بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک شهر + تاریخچه مجله گردشگری سفر و سبک زندگی ره بال آسمان


“آبگوشت یا دیزی” از جمله غذاهای خوشمزه سنتی است که با استفاده از گوشت گوسفند، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی، لوبیا، نخود، رب گوجه فرنگی و پیاز درست می شود. قیمه نثار قزوینی یکی دیگر از انواع پلوهای مخلوط ایرانی است که با رنگ و لعاب زیبا دل همه ی علاقه‌مندان به غذای ایرانی را می‌برد. از لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج در ادامهٔ این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس طرز تهیه این غذای لذیذ و زیبا را می‌خوانیم. لیست بهترین غذاهای ایرانی را با نام انواع کوکو پایان می‌دهیم.

  • باقالی پلو بیشتر در اواخر بهار و تابستان که باقالی های سبز و تازه وجود دارد و برنج تازه به درست شده است طبخ می شود.
  • از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی ایرانیان که در بین خارجی ها نیز طرفداران زیادی دارد می توان به” جوجه کباب “اشاره کرد که روی زغال کباب می شود و طعم بسیار لذیذی دارد.
  • برای داشتن یک ته‌چین سالم باید این را هم بگوییم که بهتر است ماست مورد استفاده در ته چین را به نوع کم‌چرب تغییر دهید و مرغی که در غذا استفاده می‌کنید را هم آب پز کنید تا خاصیتش بیشتر شود.
  • اگر به دنبال یک غذای مقوی و خوشمزه هستید ما به شما اسفناج پلو را پیشنهاد می‌دهیم.

همان طور که گفتیم نام غذاهای ایرانی معمولا از موادی که در طرز تهیه غذای خوشمزه ایرانی استفاده شده، گرفته شده است. در طرز پخت این خورشت ایرانی خوشمزه هم از بادمجان و انار به عنوان مواد اصلی استفاده می‌شود. “ته چین” یکی از غذاهای مجلسی و شیک ایرانی است که با استفاده از موادی همچون برنج، ماست، زعفران، تخم مرغ، زرشک و زعفران تهیه می شود. ته چین در لیست بهترین غذاهای خارجی ها قرار دارد و با توجه به شکل ظاهری اش از طرف گردشگران خارجی نام کیک ایرانی را به خود گرفته است. اگرچه ته چین انواع مختلفی دارد اما متداول ترین نوع آن ته چین مرغ می باشد و شهرت بسیاری دارد.

پس بی معنی خواهد بود اگر شهر انار غذایی با انار نداشته باشد! آش انار ساوه علاوه بر حبوبات و سبزی جات معطر از آب انار و مغز گردو و برگ زرد آلو پخته می‌شود و از آش های سنتی و خوشمزه برای فصول سرد سال به خصوص شب یلداست. اگر در فصل سرما به این شهر سفر کردید لذت میل کردن آن را از دست ندهید.

مراحل نظرسنجی بهترین غذاهای ایرانی

اگر در منزل گوشت در دسترس ندارید، ما به شما غذاهای با مرغ را پیشنهاد می‌دهیم. گوشت را پاک کنید و بشویید و سپس بر روی تخته آشپزخانه با استفاده از یک چاقوی تیز به اندازه خورشتی آن ها را خرد کنید. هر یک از غذاها را می‌توانید بر اساس سلیقه غذایی خود تغییر دهید. قلیه میگو ترکیبی مانند قلیه ماهی داشته و برای پخت آن از تمبر هندی، میگو، سبزیجات جنوبی و … استفاده می‌کنند. فلافل از جمله غذاهای سبک و محبوبی است که بین مردم خوزستان طرفداران زیادی دارد. عدس پلو دستورپخت‌های متنوعی دارد و با کمک گوشت چرخ کرده، کشمش و … می‌توان طمع آن را بهتر از همیشه کرد.

