بهترین غذاهای شمال ایران بهترین غذای ایرانی استان‌های شمالی کایت


سپس پیاز را در روغن کمی تفت می‌دهند، گوشت را به آن اضافه می‌کنند و هم می‌زنند. در ادامه به خروش، آب اضافه می‌کنند و به‌مدت ۳ ساعت، آن را می‌پزند. شوید را در روغن تفت می‌دهند و با شیره گوجه به گوشت اضافه می‌کنند. «واویشکا» غذایی با ریشه روسی است که بعد از جنگ جهانی دوم به آشپزخانه گیلانی راه پیدا کرد. برای درست کردن واویشکا می‌توانید هم از گوشت قرمز استفاده کنید و هم از گوشت مرغ یا دل و جگر مرغ، گوسفند و گوساله.

  • جاباما با ارائه امکاناتی مانند انتخاب بازه قیمت، به شما کمک می‌کند تا بتوانید با هر بودجه‌ای، ویلا، اقامتگاه یا هتل موردنظرتان را رزرو کنید.
  • با این حال در بعضی روزها (مخصوصاً آخر هفته‌ها) حسابی شلوغ می‌شود و جای سوزن انداختن هم ندارد.
  • منوی غذای شمالی آنقدر متنوع است که شما در هنگام انتخاب می توانید تمام سلایق را راضی نگه دارید.
  • لپه باید بعد از خیس خوردن کمی نیم پز شود تا بوی نامطبوع آن از بین برود.
  • پیاز نگینی خرد شده را در روغن داغ تفت دهید تا طلایی و سبک شود.

گردو را آسیاب کنید را به همراه سبزی سرخ‌شده به پیازها اضافه کنید. غذایی بسیار مقوی و متفاوت که حیف است به خطه شمال سفر کنید و طعم آن را نچشید. مواد تشکیل دهنده این غذا کدوی سبز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیاز، تخم مرغ و سیر است. جالب‌ترین قسمت پختن مرغ ترش، اضافه کردن دو عدد تخم مرغ زده شده به آن و هم زدن آن در خورش است.

باقلی قاتق، یکی از خورش‌هایی است که می‌توان به‌عنوان پیش‌غذا یا همراه غذا در کنار غذاهایی چون ماهی کولی، ماهی شور و غیره نیز سرو کرد. این غذا با عطر و بوی سیر و شوید تازه سرخ‌شده، هوش را از سر شما خواهد برد. معمولا به خورش‌ها و پیش‌غذاهای متنوع شمالی بیشتر از آش‌های شمالی توجه می‌شود؛ اما آش‌های شمالی نیز طعمی خوشمزه دارند و می‌توانند سفر شما را لذت‌بخش‌تر کنند. اناربیج یکی از خورش‌های محبوب در شب یلدا محسوب می‌شود.

۸. دیبیجا و طرز تهیه آن

بادمجان نیز مانند سیر و تخم مرغ در غذاهای شمال زیاد استفاده می‌شود. نازخاتون نوعی ترشی شمال است که طعم بادجان کبابی آن را از یاد نخواهید برد. اصلی ترشی ناز خاتون بادمجان کبابی، گوجه فرنگی، پیاز، آبغوره، نعنا و رب انار است. مالابیج یا مالاویج یا مالاتا یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی شمال است.

رازقی بهترین رستوران رشت از دید مردم رشت

روایات مسافران اولیه به ایران نشان می دهد که ظرف های سرو شده در طول قرن ها تغییر محسوسی نداشته است. فضای داخلی رستوران بهزاد شیک و مدرن است و حس راحتی دارد. پرسنل رفتار خوبی دارند و برخوردشان با مشتری مناسب است. همان اول که تازه سر میز نشسته‌اید، با یک نوشیدنی سنتی از شما پذیرایی می‌کنند.

اگر قصد سفر به رشت را دارید می‌توانید این غذا را در غذا خوری‌های قدیمی رشت پیدا کنید. مازندرانی‌ها با ترکیب عدس، باقلا، اسفناج سرخ شده، گوشت، گردوی ساییده شده و نمک و فلفل غذایی خوشمزه به نام قلیه می‌پزند که عطر و طعمش هوش از سرتان می‌برد. در لحظات آخر طبخ به این غذا دانه‌های انار هم اضافه می‌شود و به هنگام سرو بر روی آن سیر داغ می‌ریزند.