خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایرانی کدامند؟ کجارو


اگر اهل ریسک کردن در چشیدن غذاهای جدید نیستید، این غذا مناسب شماست چون زیبون یک غذای پرطرفدار و خوشمزه است که با اکثر ذائقه‌ها سازگار است. استان هرمزگان هم یکی از همین استان‌های جنوبی در جوار خلیج فارس است که بهشت غذاهای دریایی تازه و خوشمزه است. کبابسرای حاج علیمعروف‌ترین کبابی گرگان است که می‌گویند کباب یونانی را او بهگرگانآورده است. کباب کوبیده یونانی هم به همین شیوه آماده می‌شود و گوشت کباب کوبیده داخل لایه چربی پیچیده و به سیخ کشیده و کباب می‌شود. سفر به گرگان در کنار تجربه لذت بخش گردش در جنگل‌های سرسبز و مه‌آلود، طعم‌های چرب و لذیذی برایتان به ارمغان می‌آورد. قیمه بوشهری با چیزی که همیشه از قیمه در ذهنتان دارید تفاوت زیادی هم در ظاهر و هم در طعم دارد.

  • برای خوشمزه‌تر شدن خورش قورمه سبزی، این خورش را با گوشت گوسفند و قلم گوسفند درست کنید.
  • البته لیست کامل‌تری از این غذاها را می‌توانید در مطلب غذاهای محلی کاشان در مجله جاجیگا بخوانید.
  • شاید شما نیز با نشستن روی تخت‌های سنتی در رستوران راحت نباشید و حتی شاید میانه شما با فضای خیلی سنتی نیز خوب نباشد.
  • در این رستوران اصلاً خبری از تخت‌های سنتی، آینه‌کاری و این‌گونه تزئینات نیست.
  • شما می‌توانید در انتهای پخت کمی زعفران دم‌کرده یا رب سرخ کرده به آبگوشت اضافه کنید تا رنگی زعفرانی یا قرمز به آن بدهید.

نمک، گوشت قورمه پخته شده، لپه، زعفران، گردوی پودر شده و آب را نیز در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا این مخلوط بجوشد و غلیظ شود. در هنگام سرو، روی کشک سالاری دارچین و فلفل سیاه بریزید. برای تهیه گردو پلو با گوشت، گردوها را درشت خرد کنید و آن‌ها را برای یک ساعت در آب خیس کنید تا پوست روی آن‌ها به‌راحتی جدا شود. گوشت رشته‌ای خرد شده را با فلفل سیاه و زعفران مخلوط کنید و برای چند ساعت کنار بگذارید تا مزه‌دار شود. یک عدد پیاز را ریز خرد کنید و در یک قابلمه روی حرارت متوسط تفت دهید تا آب آن بخار شود. سپس کمی روغن در قابلمه بریزید و پیاز را برای یک تا دو دقیقه تفت دهید تا نرم و سبک شود.

مرصع پلو در واقع نوعی برنج است که آجیل و میوه‌­های مختلف مانند نگین روی آن می‌­درخشند. غذایی شیرین و خوش طعم است که با استفاده از انواع مغزها و میوه­‌های ایرانی مانند پسته، بادام، پوست پرتقال شیرین، زرشک، هویج و زعفران طبخ می­‌شود. طرز تهیه این غذا به این شکل بوده که آلبالو را با شکر و آب روی حرارت ملایم می­‌جوشانیم و می­‌گذاریم خنک شود. سپس مقداری از برنج آبکش شده را کف قابلمه بریزید و با قاشق آلبالوها را از شربت شکر جدا کنید و روی سطح برنج بپاشید و همه آلبالوها را کنار برنج قرار دهید. این غذای سنتی از ترکیب برنج، ماش، گوشت چرخ کرده، پیاز، زعفران، روغن زیتون و ادویه تهیه می‌شود و خیلی خوشمزه و مقوی است.

طرز تهیه آش سبزی شیرازی ( آش صبحانه ) برای افطار

نگران روغن روی خورش نباشید که این روغن در اثر تفت دادن و پختن گردو به‌وجود آمده و سالم است. تنوع غذاهای سنتی که اغلب محلی هستند و ازطعم‌های متمایز و خوشمزه‌ای برخوردارند، می‌توانند لذت هر سفری را دوچندان کنند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را به شما معرفی کنیم تا با فرهنگ غذایی ایرانی آشنا شوید. میرزاقاسمی یکی از اصیل‌ترین غذاهای محلی استان گیلان است که با گوجه‌فرنگی، بادمجان کبابی، سیر، ادویه‌جات و تخم‌مرغ درست می‌شود.

غذاهای سنتی ایرانی مناسب مهمانی‌ها و مجالس کدامند؟

اگر با بودجه‌ای محدود به دنبال اجاره ویلا ساحلی در شمال باشید، می‌توانید با خیال راحت با جاباما گزینه موردنظرتان را پیدا کنید. حتی اگر برای سفری لوکس و خاطره‌انگیز، دنبال اجاره ویلا استخردار در شهرهای مختلف ایران باشید، می‌توانید آن را به راحتی در جاباما انجام دهید. غذاهای سنتی عمدتا با شرایط اقلیمی و حال و هوای مردم شهرهای مختلف هماهنگی دارند.

عدس پلو علاوه بر اینکه از پلوهای محبوب در میان ایرانیان است، به عنوان یک غذای مناسبتی نیز محسوب می شود که به در مناسبت های خاص به عنوان نذری پخش می شود. اگر از محله‌های سنتی بازار تهران عبور کرده باشید، قطعاً نام دالون دراز به چشم شما خورده است. نام این رستوران از یکی از محله‌های قدیمی تهران گرفته شده است و قدمت آن به سال 1350 باز می‌گردد.

این غذا از برنج، لپه، پیاز سرخ کرده، بلغور و برگ مو و سبزی تازه و خوش بو تهیه می‌شود. گیلان ر می‌شود قطب غذاهای محلی ایران دانست که یک مقصد جذاب برای همه‌ی شکم‌گردهاست. یكی از غذاهای سنتی و اصیل كرمانشاه سیب پلوی كرمانشاهی می باشد كه در نوع خود بی نظیر است . زرشک پلو با مرغ یکی از رایج ترین غذاها در تمامی مجالس است. شما می‌توانید از لیمو امانی کامل هم استفاده کنید؛ اما در این صورت، آبگوشت شما کمتر ترش می‌شود. برای این کار، حتما لیموها را سوراخ کنید و از قبل در آب قرار دهید.