خوشمزه ترین غذاهای شمالی هومسا


جهت تزیین واویشکا از سیب زمینی سرخ کرده می توانید استفاده کنید و به جای گوجه از رب گوجه فرنگی بهره مند شوید. رب انار می تواند طعم واویشکا را ملس کند و اضافه کردن کمی زعفران آن را خوشمزه تر خواهد کرد. به شما توصیه می کنیم کمی دارچین را در هنگام پخت گوشت به آن اضافه کنید تا عطر واویشکای شما دل انگیز شود. غذاهای شمالی با ماهی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول مانند ماهی گردوبیج و ماهی فویج غذاهایی هستند که ماهی، پایه اصلی آن‌ها محسوب می‌شود.

هنوز نمی دونی انار ترش باعث یبوست میشه نه اجابت مزاج، ضمناً اونجا طبق ذائقه شخص شما غذا نمی پزن، اگر خوشت نمیاد کسی مجبورت نکرد که غذای شمال رو بخوری. یکی از ویژگی های کلیدی رستوران رزاقی، تجربه مثبت مشتریان این مجموعه است. با توجه به نظرات مشتریان این رستوران به عنوان بهترین رستوران در حیطه غذای گیلکی شناخته شده است. علاوه بر این، برنج گیلان که در سراسر جهان شهرت دارد، اغلب به جای نان در وعده های غذایی استفاده می‌شود. غذا برای مردم گیلان بسیار مهم است و به عنوان یکی از مهم ترین جنبه های زندگی مردم این منطقه شناخته شده است.

میرزاقاسمی یکی از اصیل‌ترین غذاهای محلی استان گیلان است که با گوجه‌فرنگی، بادمجان کبابی، سیر، ادویه‌جات و تخم‌مرغ درست می‌شود. میرزاقاسمی در گیلان، به‌همراه کته شمالی به‌عنوان غذای اصلی یا پیش‌غذا سرو می‌شود؛ اما در برخی از نقاط کشور، به‌خصوص تهران، این غذا با نان نیز خورده می‌شود. ترش‌ تره یک غذای اصیل گیلانی است که از ترکیب برنج، سبزیجات و تخم‌مرغ تهیه می‌شود. در ظرفی جداگانه سیر له شده را تفت داده و سبزیجات خردشده را به آن اضافه می‌کنند. سپس ترکیب سیر و سبزی را به برنج اضافه کرده و زمانی که آب خورشت کمی تبخیر شد، رب نارنج را نیز به آن می‌افزایند. در ظرفی دیگر سیر را کمی تفت داده، تخم‌مرغ را به همراه ادویه‌جات اضافه می‌کنند و در انتها در خورشت می‌ریزند.

  • ماهی سفید یا انواع دلخواه دیگر را می‌توان با رب انار، مغز گردو، ادویه و سبزیجات خاص شمال مانند خالواش، نعناع و چوچاق طبخ کرد.
  • یکی از خوشمزه‌هایی که با اردک می پزند، اردک شکم‌پر است که هر کسی از عهده تهیه‌اش بر نمی‌آید.
  • در شهرت و خوشمزگی غذاهای گیلانوانواع خورشت شمالی همین بس که گیلان به عنوان «شهر خلاق غذا» در یونسکو ثبت شده است.
  • در این پست به شما طرز تهیه 7 غذای شمالی با مرغ را آموزش می دهیم، با ما همراه باشید.
  • مسمای گوجه بادمجان از آن غذاهای لذیذ شمالی است که با گوشت قرمز یا مرغ تهیه می شود؛ البته نوعِ با مرغ آن طرفداران بیشتری دارد.
  • با طرز تهیه غذاهای محلی استان گیلان آشنا شوید و با طبخ آن‌ها در منزل، سفری به حال و هوای دوست‌داشتنی و زیبای استان گیلان برای خود ترتیب دهید.

شهرهایی که به غیر از جاذبه های منحصربفرد غذاهای خوشمزه ای هم دارد. شمال ایران پر از غذاهای رنگارنگ است که با چاشنی های بومی، وسوسه انگیز و در کل کشور معروف شده اند. اگر می خواهید غذاهای شمالی را بیشتر بشناسید در ادامه خونه چی را همراهی کنید.

باقلا وابیج از غذاهای محلی استان مازندران

در صورت تمایل می‌توانید به سس شامی رودباری، یک قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی نیز اضافه کنید. شامی رودباری، یکی از غذاهای لذیذ گیلانی است که شباهت زیادی به کتلت دارد؛ اما در طرز تهیه آن از سبزیجات معطر استفاده می‌شود. در طرز تهیه آش ترش همدان، از قیسی و آلو خورشتی هم استفاده می‌کنند و سبزی آن چغندر، گشنیز، تره و جعفری است. در ابتدا لوبیا چیتی و نخود را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن‌ها گرفته شود. اگر از باقالی خشک استفاده می‌کنید، آن را از دو روز قبل خیس کنید. سپس لوبیا چیتی، نخود و باقالی را با آب تازه در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا نیمپز شوند.

ممکن است از نظر ظاهری این غذای ساده گیلانی خیلی خوشمزه به نظر نرسد. در فهرست غذاهای محلی و سنتی گیلانی نام «شامی پوک» همیشه در بالای لیست است. شامی پوک یکی از خوشمزه ‌ترین غذاهای نونی استان گیلان است. شامی پوک همان‌ قدر که به سرعت تهیه می‌ شود همان‌قدر هم مجلسی و لذیذ و خوشمزه است. گیلانی‌ها معمولا کال کباب را در کنار سایر غذاها به خصوص غذاهایی که در ترکیب آن‌ها ماهی یا مرغ دارند و نیز واویشکا و یا انواع خورش سرو می‌ کنند. «خورش ترش تره» از جمله خوشمزه‌ترین غذا های خطه شمال ایران به خصوص گیلان و یک غذای ساده و بدون گوشت است.

سیراویج

آغوز مسما را با گوشت اردک درست می کنند و همین موضوع علت اصلی لذیذ بودن آن است و قطعا نمی توان از این غذا صرف نظر کرد. احتمالا بدانید که گمج چیست؟ گمج به ظرف های سنتی گیلان می گویند که سفالی هستند و از آن برای پخت غذا به جای قابلمه استفاده می کنند. درست می شود که در نهایت هم تخم مرغ به آن اضافه می شود که می توانید بسته به میل خود این مورد را استفاده کنید. این لیست به مرور کامل تر می شود، پس توصیه می کنیم باز هم به این صفحه سر بزنید.

طرز تهیه سیر پلو خوشمزه و مخصوص شمالی با مرغ

پیاز ریز خرد شده و گوشت را در یک قابلمه با روغن تفت دهید. سپس نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین را به آن‌ها بیفزایید و خوب مخلوط کنید. در ادامه لپه از قبل خیس خورده را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و تفت دهید. این مواد را در قابلمه آب گوشت بریزید و شعله گاز را زیاد کنید تا خورش به جوش بیفتد. شعله گاز را کم کنید، آب انار، رب انار ترش یا آبغوره را به خورش بیفزایید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد. سپس آن‌ها را با کمی آب در مخلوط کن بریزید تا کاملا له شوند.