طرز تهیه 23 غذای گیلانی برنجی و نونی با فیلم آموزش تهیه مجله کوروش


بلکه ترکیبی از بادمجان کبابی، آب انار ترش (مخصوصاً انار جنگلی)، سیر، گردوی آسیاب شده، نعناع و سبزی محلی چوچاق است. ۱۵۰ گرم‌ گردو را چرخ کرده و داخل گمج بریزید و کمی تفت داده تا به روغن بیفتد، سپس ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری رب انار اضافه کنید(ترجیحا ترش) و مخلوط کنید. فلفل سیاه ۲ قاشق غذاخوری، رب انار شیرین و ۱ قاشق غذاخوری سر خالی رب انار جنگلی اضافه کرده و هم بزنید. تاس کباب، یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که در هر نقطه‌ای از کشورمان به یک شکل طبخ می‌شود. لوبیا چیتی را از شب قبل در آب خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود.

  • سپس تخم‌مرغ‌ها را به مایه شامی بیفزایید و باز هم ورز دهید تا مایه شامی منسجم و کشدار شود.
  • این غذا نزد کسانی که دارای رژیم گیاهخواری هستند محبوبیت زیادی دارد.
  • واویشکا در لیست غذاهای شمالی با گوشت چرخ کرده قرار می گیرد و جهت آماده سازی آن به گوشت چرخ کرده، پیاز، سیر، سیب زمینی، گوجه و آبغوره نیاز دارید.
  • اگر از طرفداران آش هستید حتما بشته واش را امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید.
  • بادمجان‌ها رو کباب کنید و در آب سرد بیندازید تا پوست آن‌ها به‌راحتی جدا شود.

مگر می شود به رشت و گیلان سفر کرد و غذای خوشمزه ی اناربیچ را نوش جان نکرد. اناربیچ یکی از غذاهای شمالی است که مسافران زیادی از طعم خوشمزه آن در بسیاری از وب سایت ها نظر داده اند. اناربیج با رب انار فراوان، گردو، سبزی قورمه و گوشت چرخ کرده پخته می شود. برای پختن و جا افتادن این غذای اصبل گیلانی حتما چند ساعت زمان لازم است.

طرز تهیه کوفته انار دون خوشمزه به روش سنتی شمالی

بادمجان کباب یا بادمجان گوده را می‌توان به‌عنوان وعده اصلی همراه با برنج یا نان سرو کرد. برای تهیه این غذا بادمجان‌هایی را انتخاب کنید که کمترین میزان تخم را دارد تا غذای شما تلخ نشود. سه عدد پیاز خرد شده را در روغن به‌همراه زردچوبه سرخ کنید تا طلایی و سبک شوند. رب انار، نمک، فلفل سیاه، دارچین، مغز گردوی آسیاب شده و دو پیمانه آب را به پوره عدس اضافه کنید و مواد را دوباره روی حرارت قرار دهید تا مجی خورش جا بیفتد و غلیظ شود.

کباب های شمالی

سپس تخم‌مرغ، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مایه کوکو بیفزایید و خوب هم بزنید. کوکو را مانند کوکو سیب‌زمینی در روغن داغ سرخ کنید و کنار بگذارید تا خنک شوند. پس از جا افتادن فسنجان، کوکوها را در خورش بچینید و ۱۵ دقیقه بعد آغوز کوکو را با خورش فسنجان سرو کنید. برای تهیه فسنجان، ۶ قاشق غذاخوری گردوی سابیده شده را با سه تا چهار پیمانه آب به‌همراه زردچوبه و نمک روی حرارت متوسط گاز بگذارید تا به جوش آید. سپس شعله گاز را کمی کنید تا یک چهارم آب در قابلمه تبخیر شود.

این خورش البته با روش‌های مختلفی در جاهای دیگر ایران تهیه می‌شود که تقریباً بهترین نوع آن را می‌توانید در شمال کشور بیابید. خورشت سیر انار یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ مازندران است که محبوبیت بالایی در این استان دارد. سیر انار را با گوشت اردک یا مرغ می‌توان تهیه کرد و با برنج در وعده‌های اصلی میل کرد.

در ۱۰ دقیقه آخر پخت، زعفران دم‌کرده را در خورش بریزید. آلو مسما گیلانی را با دانه انار تزیین کرده و با پلو کته سرو کنید و از طعم بی‌نهایت خوشمزه آن لذت ببرید. مالابیج یا همان ماهی شکم‌پر، یک غذای بسیار خوشمزه شمالی است که از ماهی سفید دریای خزر و سبزیجات محلی خوش‌عطر این منطقه استفاده می‌شود.