غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها


مرغ بریان از جمله غذاهایی است که در رستوران‌ها سرو می‌شود. خوراک مرغ و لوبیا سبز یکی از خوراک‌های راحت و مقوی است که برای ناهار با نان بسیار می‌چسبد. بعد از اینکه پیازها کمی سرخ شدند، آن‌ها را به مرغ اضافه کرده و اجازه دهید کمی با هم جوش بخورند.

در دستور پخت هایی که در این سایت ارائه شده سعی کردیم بیشتر فوت و فن های پختن غذا های مختلف را آموزش دهیم تا نتیجه بهتری بگیرید. قیمه لاپلو از غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است که با نام های متنوعی در میان ایرانیان شناخته می شود، این غذا ترکیبی از پلو و خورش قیمه کم آب است که با هم ترکیب شده و دم گذاشته می شوند. خب نوبتی هم که باشد، دیگر نوبت غذاهای آبکی است و همه ما می دانیم که معروف ترین و محبوب ترین غذای آبکی در میان ایرانیان دیزی یا همان آبگوشت است. برای این شماره یکی از خورشت های محبوب و بسیار خوشمزه ایرانی را آماده کرده ایم. خورش قیمه که مانند عدس پلو از غذاهای مناسبتی و نذری نیز محسوب می شود.

  • به نظر می‌رسد رستوران‌ها هنوز آنقدر مهارت پیدا نکرده‌اند که این غذای خوشمزه را به منوی خود اضافه کنند.
  • لازانیا یک غذای ایتالیایی است که طرفداران بسیاری در اقصی نقاط جهان دارد.
  • دقیقا نمی‌توان گفت که «خورش بلدرچین» جزو لیست جدیدترین غذای ایرانی است ولی یکی از غذاهایی است که تازگی‌ها نام خودش را در لیست غذاهای ایرانی باز کرده است.
  • در تهیه سالد الویه از موادی چون سیب زمینی، تخم مرغ، خیار شور و مرغ به همراه سس مایونز استفاده می‌شود.

میرزاقاسمی یكی از غذاهای محلی استان گیلان و استان مازندران است. می‌توان به طور خلاصه به گوشت چرخ کرده موجود در غذا اکتفا کرد. اگر از گوشت گوسفندی و نوع لخم بدون چربی گوشت گوساله استفاده کنید، به جذب پروتئین در بدن کمک خواهید کرد. این غذا مقادیری ماده معدنی روی هم دارد که به افزاید تولید تستوسترون کمک می‌کند. آش رشته که یکی از آش های قدیمی ترین آش ها در ایران است از حبوبات, سبزی های مختلف و رشته تهیه می شود. کوفته تبریزی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین غذاهی سنتی که مخصوص تبریز است.

خورشت های ایرانی

آش شله قلمکار یکی از قدیمی ترین آش های ایرانی است که در شهرهای مختلف کشورمان با نام های متنوعی شناخته می شود، اگر عاشق آش های غلیظ و کشدار هستید، حتما این غذا را امتحان کنید. شاید خیلی از ما فکر کنیم که کباب تابه ای غذایی جدید است. اما باید بدانید این کباب در گذشته با کمی تغییر و نام کباب دیگی مهمان سفره های ما ایرانیان بوده است. چلو گوشت هم که از غذاهایی است که نیازی به تعریف و تمجید ندارد و تمام کسانی که غذاهای حاوی گوشت را می پسندند، عاشق این غذای خوشمزه و گران قیمت می باشند.

خورشت فسنجان خاص و خوشمزه

در کنار این غذا معمولا ریحان و پیاز و دوغ جذاب هایی هستند که شدیدا به طعم و مزه غذا جذابیت اضافه می کنند. البته برای کترینگ دنا که تمرکز خاصی روی غذاهای سازمانی و شرکتی گذاشته است باید این را در نظر بگیریم که در غذاهای شرکتی یا سازمانی ممکن است این موارد متفاوت باشند. به دلیل همین تنوع و گستردگی است که در حال حاضر تهیه و تدارک غذاهای سازمانی و شرکتی یکی از سخت ترین مشاغل موجود در دنیا است.

اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می كنید، لازم است كه آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو كنید. به شما توصیه می‌كنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگك و پیاز میل كنید. همه‌ی ما با این غذای خوش بر و روی زعفرانی و ته دیگی ایرانی آشنا هستیم؛ ته‌چین! ته‌چین یکی از غذا‌های ایرانی محبوب و رایج است که معمولاً در پخت آن از ماست، برنج، زعفران و تخم مرغ استفاده می‌شود.

یک تضاد جذاب و خوشمزه را در زاهدان تجربه کردن فقط با خورشت دوغ پای امکان دارد. این غذای محلی ترش مزه بسیار شبیه قیمه است حتی گاهی ممکن است با دیدن آن نیز همین برداشت را داشته باشید. چرا که به جای آب در پخت این خورشت از دوغ استفاده می شود و چه بهتر که دوغ هم محلی و ترش باشد. البته که بایددر استفاده از لیمو عمانی دقت کنید که ترشی خورشت نهایی به قاعده باشد. پیاد داغ، زردچوبه، لپه را مخلوط میکنید و گوشت را اضافه میکنید.

در مسابقه بهترین غذاهای ایرانی لست سکند چه گذشت

«ته چین آلبالو» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که به خاطر وجود آلبالو و زعفران ظاهر فوق‌العاده جذابی دارد. طعم این ته چین خانگی بسیار لذیذ است و برای پذیرایی از مهمان‌ها و همچنین دورهمی‌های خانوادگی نیز بسیار مناسب است. در طرز تهیه خورش لوبیا چیتی می‌توانید به دلخواه از گوشت یا قارچ استفاده کنید. این خورش لذیذ برای روزهای فصل زمستان یک انتخاب بسیار خوب است.

اگر خورش را با حرارت کمتر و زمان طولانی تر بپزید به اصطلاح خوش طعم و جا افتاده تر می گردد. قورمه سبزی را همراه با برنج ساده و یا زعفرانی میل می‌ کنند که تجربه خوردنش بدون شک برای افرادی که تاکنون این غذا را میل نکرده‌اند جالب و جذاب خواهد بود. شما در کنار قرمه سبزی می توانید سالاد شیرازی، دوغ و یا ماست هم نیز میل کنید. بدون تردید در صدر لیست بهترین غذاهای ایرانی چلوکباب قرار گرفته که معروف ترین غذای ایرانی در میان کشورهای جهان نیز به شمار می رود. در لیست غذاهای خوشمزه ایرانی با برنج، «لوبیا پلو» جزو شناخته‌شده‌ترین غذاهای ایرانی است. طرز تهیه لوبیا پلو معمولا با لوبیای سبز متداول‌تر است ولی می‌توان از لوبیای سفید هم در آن‌ استفاده کرد.

ولی حتما باید در نظر داشته باشیم که علاقه به غذاهای مختلف کاملا یک نظر شخصی است و نمیتوان آن را یک موضوع دسته جمعی دانست و طبق آن غذایی را به عنوان بهترین یا بدترین غذا انتخاب کرد. قرمه سبزی یک غذای فوق العاده جذاب و لذیذ ایرانی است که در تمامی خانواده های ایرانی بسیار پر طرفدار است. شاید بتوان پرچمدار غذاهای ایرانی را قرمه سبزی دانست که در غذاهای شرکتی هم اگر کیفیت خوبی داشته باشد بسیار پرطرفدار است. رازی که در قرمه سبزی وجود دارد قطعا تبحر و حرفه ای بودن در جا انداختن غذاست که بتوانند غذا را به صورت جا افتاده ای در بیاورند. این غذا را معمولا با برنج زعفرانی و تهدیگ با نان لواش میل میکنند. از قدیم الایام یکی از غذاهای اصلی و عضو ثابت سفره ایرانی ها شامی‌ کباب بوده و محبوبیتش علاوه بر طعم لذیذ و خوشمزه آن به نوعی به علت نوستالژیک بودن آن هم می باشد.