غذاهای سنتی ایرانی معرفی خوشمزه ترین غذاهای سنتی ایران


برای طرز تهیه کشک بادمجان ابتدا پوست بادمجان‌ها را بگیرید. در کشور ما با توجه به تنوع قومیتی و فرهنگی که وجود دارد، غذاهای مختلفی اختراع شده است. ادامه لیست غذاهای اصلی ایرانی و چند مدل پیش غذای سنتی ایرانی را با هم مشاهده می‌کنیم. برای شروع طرز تهیه ته‌چین مرغ، ابتدا یک قابلمه تهیه کرده و گوشت مرغ را درون آن بریزید.

  • پلو عربی، یک غذای مجلسی است که با مرغ، گوشت، میگو و ماهی درست می‌شود.
  • بعد از این که آش پخته شود، آن را داخل یخچال می‌گذارند تا کاملاً خنک شود.
  • در روش‌های مختلف طبخ این غذا از تخم مرغ، پودر نان، فلفل دلمه‌ای، ماست و… نیز استفاده می‌شود.
  • این غذای مقوی اغلب در ماه محرم به‌عنوان نذری پخته می‌شود و خوشمزه‌ترین نوع آن را می‌توانید در حوالی حرم امام رضا (ع) نوش جان کنید.
  • پس از این مدن زمان، خمیر را با دست به‌شکل پودر دربیاورید و صبر کنید تا پودر هم کاملا خشک شود.
  • اگر به دنبال غذاهای برنجی (چلو و پلو) هستید حتما این مطلب رو مطالعه کنید.

بهترین و خوشمزه‌ترین شیشلیک‌های ایران، در همین نواحی ترقبه و شاندیز طبخ می‌شود. برای کیفیت شیشلیک دو نکته را باید در نظر داشته باشید که این دو نکته را مشهدی‌ها به خوبی رعایت کرده‌اند. نکته‌ اول اینکه گوشت شیشلیک تازه باشد (گوشت مانده که تا دلتان بخواهد در همین تهران خودمان پر است) و نکته‌ دیگر اینکه شیشلیک خشک نشده باشد و اصطلاحاً کمی آبدار از روی زغال برداشته باشند. جالب است بدانید شیش از کلمه‌ ترکی به نام سیخ گرفته شده است و شیشلیک هم همان گوشت کباب شده‌ به سیخ کشیده شده است.

آش گوشت (زیر برنجی) خرم آباد

این کباب با طعمی ترش و شیرین معمولا با نان یا برنج سرو می‌شود و تجربه‌ای متفاوت از یک شامی را به شما ارائه می‌دهد. کباب زردک به آسانی و در کمتر از یک ساعت در خانه آماده می‌شود و می‌توان آن را به‌عنوان غذای اصلی، پیش‌غذا، غذای پیک نیک یا یک میان وعده خوشمزه سرو کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه کباب زردک و نکات طلایی پخت آن آشنا کنیم. «شامی کباب» یا کتلت گوشت و سیب زمینی از محبوب‌ترین انواع غذاهای ایرانی است که معمولا به عنوان یک پیش‌غذا یا غذای ایرانی بدون برنج در مهمانی‌ها هم استفاده می‌شود.

۱۵. غذاهای محلی استان فارس

غذاهای محلی این استان، غذاهای ساده‌ای هستند که در طول سال‌ها در نواحی مختلف، به‌خصوص توسط عشایر استفاده می‌شده‌اند و به‌سادگی در هر شرایطی قابل تهیه هستند. هلو کباب یا کوفته مخصوص کرمانشاهی، یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین غذاهای بومی استان کرمانشاه است که طرفداران بسیاری در این استان و در سراسر کشور دارد. دلیل نام‌گذاری این کوفته به نام هلو کباب مشخص نیست؛ اما به نظر می‌رسد به‌دلیل طعم عالی، لطافت و شاید شکل ظاهری، این کوفته به این نام شهرت یافته است. آرد، آب یا شیر، نمک، کره محلی یا روغن کرمانشاهی، زعفران و پیچک محلی و تره کوهی يا «كنیوال» (گیاهان خودرو بهاره کوهی)، تره یا پیازچه از مواد تشکیل‌دهنده این نان سنتی هستند. پیچک و کینوال، عمر کوتاهی در حدود ۴۵ روز دارند و تنها در فصل بهار پیدا می‌شوند؛ به همین دلیل، نان کلانه در دیگر مواقع سال با تره یا پیازچه درست می‌شود. پیچک، گیاهی با برگ‌های بلند با انتهای سفیدرنگ است و طعمی تند و تیز دارد.

در همین حین، رب گوجه‌فرنگی را به‌همراه کمی روغن در یک تابه تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رنگ آن باز شود. سپس زعفران دم‌کرده، نمک و فلفل را به رب بیفزایید و مواد را خوب مخلوط کنید. پس از یک دقیقه، غوره را در تابه بریزید و آن‌ها را نیز تفت دهید.