دستور پخت ذرت کبابی



بدون ذرت کبابی تابستان نمی شود! طرز پخت آن را به دو روش – داخل و خارج از پوست – یاد بگیرید تا شیرین، آبدار و به خوبی زغال شود.


ذرت کبابی شده


ذرت کبابی یکی از جذابیت های تابستان است. شیرین و آبدار است، با کرانچ رضایت بخش و ذغال دودی از رنده های داغ گریل. در هر باربیکیو و آشپزی که من برای دو ماه آینده میزب، می‌کنم، در منوی آن وجود خواهد داشت، و امیدوارم که شما نیز قصد دارید آن را برای همه گردهمایی‌های خود تهیه کنید. فصل ذرت تازه قبل از اینکه بد،م از بین خواهد رفت! تا می تو،م از آن لذت ببریم.

در زیر، من دو روش را برای نحوه کبابی ذرت روی لپه به اشتراک می‌گذارم – داخل پوسته و بیرون. روش اول هسته‌های زرد روشن و فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند، در حالی که روش دوم علائم زغال‌اخته شفاف و طعم دودی قوی‌تری دارد. هر دو آسان و خوشمزه هستند. کره، نمک و فلفل را رد کنید!


ذرت شیرین تازه در کنار کره، نمک و فلفل


نحوه گریل ، ذرت روی بلال (2 روش!)

می تو،د ذرت کبابی را به دو صورت بپزید: در پوسته و خارج از آنها. من هر دو روش را در زیر به اشتراک می گذارم. انتخابی به این بستگی دارد که ذرت خود را چگونه می پسندید و آیا هنگام ،ید آن هنوز در پوسته است یا خیر.

با پوسته

وقتی ذرت کبابی روی لپه را در پوسته می‌پزید، رطوبت را در اطراف لپه‌ها نگه می‌دارند و ذرت را کمی بخار می‌کنند. دانه‌های ذرت را بسیار آبدار و شیرین می‌کند، بدون اینکه ذغال زیادی مستقیماً روی آنها باشد. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • ابریشم را بردارید. پوسته های هر خوشه ذرت را جدا کنید و آن ها را در پایه قرار دهید. تا جایی که می تو،د ابریشم را بردارید.
  • ذرت را خیس کنید. پوسته ها را روی ذرت برگرد،د و لپه ها را به مدت 10 دقیقه در آب سرد خیس کنید. این مرحله از سوختن بیش از حد پوسته ها روی گریل جلوگیری می کند. پس از خیساندن، آبکش کرده و خشک کنید.
  • ذرت ها را کبابی کنید در پوسته ها روی حرارت متوسط ​​رو به بالا. لپه ها را هر 3 تا 5 دقیقه بچرخ،د تا همه طرف های ذرت پخته شود. کل فرآیند حدود 15 دقیقه طول خواهد کشید.

ذرت ها را از گریل بردارید، پوسته ها را ببندید و داخل آن را حفر کنید!


نحوه گریل ، ذرت روی بلال - ذرت تازه روی گریل با پوسته های بسته شده


بدون پوسته

اگر دوست دارید ذرت کبابی شما زغالی تیره و دودی داشته باشد (یا اگر ذرت تازه بدون پوسته ،یداری کرده اید)، این روش برای شما من، است!

  • ابتدا ذرت را آبکش کنید. پوسته ها و ابریشم ها را بردارید.
  • سپس ذرت ها را کبابی کنید. گوش ها را مستقیما روی یک گریل روی حرارت متوسط ​​رو به بالا قرار دهید. ذرت را هر 3 تا 5 دقیقه بچرخ،د. می‌خواهید هسته‌ها از هر طرف پخته شود و علائم گریل سبک ایجاد شود. کل فرآیند باید حدود 15 دقیقه طول بکشد.

نکته ای در مورد این روش: پختن بیش از حد ذرت کبابی با این روش آسان است. این علائم گریل خوشمزه به نظر می رسند، اما وقتی روی ا،ر دانه ها قرار می گیرند، ذرت خشک می شود. برای داشتن بهترین بافت و طعم، ذرت را فقط تا زم، بپزید که علائم زغال روشن ایجاد شود و دانه ها زرد روشن شوند.

و یک گزینه دیگر…

اگر به ظاهر ذرت کبابی در این ع، ها علاقه دارید، برای پخت ذرت از روش پوسته آف استفاده کنید، اما پوسته ها را جدا نکنید!