در تهیه این غذا از برنج، سبزی شوید و باقالی تازه سبز رنگ استفاده می شود. پیشنهاد می كنیم باقالی و شوید تازه تهیه كرده و تا حد امكان از باقالی منجمد و شوید خشك استفاده نكنید. گوشتی كه همراه با این غذا سرو می شود، اختیاری بوده و می تواند گوشت مرغ یا گوسفند باشد. با این حال، دستور تهیه اصلی باقالی پلو با ماهیچه یا گوشت گردن عنوان شده است. ممكن است در نگاه اول فكر كنید این غذا همان قیمه خودمان است و فرقی با آن ندارد. خورشت دوغ پای یا دوغ پی، یكی از غذاهای مشهور سیستان و بلوچستان است كه به دلیل ظاهرش، خیلی‌ها آن را با قیمه اشتباه می‌گیرند.

راز خورشت قورمه سبزی خوشمزه در تعداد ساعات پخت آن است که باید بگذارید به آرامی و بر روی شعله کم پخته شود. پس از گذشت چندین ساعت، مخلوطی از آب غلیظ و تیره رنگ خورشت بر بالای ظرف جمع می‌شود که نشان از قورمه سبزی جا افتاده دارد. حال با خیال راحت می‌توانید دوغ خود را به غذا اضافه کنید.

دلمه برگ مو

قیمه اغلب با خلال سیب زمینی سرخ شده و گاهی با بادمجان هم تهیه می شود که اولی را قیمه سیب زمینی و دومی را قیمه بادمجان می نامند. باقالی پلو با ماهیچه جزو یکی از خاص ترین غذاهای ایرانی برای مهمانی های خاص و مهمانان مهم و عزیز می باشد. باقلاهای سبز در کنار برنج ایرانی و در میان سبزی معطر پلویی و زعفران و کره حیوانی این غذا را بی نظیر خواهد کرد. در ایران انواع و اقسام کباب وجود دارد که به روش‌های مختلف و با اسم‌های متفاوت درست می‌شود.

این غذاها معمولا به عنوان یک غذای ملی شناخته می‌شوند که اکثر توریست‌ها و افراد علاقه‌مند به حوزه غذای بین‌المللی آن را نمادی از فرهنگ غذایی یک کشور می‌دانند. زرشک پلو با مرغ که شاید بتوان گفت خوشمزه تربن غذای ایرانی با مرغ است. ایران سرزمینی پهناور با فرهنگ های غذایی متفاوتی است که با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی هر منطقه سفره رنگارنگی را دارد، که در آن انواع غذاهای گیاهی و جانوری موجود است. همچنین می‌توانید کدوهای خرد شده را داخل قابلمه ریخته، درب قابلمه را بگذارید و شعله گاز را کم کنید تا کدوها آهسته آهسته پخته شده و نرم شوند. برای خواندن ادامه طرز تهیه کشک کدو مجلسی کرمانی به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کشک کدو کلیک کنید.

از محبوب ترین آش های ایرانی که در لیست بهترین غذاهای ایران از دید گردشگران خارجی قرار گرفته است” آش رشته”نام دارد. این آش خوشمزه با ترکیبی از موادی همچون پیاز داغ، سبزیجات مخصوص، سیرداغ، انواع حبوبات تهیه می شود و در انتها رشته ها را به آن اضافه می کنند تا حسابی جا بیفتد. لوبیا پلو یکی دیگر از غذاهای ایرانی خوشمزه است که سرو آن آداب و رسوم خاصی دارد. معمولا با نان یا ته دیگ سیب زمینی، سالاد شیرازی، سبزی تازه و ماست تهیه و سرو می شود که ترکیبی بسیار لذیذ برای یک غذای دلپذیر است. لوبیا پلو ایرانی حاصل ترکیب خوش طعم لوبیا سبز، گوشت، پیاز، رب یا گوجه فرنگی و ادویه های مختلف است.

ابتدا برای درست کرده دلمه برگ مو لپه را از قبل خیس کرده و با نمک و آب می‌گذاریم تا بپزد. برنج نیز به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باید در آب جوش به صورت بکشی پخته شود تا نرم شود. گوشت چرخ کرده را به پیاز داغ اضافه کنید و کاملاً تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود. یکی از لذیذترین و خوشمزه‌ترین غذاهایی که برای ناهار می‌توانید درست کنید، همبرگر است. برای تهیه آن ابتدا پیاز را پوست بکنید و بشویید و با دنده ریز رنده کنید. عدس پلو یک غذای خوشمزه و مجلسی هست که برای نذری و هم برای ناهار قابل درست کردن است.