بهترین غذاهای سنتی و مدرن از کدام رستوران های کرمان تهیه کنیم؟ ایمنا


رستوران سنتی شهربانو یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که در غرب پایتخت و محدوده شهرک غرب قرار دارد. این رستوران دارای دو بخش کاملاً مجزای کافه و رستوران است و در بخش کافه، قلیان نیز سرو می‌شود. رستوران سنتی شهربانو، حدود 20 نوع غذای گرم را به‌صورت کاملاً سلف و بوفه باز سرو می‌کند. این یعنی شما می‌توانید انواع طعم‌های مختلف را بچشید و از شب‌نشینی خود لذت ببرید. بسیاری از مشتریان، رستوران شهربانو را برای دورهمی، مهمانی یا مراسم خود انتخاب می‌کنند. همچنین هر شب از ساعت ۸ تا ۱۲، گروه موسیقی با سازهای خود شما را سرگرم می‌کنند.

اردبیل با آب‌و‌هوایی سرد و کوهستانی در شمال غرب ایران، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. مقداری روغن در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس پیازهای نگینی خرد شده را در قابلمه بریزید و آن‌ها را تفت دهید تا طلایی و سبک شوند.

  • و از گذشته ایرانیان برای میزبانی از مهمان این غذای خوش رنگ و زیبا را انتخاب کردند.
  • در اصل قلیه ماهی باید ترکیبی از دو طعم ترشی و تندی را همزمان داشته باشد.
  • کلم پلو شیرازی که بسیار معروف است و در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج مجلسی نیز قرار میگیرد.

پیازهای خلالی خرد شده را در مقداری روغن محلی یا کره تفت دهید. عدس، پیاز داغ و مرزه که کمی با هم جوش خوردند، رشته آشی را اضافه کنید و اجازه دهید تا آش با حرارت ملایم جا بیفتد. در صورت تمایل می‌توانید از آب گوشت یا آب قلم نیز استفاده کنید که طعم‌ و مزه بسیار خوشمزه‌تری به آش می‌دهد.

معمولا کرمانی‌ها در طرز تهیه بز قورمه از گوشت بزغاله استفاده می‌کنند. اسم این غذا هم مانند اسم انواع غذاهای ایرانی دیگر، از مدل به عمل آوردن گوشت این غذا گرفته شده است. همه‌ی ما با این غذای خوش بر و روی زعفرانی و ته دیگی ایرانی آشنا هستیم؛ ته‌چین! ته‌چین یکی از غذا‌های ایرانی محبوب و رایج است که معمولاً در پخت آن از ماست، برنج، زعفران و تخم مرغ استفاده می‌شود.

خورش به آلو

هر سمت فلافل‌ها باید برای سه تا چهار دقیقه سرخ شود تا به رنگ طلایی دربیاید. فلافل‌ها ی سرخ شده را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها کشیده شود. فلافل را با کاهو، گوجه‌فرنگی، خیار شور و سس مخصوص فلافل اهوازی یا سس انبه سرو کنید. خرما پلو یکی از غذای اصیل و مقوی اهوازی است که می‌توان آن را برای وعده سحر یا افطار در ماه مبارک رمضان سرو کرد.

» طرز تهیه انواع پلو و چلو ایرانی «

در این مطلب به معرفی چند تا از این غذاهای خوشمزه و بی‌نظیر می‌پردازیم. در انتها هم از چند غذای محلی کمتر شناخته شده و عجیب و غریب می‌گوییم که شاید دوست داشته باشید در آینده امتحانشان کنید. 70 غذا که به یک خطه و منطقه‌ی خاص تعلق دارند و با شیوه‌ای منحصربه‌فرد توسط افراد محلی آن منطقه طبخ می‌شوند را ، به شما معرفی می‌کنیم.

کباب بناب

از آنجا که در تهیه ته‌چین روغن بسیار کمی استفاده می‌شود، می‌توان این غذا را یکی از سالم‌ترین غذا‌ها و البته مناسب برای کسانی دانست که اضافه وزن دارند یا می‌خواهند وزن خودشان را کاهش دهند. توصیه می‌شود برای این که روغن مورد استفاده در ته‌چین را به کمترین میزان ممکن برسانید، آن را درون فر بپزید. برای داشتن یک ته‌چین سالم باید این را هم بگوییم که بهتر است ماست مورد استفاده در ته چین را به نوع کم‌چرب تغییر دهید و مرغی که در غذا استفاده می‌کنید را هم آب پز کنید تا خاصیتش بیشتر شود. ابتدا گوشت هارا به همراه پیاز تفت داده و با افزودن آب کم به خوبی می پزیم.

پس از پخت آش، آن را در ظرف سرو بکشید و روی آن را با پیاز داغ، سیر داغ و نعنا داغ تزئین کنید. لوبیا چیتی را از چند ساعت قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. سپس آن را به‌همراه پیاز داغ و زردچوبه و آب در قابلمه بریزید تا بپزد.

برای پخت ترشه تره از گوشت یا مرغ استفاده نمی‌شود،اما در عوض تخم مرغ جضور پررنگی دارد. ادویه‌هایی مثل دارچین هم در ترشه تره مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیر و آب نارنج یا آبغوره هم فوت‌های کوزه گری برای خوشمزه شدن این غذای گیلانی هستند. مرصع پلو را می‌توان به ۳ روش كلی و با استفاده از مرغ، گوشت و ماهی درست كرد. این غذا یك غذای خوشمزه و مقوی و پر از رنگ و زیبایی است و می‌تواند رنگ لعاب متفاوتی به سفره شما بدهد. نام دیگر مرصع پلو، پلو نگین كار است كه یك غذای شیك و مجلسی است كه در بیشتر مهمانی‌ها درست می‌شود.