غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها


توجه داشته باشید که نعنا نباید زیاد سرخ شود؛ زیرا طعم غذا را تلخ می‌کند. برخی افراد برای طعم‌دار کردن شیر پلو از دارچین، هل و گلاب هم استفاده می‌کنند که کاملا سلیقه‌ای است. سوتی پلو با خورش‌هایی شیرینی چون خورش هویج یا فسنجان نیز سرو می‌شود.

قورمه بهمردم شیراز به غذاهای شیرین علاقه دارند و قورمه یکی از غذاهای سنتی شیراز با طعمی شیرین و دلپذیر است. این غذا از ترکیب کلم قمری یا سنگی، پیاز، برنج، گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی، ادویه و سبزی‌های معطر همانند تره، ریحان، ترخون و شوید تهیه می‌شود. قلیه ماهیقلیه ماهی یک نوع خورش خوشمزه و محلی خوزستان است و در خیلی از شهرها آن را همراه با برنج صرف می‌کنند. آش شولی یزدآش‌ها در غذاهای محلی یزد جایگاه ویژه‌ای دارند و یکی از معروف‌ترین آنها آش شولی است. بریانی یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای محلی اصفهان است و این محبوبیت فقط به اهالی اصفهان محدود نمی‌شود. اصفهان یک شهر تاریخی و اصیل ایران است که علاوه بر جاذبه‌های دیدنی و معماری حیرت‌انگیزش، تنوع غذایی بی‌نظیری دارد که میتواند شما را به سیر و سیاحت در آن جذب کند.

  • فلافلدرست است که فلافل را در سراسر ایران می‌شود پیدا کرد، اما فلافل خوزستان یک چیز دیگر است و ادویه‌های خوشمزه‌ی بیشتری هم دارد.
  • به همین دلیل با تهیه این غذا می‌توان با صرف هزینه‌ای نسبتاً كم و مناسب به توصیه پزشكان مبنی بر استفاده از غذاهای دریایی گوش داد.
  • یکی از مقوی‌ترین غذاهای اردبیل که بیشتر در چهارشنبه سوری و شب عید در کنار ماهی دودی طرفدار دارد، سوتی پلو است.
  • همچنین هر شب از ساعت ۸ تا ۱۲، گروه موسیقی با سازهای خود شما را سرگرم می‌کنند.
  • این غذای خوشمزه و مقوی از باقلای رشتی، شوید و تخم‌مرغ تشکیل می‌شود و معمولا آن را با برنج کته، سیر تازه، ماهی شور و اشپل ماهی سرو می‌کنند.

در این مقاله قرار است به معرفی بهترین غذاهای سنتی و مدرن کرمان و همچنین رستوران‌های فوق العاده این شهر اشاره کنیم. اگر شما نیز قصد سفر به کرمان را دارید یا می‌خواهید در مورد غذاهای کرمانی اطلاعاتی داشته باشید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. شاید کوفته را بتوانید در هر نقطه‌ای از ایران و هرجایی که هستید میل کنید اما کوفته‌های تبریزی یک شیوه‌ درست کردن خاصی دارند، که کوفته‌های دیگر ندارند. به صورت کلی بگویم، برای آماده کردن کوفته، گوشت را در یک هاون سنگی می‌کوبند و بعد سبزیجات و لپه را به آن اضافه می‌کنند.

شیرین پلو

حتما می‌دانید که در تهیه غذاهای ایرانی، معمولا صبر و حوصله به خرج دادن حرف اول را می‌زند. کرمانشاهی برای طرز تهیه خورش خلال حسابی سلیقه به‌ خرج می‌دهند و با تکه‌‌های گوشت گوسفندی، خلال بادام، زرشک و گلاب این خورش ایرانی خوشمزه را درست می‌کنند. در میان فهرست غذاهای ایرانی خوشمزه، «آبگوشت گندم» متعلق به اصفهان و شهرهای کردزبان است. در طرز تهیه آبگوشت گندم از نخود یا لوبیا به همراه گوشت قرمز و گندم استفاده می‌شود. کاشانی‌ها در منوی غذای ایرانی سنتی خودشان، یک خورش اصیل به نام «گوشت و لوبیا» دارند که معمولا به عنوان غذای نذری به کار می‌رود. همان طور که از اسم این غذای ایرانی پیداست، گوشت و لوبیا مواد اصلی طرز تهیه خورش گوشت و لوبیا است.

بهترین رستوران های سنتی شمال تهران

اشکنه تخم خربزهاز آنجایی که خراسان به خربزه‌های خوبش معروف است، مردم این منطقه از تخم خربزه برای پخت غذایی خوشمزه به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند. خورش ساک از ترکیب گوشت بره، روغن، سیر، پیاز، اسفناج، آرد و نخود به عمل می‌آید و با پلو یا زرشک پلو سرو می‌شود. یکی از غذاهای محلی و سنتی بوشهر گمنه یا للک نام دارد که اغلب به جای پلو همراه با خورش خورده می‌شود. برای تهیه این غذای محلیاز گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی، پیاز و سماق استفاده می‌کنند که بسیار پرخاصیت است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

برای درست کردن هویج پلو با گوشت قلقلی، گوشت چرخ‌کرده را با پیاز رنده شده و ادویه‌های دلخواه مخلوط کرده و از آن کوفته قلقلی درست کنید. سپس آن‌ها را سرخ کنید و در زمان سرو، روی هویج پلو بریزید. پلو بریانی در استان‌های جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان از محبوبیت بسیاری برخوردار است و یکی از غذاهای مجلسی به شمار می‌آید که در مجالس عروسی یا عزا سرو می‌شود. کارائی، کارایی، کرایی یا کراهی، یک نوع کاری سنتی پاکستانی، هندی و بلوچی با سس غلیظ بر پایه گوجه‌فرنگی است که در یک تابه گود و ضخیم به همین نام درست می‌شود.

قرمه سبزی

سپس تکه‌های مرغ را در تابه بریزید و همراه با پیازها تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند. در ادامه نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین را به مرغ اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید تا بوی ادویه‌ها دربیاید. یک لیوان آب در تابه بریزید و درب تابه را ببندید تا مرغ بپزد. در همین حین، هویج‌های رنده شده را در مقداری کره آب شده در تابه روی حرارت ملایم گاز تفت دهید تا سبک شوند. به‌طور معمول، پس از به جوش آمدن گوشت تباهگ، به آن برنج اضافه می‌کنند تا به‌صورت یک پلو خوشمزه و مقوی بلوچی دربیاید. مردم سیستان و بلوچستان، به‌خصوص منطقه مکران، پلو بلوچی تهیه‌شده با تباهگ را در روزهای سرد سال و به‌خصوص در ماه رمضان به‌عنوان سحری می‌خورند.