شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه کباب سرداشی همدان در فر و ماهیتابه و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب سرداشی کلیک کنید. «کوفته سبزی» یکی از غذاهای ایرانی و جزو غذاهای اصیل شیرازی‌هاست. همان‌طور که از اسم این غذای ایرانی مشخص است، در طرز تهیه این کوفته سنتی، سبزی به عنوان ماده اصلی استفاده می‌شود. بنابراین رنگ آن هم با سایر انواع کوفته متفاوت و در نتیجه سبز خواهد بود.

  • ارومیه خورش را در ظرف سرو بکشید و با بادمجان و سیب‌زمینی سرخ شده تزئین کنید.
  • سپس از آن‌ها به‌اندازه یک گردوی کوچک بردارید و گوشت قلقلی درست کنید.
  • توصیه می‌شود برای این که روغن مورد استفاده در ته‌چین را به کمترین میزان ممکن برسانید، آن را درون فر بپزید.
  • سپس از مواد داخل قابلمه درون فلفل دلمه‌ای‎‌ها پر کنید و درون فر قرار دهید.
  • سپس در ظرفی آرد را با آب مخلوط کرده و به مواد اضافه می کنیم و بعد مقدری آب را به ترکیب اضافه می کنیم.

غذاهای تهران از جمله دمپختک، سرگنجشکی، اشکنه و بعضی از خورش‌ها با طعم و مزه لذیذ خود شما را به سفری در زمان دعوت می‌کنند؛ پس در سفر به تهران، حتما این غذاهای ساده و لذیذ را امتحان کنید. برخی از این غذاها شناخته شده نیستند؛ در حالی که برخی دیگر کماکان در خانه‌های تهرانی‌ها طبخ می‌شوند. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای تهران و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. این غذای خوشمزه در مناطق مختلف ایران با روش‏های متفاوتی طبخ می‏شود. برای مثال آن را با گوشت اردک و غاز هم تهیه می‏کنند اما ته چین با گوشت مرغ محبوبیت بیشتری دارد. جالب است بدانید که در خارج از کشور ته چین را به دلیل ظاهر شیک و زیبایش کیک ایرانی می‏نامند.

غذاهای سنتی ایرانی، میراث هر ایرانی

کلم قمری را می‌توان پس از نیم‌پز شدن مواد آبگوشت در غذا ریخت. گوشت سردست گوسفند بهترین انتخاب برای تهیه این آبگوشت است. قیمه نثار در استان قزوین در مجالس عروسی، نذری روزهای عاشورا و تاسوعا و شب سال تحویل سرو می‌شود و طعم و مزه‌ای بی‌نهایت لذیذ دارد. مانی پلو با نام‌های دیگری همچون نثار پلو، کشمش‌ پلو، نگین پلو، خلال پلو، قیمه‌ پلو و غیره در اراک، بندرعباس، دزفول و… این غذا بیشتر مناسب کسانی است که طرفدار غذاهای شیرین هستند؛ زیرا کشمش پای اصلی آن است.

طرز تهیه خورش تورشه کباب (گیلان)

این غذا را هم اگر با برنج سرو کنید، می‌توانید در دسته انواع غذای ایرانی با برنج جای دهید. درست است که فلافل یک غذای محلی خوزستانی معرفی می‌شود اما در تمام شهرهای ایران پر شده از مغازه‌های فلافل فروشی. به خاطر ارزان بودن مواد اولیه‌ای که برای پخت فلافل استفاده می‌شود، قیمت نهایی آن خیلی مقرون به صرفه از آب درمی‌آید. به همین دلیل هم هر محله‌ای در تهران یک فلافل فروشی دارد.

قابلمه را با حرارت ملایم روی گاز قرار دهید تا آلبالو آب بیندازد و بجوشد. سپس آلبالوها را آبکش کنید و آب آن را نیز جداگانه در ظرف بریزید تا بعداً برای تهیه شربت آلبالو و یا رنگ دادن به برنج آلبالو پلو استفاده کنید. برای مطالعه ادامه طرز تهیه ته چین آلبالو خانگی به ۳ روش مختلف با مرغ یا گوشت می‌توانید رو لینک مقاله طرز تهیه ته چین آلبالو کلیک کنید.