  • در عوض، در حین آشپزی آنها را ببندید و هنگام غذا خوردن از آنها به ،وان دسته استفاده کنید.
  • اگر این روش را امتحان کردید، توصیه می کنم ذرت را به مدت 10 دقیقه در آب سرد خیس کنید تا پوسته ها روی گریل نسوزند. قبل از قرار دادن ذرت روی گریل داغ خشک کنید.


ذرت کبابی روی رنده گریل داغ


طرز سرو ذرت کبابی روی لپه

ذرت کبابی یک غذای جانبی عالی برای باربیکیو تابست، است. آن را در کنار غذاهای مورد علاقه آشپزی مانند همبرگر سبزیجات، برگر لوبیا سیاه و هات داگ وگان با سایر مخلفات ک،یک مانند سالاد ماکارونی، سالاد بروکلی و سالاد کلم سرو کنید.

وقتی صحبت از چاشنی ها می شود، نمی تو،د با کره، نمک و فلفل سیاه تازه اشتباه کنید. احساس کره ندارید؟ ذرت را با سس مایونز آغشته کنید، آن را با پودر فلفل قرمز بپاشید، و آن را با پنیر کوتیجا بپاشید تا الهام گرفته از نخبگان شود. با کمی آبلیمو سرو کنید!

کره های طعم دار برای ذرت کبابی

یک راه واقعا سرگرم کننده برای افزودن طعم اضافی به این دستور پخت ذرت کبابی، درست ، آن است کره مرکب

من چهار دستور العمل کره مرکب گیاهی در وبلاگ دارم که همه آنها یک لگد تازه شگفت انگیز به ذرت کبابی اضافه می کنند! این کره سیر نیز فوق العاده خوشمزه و خوش طعم خواهد بود.

یکی دیگر از گزینه های عالی سریع است کره آهک گشنیز. آن را با مخلوط ، 1/4 فنجان کره بدون نمک نرم شده با 2 قاشق غذاخوری گشنیز ریز ،د شده، 1/4 قاشق چایخوری پوست لیموترش و 1/2 قاشق چایخوری نمک دریا درست کنید. فوراً از آن استفاده کنید، یا آن را به شکل کنده ای بغلت،د، آن را در کاغذ روغنی بپیچید و در یخچال نگهداری کنید تا زم، که برای خوردن آماده شوید!


دستور پخت ذرت کبابی


دستور العمل های ذرت مورد علاقه بیشتر

اگر دوست داشتید که چگونه ذرت را کبابی کنید، یکی از این دستور العمل های ساده ذرت را امتحان کنید:

ذرت کبابی

زمان آماده سازی: 15 دقایق

زمان پخت: 15 دقایق

زمان کل: 30 دقایق

خدمت 4 به 8

یاد بگیرید که چگونه ذرت را به دو صورت کبابی کنید – داخل و خارج از پوسته! اگر دوست دارید ذرت شیرین تر و آبدارتر باشد، روش اول را انتخاب کنید و اگر دوست دارید ذرت دودی و زغالی است، روش دوم را انتخاب کنید. با کره، نمک و فلفل سرو کنید یا یکی از چاشنی های پیشنهادی در پست بالا را امتحان کنید.

  • 4 تا 8 بلال ذرت شیرین تازه
  • کره
  • نمک دریا و فلفل سیاه تازه آسیاب شده

از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید

روش Husk-on

  • پوسته های ذرت را جدا کنید و آنها را در پایه هر خوشه ذرت ب،ب،د. ابریشم ها را تا جایی که می تو،د بردارید و پوسته ها را دوباره روی لپه های ذرت ببندید. ذرت ها را به مدت 10 دقیقه در یک قابلمه بزرگ با آب سرد خیس کنید. این کار از سوختن بیش از حد پوسته ها روی گریل جلوگیری می کند. آبکش کنید و خشک کنید.

  • یک گریل را از قبل روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. ذرت ها را روی گریل بگذارید و هر 3 تا 5 دقیقه یکبار بپزید تا همه طرف های ذرت پخته شود، حدود 15 دقیقه. از گریل خارج کنید و پوسته ها را ببندید تا به ،وان دسته استفاده کنید. با کره، نمک و فلفل سرو کنید.

روش پوسته

  • ذرت ها را آبکش کرده و ابریشم ها را جدا کنید.

  • یک گریل یا تابه گریل را از قبل روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. ذرت ها را روی کباب پز قرار دهید و هر 3 تا 5 دقیقه یکبار بپزید تا همه طرف های ذرت پخته شود و علائم زغال سبک ایجاد شود، حدود 15 دقیقه. از گریل خارج کرده و با کره، نمک و فلفل سرو کنید.


منبع: https://www.loveandlemons.com/grilled-corn-on-the-cob/