بهترین غذاهای محلی ایرانی ویرگول


همانطور که از اسم این غذا مشخص است آرد نخودچی یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده آن است. برای پخت این غذا گوشت چرخ کرده را با آرد نخودچیترکیب می‌کنند و کوفته‌های کوچک از آن درست می.کنند. این کوفته‌ها را همراه با سیب زمینی در رب و مقداری آب می‌پزند.

سوراغ مدل‌های مختلفی سرو می‌شود، برخی آن را روی نان مالیده و سرو می‌کنند و برخی به عنوان مواد استانبولی از آن استفاده می‌کنند و با برنج دم می‌کنند. هواری در واقع نوعی پلو مخلوط است که هم با میگو پخته می‌شود و هم با ماهی و بین مردم جنوب طرفداران زیادی دارد. طرز پخت این کباب چرب و خوشمزه از جگر کفنی (کفن پیچ) الهام گرفته شده و با طعم جادویی‌اش در ذهنتان ماندگار می‌شود.

استان آذربایجان غربی در شمال غرب ایران، یکی از زیباترین شهرهای ایران است که با وجود بناهای تاریخی، آب‌وهوای مدیترانه‌ای و غذاهای محلی متنوع، مقصدی بی٬نظیر برای گردشگری غذایی به شمار می‌آید. کشور ایران در کنار چین و روم، یکی از سه مکتب خوراک جهانی است و به جرات می‌توان، آن را به‌عنوان بهترین مقصد گردشگری غذایی و شکم گردی معرفی کرد. غذاهای محلی ایران از شمال گرفته تا جنوب و از غرب گرفته شرق، آن‌قدر متنوع هستند که جمع‌آوری آن‌ها به یک دایره‌المعارف چند هزار صفحه‌ای نیاز دارد. در اولین مرحله از طرز تهیه کباب سرداشی همدان باید ۱ عدد سیب زمینی و پیاز را پوست بگیرید و خوب بشویید. آب اضافی سیب زمینی و پیاز را که ته ظرف باقی مانده دور بریزید. برای ریز کردن پیاز و سیب زمینی می‌توانید از مولینکس نیز استفاده کنید.

میگو پلوی بوشهری یکی از بهترین غذاهای ایرانی دریایی و همان‌طور که از نامش پیداست، مربوط به خطه جنوب ایران است. در گذشته این غذا مختص به جنوب کشور بود، ولی با توجه به این که مصرف میگو در سراسر ایران رایج شده، این غذا هم به نوعی همه‌گیر شده است. می‌توان گفت این غذا جزو غذاهای مقرون به صرفه به شمار می‌رود؛ در تهیه‌ی این غذا به سراغ میگوهای ریزی می‌رویم که قیمت نسبتاً مناسبی دارند. به همین دلیل با تهیه این غذا می‌توان با صرف هزینه‌ای نسبتاً کم و مناسب به توصیه پزشکان مبنی بر استفاده از غذاهای دریایی گوش داد.

  • اگر به دنبال طعم متفاوتی از آبگوشت و قرمه سبزی هستید، حتماً آبگوشت قورمه را تجربه کنید.
  • سعی کردیم در این مقاله تا حد امکان لیست کاملی از غذاهای پرطرفدار ایرانی ارائه دهیم.
  • بریان یا بریون که اغلب با نام بریانی در ایران شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین غذاهای سنتی اصفهان به شمار می‌آید.
  • برای تهیه ماهی دودی، آن را در زمان دم کشیدن، روی برنج قرار دهید تا برنج شما عطر دودی نیز به خود بگیرد.
  • در ادامه با ما همراه باشید تا این ته‌چین خوشمزه گرمساری را در خانه درست کنید.

