خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران و شهرهای معروف را کجا بخوریم؟ + عکس مجله جاباما


این غذا بیشتر در فصل پاییز طبخ می‌شود، چرا که یکی از مواد اولیه آنکه به می‌باشد، در این فصل موجود است. در تهیه این خورشت از گوشت ماهیچه، مغز ران، پیاز داغ و آلو بخارا استفاده می‌شود که مواد اصلی در تهیه این غذا هستند. نمی توان به این سوال یک پاسخ قطعی داد اما از بین غذاهای پرطرفدار ایران، قرمه سبزی، قیمه و چلو مرغ شهرت زیادی دارند. اما به طور کلی میتوان گفت معروف ترین انواع غذای ایرانی کباب کوبیده و قورمه سبزی میباشد که رتبه های برتر پرطرفدارترین غذای اییرانی را به خود اختصاص داده اند. لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج بسیار متنوع و قابل تغییر است زیرا خاصیت غذای ایرانی این است که دست آشپز در هنگام پخت آن کاملا باز است. خورشت فسنجان اصیل و گران که به عنوان غذاهای مجلسی شناخته شده است و در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج به عنوان غذا های گران شناخته میشود.

  • آب مورد استفاده برای پخت کوفته‌ها نباید بیش از حد باشد؛ زیرا در غیر اینصورت کوفته‌ها از هم باز می‌شوند و ظاهر خود را از دست می‌دهند.
  • در نهایت، گوشت پخته شده را در تابه بریزید و هل و زعفران باقی‌مانده را به آن‌ها اضافه کنید.
  • خوراک لوبیا پیله، یکی از غذاهای محلی و فصلی استان البرز است که در تابستان طبخ می‌شود.

عدس،برنج پخته شده و بادمجان های سرخ شده را نیز روی گوشت‌ها قرار داده و مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به آن اضافه می‌کنیم تا به طعم دلخواه برسد. اگر فردی کم خون هستید، گوشت مورد استفاده در این غذا می‌تواند از مهم‌ترین منابع آهن برای شما باشد. اگر این غذا را همراه مرکباتی مثل پرتقال نوش جان کنید، آهن بیشتری را جذب خواهید کرد. علاوه بر این، توصیه ما این است که در زمان سرو این غذا، در کنار سبزی خوردن از هویج، فلفل دلمه‌ای رنگی و… نیز استفاده کنید تا میزان جذب آهن در بدن خود را افزایش دهید. در نهایت هم باید بگوییم اگر فشار خونتان بالاست، بهتر است نمک موجود در غذا را کاهش دهید و از رب گوجه فرنگی استفاده نکنید. اگرچه استان قزوین، استان بزرگی نیست اما غذاهای سنتی فراوان و خوش‌طعمی دارد.

طرز تهیه خورش چغرتمه (گیلان)

کلم پلو شیرازی را حتما با سالاد شیرازی نوش جان کنید تا از طعم و مزه آن بیشتر لذت ببرید. انواع سبزیجات و طعم‌دهنده‌هایی که در گیلان وجود دارد، عامل اصلی خوش‌طعم و مزه شدن غذاهای گیلانی است. این خورشت اصیل و سنتی ایرانی از گذشته در انواع مهمانی ها و مجالس سرو می شده و امروزه هم که پای ثابت نذری های ماه محرم ایرانیان است. هم می تواند برای یک ناهار خانوادگی و هم جمع های دوستانه گزینه خوبی باشد. اگر دوست دارید یک طرز تهیه کوبیده خوشمزه و خانگی ولی با طعم بیرون داشته باشید حتما آموزش ما رو که با ویدیو برای شما قرار دادیم رو مشاهده کنید. در ضمن اگر رژیم دارید و نمیتونید از گوشت قرمز استفاده کنید آموزش پخت کباب کوبیده مرغ رو ببنید.

طرز تهیه سیروابیج گیلان

بعد از آن که عطر سیر بلند شد، پاچ باقلا را به آن اضافه می‌کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم. حالا حلیم بادمجان شما آماده شده و می‌توان در کنار کشک و نعنا آن را سرو نمود. بعد از آنکه آب داخل قابلمه به خوبی تبخیر شد همه مواد را داخل غذاساز ریخته و در کنار یکدیگر میکس می‌کنیم. شعله زیر قابلمه را روشن کرده و تا زمان تبخیر شدن آب غذا صبر می‌کنیم. سپس گردوهای خرد شده را به درون روغن ریخته و در کنار پیاز کمی تفت دهید. ابتدا باید پیاز‌ها را درون قابلمه مناسبی ریخته و با مقداری روغن سرخ کنید.

از جمله خواص سوپ بلغور ارومیه می‌توان به محافظت از پوست، هضم آسان، تقویت سیستم گوارشی و پیشگیری از سرطان اشاره کرد. برای درست کردن این غذا از گوشت چرخ کرده و آرد نخودچی استفاده می‌شود و سپس کوفته‌های خوشمزه داخل سس گوجه قرار می‌گیرند. اگر محدودیت مصرف گوشت قرمز دارید به همین ترتیب کوفته اراکی را با گوشت مرغ، بوقلمون یا به عنوان یک غذا با سویا تهیه کنید. این غذای ایرانی ساده و سنتی را می‌توانید به عنوان پیش‌غذا هم به کار ببرید. در مرحله بعدی بادمجان‌ها با گوشتکوب برقی به‌خوبی له کنید.