بهترین رستوران های گیلکی تهران مجله پینورست


سپس کشمش، قیسی و رب گوجه‌فرنگی تفت داده شده را همراه با دو فنجان آب به قابلمه اضافه کرده و اجازه دهید خورش کاملا جا بیفتد و گردوها روغن بیندازند. پس از جا افتادن خورش، مرغ‌ها را به‌همراه گلپر دوباره در خورش بیندازید و پس از یک ربع، خورش را سرو کنید. خورش موتن جن را با خلال بادام و انار تزیین کرده و با برنج سرو کنید.

  • حدود ۶ تا هفت لیوان آب در قابلمه بریزید و درب آن را ببندید.
  • سپس آن‌ها را در آب سرد بیندازید تا پوست آن‌ها به‌راحتی کنده شود.
  • لیست 8 غذای شمالی – غذاهای ایرانی از هر شهر یا استانی که باشند، بسیار خوشمزه و لذیذ هستند.
  • اگر طرفدار غذاهایی هستید که گوجه‌فرنگی در آنها پایه ثابت است حتما بیج بیج را امتحان کنید.
  • اگر می خواهید غذاهای شمالی را بیشتر بشناسید در ادامه خونه چی را همراهی کنید.

موادهای غذا با هم کوبید شده و درداخل بادمجان کبابی ریخته می شود و آن را بر روی آتش آماده می شود. این نوع سبزی از سبزی های کوهی شمال است که در خرداد و اردیبهشت بسیار فروان است. و بهترین فصل خوردن کال کباب نیز بهار است البته در دیگر فصول نیز از سبزی خشک آن استفاده می شود.

مردم شهر های شمالی انواع مختلفی غذا با استفاده از مرغ درست می کنند. در این مقاله طرز تهیه غذاهای شمالی با مرغ به شما ارائه می شود. یکی از مقاصد اصلی کشور، شهرهای شمالی ایران است که هر ساله بسیاری از مسافران و گردشگران این شهرها را میعادگاه اصلی خود می دانند.

با چندین غذای شمالی خوشمزه آشنا شوید!

این غذا صبر، حوصله و سلیقه زیادی را می‌طلبد و باید تمام فوت و فن طبخ آن را بدانید. برای تهیه این غذا پیاز، رب انار، رب گوجه، رب نارنج ،ادویه و سبزی معطر را در شکم اردک می‌ریزند و سپس آن را طبخ می‌کنند. فلفل قرمز و ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و ۳۰۰ گرم گوجه فرنگی نگینی خرد شده را افزوده و خوب تفت دهید. یک دوم لیوان آب جوش و نمک اضافه کرده و حرارت را زیاد کنید.

۲- کباب ترش شمالی

مالابیج ماهی سفید شکم پری است که از ترکیب رب انار، سبزیجات، گردو پر می‌شود. این غذا در استان مازندران معروف است و پیشنهاد ما این است که این خورش را حتما در شهرهای شمالی امتحان کنید. این خورش ترکیبی از گوشت اردک ، پیاز و رب انار و گردو است و یک غذای کاملا مغذی، مقوی و سرشار از انرژی است.

شما می‌توانید از عصاره مرغ نیز برای خوشمزه‌تر کردن خورش استفاده کنید. اضافه کردن چند تکه فلفل دلمه به سس، عطر و طعم بسیار خوبی به غذا می‌دهد. بهتر است در ابتدا مرغ را با آب خالی بجوشانید و کف روی آن را بگیرید؛ سپس آن را به‌همراه بقیه مواد بپزید.

خورش‌های شمالی

بادمجان، گوجه فرنگی، ریحان، رب انار و مواد دیگری برای تهیه ناز خاتون لازم است. اگر یک بار این ترشی را امتحان کنید، طعم بادمجان کبابی را تا آخر عمر به خاطر خواهید سپرد. نازخاتون در واقع یک چاشنی محسوب می‌شود که در کنار انواع غذاهای مازندرانی سرو می‌گردد.

قبل از افزودنتخم‌مرغ‌ها به تابه، می‌توانید اسفناج‌ها را به یک گوشه تابه انتقال دهید وتخم‌مرغ‌ها را در گوشه خالی تابه سرخ کنید. در برخی طرز تهیه‌ها از کمی فلفل دلمه‌ای هم در نرگسی اسفناج استفاده می‌شود. شما می‌توانید در زمان سرو پلا سر تره، به دلخواه کمی آب نارنج روی آن بریزید. این سبزی منبع خوبی از مواد معدنی از جمله آهن، فسفر و ویتامین C است که خاصیت ضدعفونی کنندگی و تصفیه کبد، کلیه و روده‌ها دارد. مرغ به کار رفته در این خورش، معمولا بدون استخوان و ترجیحا از قسمت سینه مرغ انتخاب می‌ شود. این آش ترش را در کنار ماهی شور میل کنید تا نهایت لذت را ببرید.

گوجه‌فرنگی‌های پوره شده را در تابه بریزید و با بقیه مواد مخلوط کنید. سپس رب گوجه‌فرنگی را در تابه بریزید و با بقیه مواد تفت دهید تا رنگ رب باز شود. ماهی مالاتا، مالاته، مالابیج یا مالاتای ترش یک غذای محلی گیلانی است که معمولا آن را با برنج کته یا آبکش، اشپل ماهی، باقلای مازندرانی، ترب محلی و ماست سرو می‌کنند. خاستگاه این غذای دریایی به شهر‌های رامسر در مازندران و رودسر در گیلان یعنی حوزه شمال شرقی این استان برمی‌شود. نمک، فلفل و زردچوبه را به مایه اشپل اضافه کنید و خوب هم بزنید.