غذاهای محلی مازندران گشتی در میان خوشمزه های شمالی ️ کارناوال


خوبی این رستوران امکانات خوبی است که در اختیار مشتری‌هایش قرار می‌دهد. شما می‌توانید با خیال راحت با ماشین شخصی به آنجا بروید و در پارکینگ رستوران پارک کنید. بعضی شب‌ها هم با اجرای موسیقی زنده حس و حال خوبی به فضای رستوران می‌دهند. اگر می‌خواهید به رستوران خوش‌بین بروید یادتان باشد که آنجا فقط ناهار سرو می‌کند و شب‌ها تعطیل است. فضای داخلی این رستوران زیاد بزرگ نیست و فقط چند میز دارد که با بقیه مشتری‌ها به طور مشترک استفاده می‌شود. توصیه می‌کنیم کمی زودتر به آنجا بروید و شماره بگیرید تا به ساعت شلوغی نخورید.

روغن در کف سینی بریزید و مرغ را در آن بگذارید با برس مخلوط زعفران آب کرده و کره به مرغ آغشته کنید. خورش ناردون مازندرانی در گیلان با نام خورش انار مسما معروف است. اناربیج نوعی خورشت است که مواد موردنیاز آن شبیه فسنجان است. بعد از گذشت ۱ ساعت دوباره ۲ لیوان آب یخ ریخته و درب گمج رو گذاشته تا حدود ۳ ساعت بپزد و حسابی به روغن بیفتد.

در ادامه رب انار و رب گوجه فرنگی را در قابلمه خورش بریزید و اجازه دهید تا گردو روغن پس بدهد و فسنجان جا بیفتد. پس از مخلوط کردن مواد و باز شدن رنگ رب، نمک و فلفل غذا را اندازه کنید و تکه‌های مرغ سرخ شده را در قابلمه بچینید. چند پیمانه آب جوش در قابلمه بریزید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا خورش روی حرارت ملایم گاز بپزد و آب آن کشیده شود.

  • مجموعه رستوران های رزاقی با داشتن این ویژگی ها به بهترین رستوران گیلان و بهترین رستوران رشت تبدیل شده است.
  • فراموش نکنید از این رستوران حتما کباب‌هایش را امتحان کنید و در درجه دوم اناربیج را.
  • می‌توان به‌جای گوشت مرغ از اردک، مرغابی یا خورکا نیز استفاده کرد.
  • لازم به ذکر است؛ مرغ ترش به صورت کبابی در مازندران طبخ می شود.
  • اناربیج از رب انار، گردو، سبزی قورمه و گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود.

برای سرو، بادمجان‌ها را دور دیس بچینید و بقیه مواد را در وسط دیس بریزید. در نیم ساعت پایانی پخت خورش، گوجه فرنگی حلقه حلقه و سرخ شده را روی گوشت قیمه بچینید تا بپزند. برای سرو، قیمه را در کاسه بکشید و سیب‌زمینی سرخ شده را روی آن بریزید. در صورت تمایل می‌توانید این خورش را با بادمجان سرخ شده نیز سرو کنید.

مرغ شکم پر

تخم اردک نیز از مواد ضروری برای پخت این غذای گیلانی است. اگر روزی به رشت و شهرهای نزدیک آن سفر کردید، خوردن این خورش را فراموش نکنید. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی، کباب‌های متنوع شمالی محسوب می‌شود که هر یک با طعم مخصوص خود می‌تواند شما را عاشق خود کند.

رستوران آویشو

خوردن یک گمج کباب چرب و لذیذ در اقامتگاهی مانند اقامتگاه بوم گردی لاکوجان سنگر که همه غذاها با دستپخت محلی و تازه‌ترین مواد اولیه درست می‌شوند، طعم دیگری دارد. وقتی صحبت از غذاهای شمالی می‌شود قبل از هر چیزی کباب های شمالی قند را در دل آب می‌کنند. تنوع کباب‌های مخصوص شمالی به‌قدری بالا است که شگفت‌زده خواهید شد.

۱۵- مرجو خورش یا خورش عدس سبز

معمولا در مورد غذاهای شمال که صحبت می شود بی تردید اولین غذاهایی که نامشان به ذهن متبادر می گردد؛ باقلاقاتق و میرزا قاسمی است. اما باید گفت سرزمین شمالی ایران تنوع بی نظیری از انواع غذاهای سنتی و اصیل دارد که برخی از آنها متاسفانه در این تنوع غذایی گمشده است. در غذاهای شمالی معمولا گردو، رب انار، سبزی های معطر، بادمجان و سیر بیشترین استفاده را دارد. لازم به ذکر است؛ غذاهای این بخش از ایران به طور معمول در میان بومیان شهرهای مختلف شمالی شناخته شده است یا اینکه ممکن است با اندکی تفاوت پخت شود. جهت تهیه ترش تره اصیل شمالی باید مواد اولیه چون جعفری، گشنیز، شنبلیله، اسفناج و سبزی خرفه را آماده کنید. سبزی های ترشی تره باید به خوبی ساطوری شود و به همراه برنج در یک قابلمه ریخته شود تا به همراه سه لیوان آب پخته شود.

در اين خورش چون از مرغ استفاده نمی شود، مي توان برای سرخ كردن بادمجان و گوجه فرنگی ها از كره استفاده كرد. ته قابلمه یا تابه مورد نظر ، کمی روغن بریزید و ته دیگ مورد نظر را کف آن بپوشانید. ته چین گوشت مازندران از جمله غذاهای خوشمزه و متفاوت میباشد که حداقل یکبار ارزش امتحان کردن دارد. برای ته چین گوشت باید ابتدا گوشت را آماده کنید و گوشت را در اندازه های کوچک ( قیمه ای) خرد کنید.