خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران و شهرهای معروف را کجا بخوریم؟ + عکس مجله جاباما


برای پخت این غذا، بعد از پختن گندم، ماهی پخته شده را به آن اضافه می­ ‌کنند. برای پخت اشکنه تخم خربزه، ابتدا تخم خربزه را جدا می‌کنند و آن را روی حرارت ملایم بو داده و می‌سابند و به همراه آب می‌پزند. وقتی صحبت از سفر به جنوب ایرانمی‌شود، یکی از اولین چیزهایی که به ذهن می‌رسد، غذاهای متنوع و خوش آب و رنگ جنوبی با ادویه‌های تند و آتشی آن است. ماش پلو یک پلوی مخلوط و یکی از غذاهای محبوب و اصیل گرگانی است. حاج علی می‌گوید که «کمتر از ده سال قبل وقتی یک مغازه‌ خیلی کوچک کبابی داشتم یک روز که مواد کوبیده اضافه آمده بود آن‌ها را مانند جگر کفنی لای چربی پیچیدم و سیخ زدم و خیلی خوشمان آمد. چکدرمه یا چگدیرمه یکی از معروف‌ترین غذاهای گرگان است که در مجالس و مهمانی‌ها حضور پر رنگی دارد.

افرادی که گیاه خوار هستند می توانند با کباب کردن پنیر، پروتئین های مشابه کباب گوشت را دریافت کنند. در ادامه، خوش طعم ترین کباب های ایرانی را معرفی می کنیم. ظاهر این رستوران بسیار جالب است و دقیقاً همانند یک دالون طولانی و دراز می‌ماند!

  • چرا که غذایی اصیل و سنتی بوده و از گذشته های دور در انواع مجالس و مناسبت های مختلف مانند بدرقه مسافر و عروسی و… تهیه می شده است.
  • حتماً می‌پرسید چرا؟ چون انگار واقعا ترکیبی از خورشت و ماست است!
  • در نتیجه شاید انتخاب خوشمزه‌ترین آن‌ها برایمان سخت باشد.
  • در لیست غذاهای ایرانی، «خورش کدو سبز» را با اسم «خورش کدو مسما» هم می‌شناسند.

کشک‌ها را به‌همراه کمی آب در یک ظرف بریزید تا خیس بخورند. در همین حین، گردوها را با سنگ گرد و مخصوص یا آسیاب پودر کنید تا گردوها به روغن بیفتند. پودر گردوی به روغن افتاده را با کشک خیس خورده مخلوط کنید و آن‌ها را بسابید.

لیست کامل از غذاهای ایرانی

خلال پرتقال یا نارنج تلخی گرفته را نیز به‌همراه زعفران به زرشک بیفزایید و آن‌ها را پس از یک دقیقه از روی حرارت بردارید. نصف مخلوط زرشک را به گوشت‌ها بیفزایید و بقیه آن را برای تزئین کنار بگذارید. در ابتدا خرماها را از وسط و بدون متلاشی کردن، برش بزنید و هسته آن‌ها را دربیاورید. سپس کره را در یک تابه متوسط گرم کنید و خرماها را در آن تفت دهید تا پوست آن‌ها براق شود.

طرز تهیه خورشت تره فرنگی

سبزی قورمه سبزی را زیاد سرخ نکنید که سیاه شود؛ زیرا در این صورت سبزی در خورش خشک می‌شود و می‌شکند. در انتهای پخت، حتما لیمو عمانی‌ها را دربیاورید تا طعم غذای شما را تلخ نکنند. بهتر است خورش قیمه را با گوشت گوسفندی بپزید که بافتی نرم و چرب دارد. برخی افراد، کمی زنجفیل تازه یا نصف قاشق چای‌خوری زنجفیل را در خورش قیمه می‌ریزند تا غذا طعم و تندی خوبی به خود بگیرد. واژه قیمه در فرهنگ دهخدا، یک کلمه ترکی و به‌معنای «گوشت تکه‌ شده» است. وجه تسمیه خورش قیمه این است که در گذشته گوشت خورش قیمه را به‌قدری ریز می‌کردند که به آن «قیمه موری» یا «قیمه مورچه» می‌گفتند.

لوبیا پلو غذای اصیل ایرانی است که طرفداران بسیاری هم دارد. این غذا در زمان نسبتا کم و بسیار ساده و آسان تهیه می شود اما با این وجود طعمی فوق العاده و دوست داشتنی دارد. عطر و طعم لوبیا به همراه برنج ترکیب بسیار جذابی می سازد که برای اکثر افراد مطلوب و خواستنی است.