غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها


سپس سیب‌زمینی‌های نگینی خرد شده را در تابه بریزید و آن‌ها را تفت دهید تا حسابی طلایی و ترد شوند. سیب‌زمینی‌های سرخ شده را از تابه بیرون بیاورید و روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها گرفته شود. با این وجود، طعم لذیذ و متفاوت آن باعث شده است که راه خود را به هر سفره‌ای باز کند.

  • از طعم و مزه فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند و مردم این استان در مناسبت‌ها و فصول مختلف، غذاهای متنوعی می‌پزند.
  • اگر می‌خواهید از غذای مجلسی قزوینی‌ها که در مجالس عروسی‌شان طبخ می‌شود میل کنید، قیمه نثار را انتخاب کنید.
  • ۳ است که فعالیت‌های آنتی اکسیدانی دارد و به تنظیم قند خون و تولید انرژی کمک زیادی می‌کند.
  • لوبیا قرمز، ماش، برنج، پیاز، دارچین و فلفل سیاه مواد مشترک بین این دو قلیه هستند.
  • کوفته آب سماق را اکثرا با نان می‌خورند اما رستوران‌هایی هستند که این غذا را با برنج هم برایتان سرو کنند.

این غذا علاوه بر لذیذ بودنش دارای یک ظاهر بسیار زیبا و مجلسی است که در دنیا شهرت زیادی دارد. بلغور پلو، یکی از انواع غذاهای ساده و گیاهی ایرانی است که می‌توان آن را به سرعت در خانه آماده کرد. این غذا که شباهت بسیاری به استانبولی دارد، با بلغور گندم، پیاز، روغن، آب، زردچوبه، نمک، فلفل و گاهی گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی یا هر دو درست می‌شود. پیچاق قیمه را می‌توان به‌عنوان ناهار یا شام و همچنین برای سحری و افطاری سرو کرد. پیچاق قیمه مانند دیگر نسخه‌های خورش قیمه، همراه با برنج سرو می‌شود و معمولا آن را با پیاز داغ تزئین می‌کنند. با مراجعه به مقاله انواع خورش قیمه در مجموعه غذاهای محلی کجارو، می‌توانید با طرز تهیه انواع این خورش و همچنین پیچاق قیمه (خورش بادام) آشنا شوید و آن‌ها را در منزل درست کنید.

پامادور خورش

شاید غذاهایی مثل میرزاقاسمی و باقلاقاتق را چشیده باشید یا اسمشان را به وفور در منو رستوران‌ها دیده باشید. اسم مهلبیه آشکارا فریاد می‌زند که پای یک غذای عربی در میان است. دسری خوش‌طعم که از ترکیب آرد و نشاسته ذرت، شیر، وانیل، شکر و گلاب به دست می‌آید مهلبیه نام دارد.

خورش فسنجان و کشک

از قبل زرشک‌ها را به مدت 20 دقیقه درون آب گذاشته تا خیس بخورند. سپس آن‌ها را آبکشی کرده و با مقداری روغن و پودر قند، درون یک تابه تفت دهید. این کار را تا جایی ادامه دهید که رنگ زرشک‌ها درخشان شوند. گوجه فرنگی‌ها و پیازها را نیز خرد کنید و هر دو را به قابلمه اضافه نمایید.

قورمه سبزی محاله کسی دوست نداشته باشه

این غذای محلی اراکی به دو صورت آبدار و بدون آب، معمولا همراه با نان یا برنج و سبزی تازه سرو می‌شود. دارچین، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را به پیاز اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مواد را تفت دهید تا با هم ترکیب شوند. در ادامه رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و به‌خوبی تفت دهید تا طعم خامی رب گوجه‌فرنگی گرفته شود. آلو بخارا را به قابلمه اضافه کنید و در حد دو دقیقه تفت دهید تا با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه زعفران دم‌کرده را به‌همراه دو پیمانه آب، شکر و آب لیمو ترش اضافه کنید و اجازه دهید تا سس روی حرارت ملایم غلیظ شود.