غذاهای معروف شهرهای ایران غذای محلی هر شهر کدامست


یکی از بهترین غذاهای ایرانی که به شمال کشور تعلق دارد، «خورش غوره مسما» است. در طرز تهیه خورش غوره مسما از گوشت مرغ یا اردک استفاده می‌شود. انواع کباب‌ها و آش‌ها و در کل تمامی غذاهای سنتی ایرانی دستور پخت فوق‌العاده‌ای دارند که تهیه آن‌ها طعم لذت بخش و ماندگاری را برای ما به یادگار خواهد گذاشت. دوپیازه یا دو پیازه آلو یکی دیگر از غذاهای سنتی شیرازی است که خیلی هم راحت پخته می‌شود.

  • برای پخت میگو پلوی بوشهری، دستور پخت‌های مختلفی وجود دارد که تاحدودی هم مشابه یکدیگر هستند.
  • آش دوغ را می‌توان به‌صورت گیاهی یا همراه با کوفته قلقلی گوشت چرخ‌کرده یا گوشت ریش ریش شده به‌عنوان یک میان وعده و پیش‌غذا یا حتی در وعده ناهار سرو کرد.
  • بعد از این مدت سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و داخل قابلمه بیندازید.
  • پس از سرخ شدن تکه‌های مرغ، شعله گاز را کم کنید و درب تابه را بگذارید تا مرغ برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید.

بادمجان، تخم‌مرغ، سیر فراوان و گوجه‌فرنگی از جمله موادی است که در ترکیب میرزاقاسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پوست پرتقال را چندبار می جوشانیم و آب آن را عوض می کنیم تا تلخی آن گرفته شود و به سایر مواد آجیلی اضافه می کنیم. یک لایه برنج، سپس گوشت پخته شده و دوباره برنج و در انتها با خلال پسته و بادام وپرتقال و زرشک آن را تزیین می کنیم.

آش رشته

همان مواد اولیه‌ای که معمولاً در تمام خانه‌ها هست برای پخت این غذا استفاده می‌شود و همین هم باعث شده که غذای راحتی باشد. کافیست مقداری سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز در خانه داشته باشید. با اضافه کردن مقداری رب و ادویه به این مواد، بعد از چند دقیقه یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی شیراز را درست کرده‌اید.

یکی از مهم‌ترین نکات برای پخت این غذای لذیذ، این است که کوفته باید شکل گرد خود را از دست ندهد و مزه واقعی خود را حفظ کند. با معروف‌ترین غذاهای محلی ایران، یکی از سه مکتب خوراک جهانی آشنا شوید و یک روز لذت‌بخش را در میان انواع طعم‌های لذیذ و وسوسه‌کننده سپری کنید. «کشک کدو» یکی از غذاهای محلی کرمان است که علی‌رغم خوشمزگی و مقوی بودنش، طرز تهیه بسیار آسانی دارد. این غذا با کشک در اصل با استفاده از کدو سبز تهیه می‌شود. اما شما می‌توانید کشک کدو را به روشی دیگر و به سبک مازندرانی نیز تهیه کنید. در این کشک کدو از کدو حلوایی به جای کدو سبز استفاده می‌شود.

خورش فسنجان و کشک

نون و نمک یک رستوران بسیار عالی برای برگزاری انواع دورهمی، مهمانی و مراسم به حساب می‌آید. اگر به مطالعه این مقاله علاقمند بودید بهتر است از مقاله غذاهای محلی استان های مختلف نیز دیدن کنید. این غذا ها در لیست غذاهای پرطرفدار ایرانی نیز قرار میگیرند و شما میتوانید از این لیست برای پخت غذاها برای مجالس خود استفاده کنید. کله پاچه که از انواع غذای ایرانی محبوب میباشد و خواص زیادی دارد. انواع همبرگر و پاستا و ترکیب غذاهای سنتی ما با غذاهای جدید مثل لازانیا این لیست را کامل می کنند. آجیل پلو که جز غذاهای مجلسی آذری ها میباشد و در آن از برنج، مرغ، برگ زردآلو خشک شده، قیسی، زرشک و پیاز استفاده میشود.

خورش قیمه یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. دمپختک یکی از غذاهای محلی استان تهران است.یکی دیگر از غذاهای ساده و خوشمزه و اصیل ایرانی ست . یکی از اصیل ترین گزینه ها در لیست غذاهای ایرانی ، آبگوشت است. در سال های گذشته معمولا برای مهمانی های خانوادگی دیگ آبگوشت بار می گذاشتند. احتمالاً تا به حال نام آبگوشت بزباش را شنیده‌اید، یکی از غذاهای اصیل و معروف کرمانی که در بین ایرانیان بسیار معروف شده‌است. طرز تهیه آبگوشت بزباش اصیل بسیار راحت است اما قلق‌های خاص خود را نیز دارد.

خورش قیمه یکی از غذاهای سنتی ایرانی از دسته خورش هاست که معمولاً برای نذری دادن نیز بسیار مناسب است. خوردن این خورش در کنار یک برنج ایرانی عالی به همراه سیب زمینی یا بادمجان سرخ شده، بسیار لذت بخش است. به دلیل ابعاد کمی که میگو‌های مورد استفاده در میگو پلو دارند، توصیه ما این است که در پاک کردن آن‌ها نهایت دقت را به کار ببرید و تمامی ضایعات موجود در آن‌ها را پاک کنید. برای پخت میگو پلوی بوشهری، دستور پخت‌های مختلفی وجود دارد که تاحدودی هم مشابه یکدیگر هستند.

اصلاً به همین دلیل هم از اسم آش یخ برای نامگذاری آن استفاده شده است. بعد از این که آش پخته شود، آن را داخل یخچال می‌گذارند تا کاملاً خنک شود. در زمان سرو هم از تکه‌های یخ در کنار آن استفاده می‌شود تا کاملاً سرد باشد. خب تا به حال حتماً متوجه شده‌اید که گیلانی‌ها چقدر به حضور سیر در غذاهایشان پایبند هستند.