برنج را از چند ساعت قبل بشویید و آن را در آب و نمک خیس کنید. ماهی را تمیز کنید و قبل از شستن، به آن مقداری نمک و زردچوبه بزنید و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه ماهی را بشویید و به‌صورت فیله‌ای خرد کنید. پیازهای خرد شده را در یک تابه سرخ کنید تا نرم و سبک شوند.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان البرز یا همون کرج

این غذا به دلیل داشتن گوشت، زعفران، پسته و بادام جزو غذاهای پرطرفدار برای مهمانی‌ها و مناسبت‌های مهم در قزوین محسوب می‌شود. قزوین به عنوان یکی از شهرهای قدیمی ایران،که در دوره صفویه به عنوان پایتخت انتخاب شده بوده، آثار باستانی و مناطق گردشگری مختلفی دارد. شکر پلوشکرپلو یکی دیگه از غذاهای شیرین و محبوب شیرازی‌هاست.

ساطری پلو

این غذای ترش و خوش‌طعم را با آلو، قیسی، مرغ، شکر و زعفران می‌پزند. زمانی که ترشه تره می‌خورید، طعم انواع سبزی‌های خوش‌عطر را حس می‌کنید. آب نارنج یا آبغوره فراوان طعم ترش خوشایندی به این غذا می‌دهد. تخم‌مرغ، دارچین و سیر از دیگر موادی است که برای تهیه ترشه تره مورد استفاده قرار می‌گیرد. آلبالو پلو به عنوان یک غذای سنتی و اصیل گزینه ای رنگارنگ و زیبا برای مهمانی های شما می باشد. این غذا که از ترکیب برنج و آلبالو با گوشت چرخ کرده قلقلی و یا تکه های مرغ پخته می شود، ترکیب زیبا و رنگینی به سفره شما می دهد.

لوبیا پلو شیرازی که برخلاف لوبیا پلو های رایج طرز پخت متفاوتی دارد و در لیست غذاهای پرطرفدار ایرانی قرار میگیرد. سبزی پلو با ماهی که جز پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بوده و خوردن آن در ایام خاص مانند شب عید جز رسومات نیز میباشد. زرشک پلو با مرغ که شاید بتوان گفت خوشمزه تربن غذای ایرانی با مرغ است. مثل کوفته‌های یزدی که چند نوع داشتند، قلیه‌های یزدی هم انواع مختلفی دارند. قلیه کدو تنبل و قلیه سیب زمینی دو نوع از قلیه های معروف یزدی هستند که در خانه تمام یزدی‌ها پخته می‌شوند.

شما همچنین می‌توانید مقدار کمی سبزی شنبلیله خشک را جداگانه کمی تفت دهید و در پایان پخت در خورش بریزید تا طعم بی٬نظیری به آن بدهد و باعث به روغن افتادن خورش شود. خورش قیمه، غذایی پرطرفدار در میان ایرانیان است و در مناطق مختلف کشور، با دستور پخت‌های متنوعی طبخ می‌شود. آب را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا به جوش آید. سپس بلغورهای تفت داده شده را در قابلمه بریزید و آن‌ها با یک قاشق چوبی، به‌صورت دورانی هم بزنید تا زمانی که آب آن کم شود. در این مرحله، روی درب قابلمه دم‌کنی بگذارید و اجازه دهید تا گمنه بوشهری برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی شعله ملایم گاز دم بکشد.

اگر از دنده‌ کبابی صرف نظر کردید یا به رستورانی رفته‌اید که این غذا را تمام کرده بود، می‌توانید خورشت خلال بادام یا آش سورانه را تجربه کنید. قورمه سبزی که از سبزی، لوبیا قرمز و گوشت بره درست می­شود، ترش و پر سبزی است. طعم این خورش باید کمی ترش باشد به همین دلیل کمی لیمو عمانی خشک یا آبلیموی تازه به آن اضافه می­کنند، مدت زیادی طول می­کشد تا رب سبزی جا بیفتد. شنبلیله، جعفری، گشنیز و پیازچه از جمله سبزیجاتی هستند که در تهیه این خورش اصیل ایرانی استفاده می­شوند.