بهترین رستوران های سنتی تهران با فضای نوستالوژیک و زیبا ره بال آسمان


یکی از پیازها را خلالی خرد کنید و آن را در روغن تفت دهید تا طلایی و سبک شود. سپس به آن زردچوبه بزنید و تفت دادن را ادامه دهید تا بوی زردچوبه بلند شود. برنج از قبل خیس خورده را به‌همراه آب به پیاز سرخ شده اضافه کنید و صبر کنید تا برنج بپزد و لعاب بیندازد. در همین حین، گوشت چرخ‌کرده با یک عدد پیاز رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه مخلوط کنید و ورز دهید. سپس از مایه گوشتی، کوفته ریزه درست کنید و آن‌ها را به‌همراه سبزی خرد شده در آش بریزید.

  • توجه داشته باشید که در این مرحله شعله گاز نباید زیاد باشد؛ زیرا بلغورها به سرعت می‌سوزند.
  • توجه داشته باشید که زمان پخت گندم از دیگر مواد طولانی‌تر است و به همین علت، پخت آن باید قبل از بقیه مواد آغاز شود.
  • یکی از انواع پلوهای خوشمزه و سنتی که بیش تر مجلسی است باقالی پلو می باشد.
  • پاچه پلو شیرازیپاچه پلو یا کله پاچه پلو، یکی دیگه از غذاهای عجیب است که از غذاهای محلی استان فارس و شهر شیراز است.

تکه‌های گوشت را به پیاز سرخ شده بیفزایید و آن‌ها را با هم تفت دهید تا گوشت، تغییر رنگ دهد. سپس فلفل و ادویه دلخواه خود را در تابه بریزید و مواد را با هم تفت دهید. حدود دو پیمانه آب جوش در تابه بریزید و درب آن را ببندید تا گوشت، روی حرارت ملایم گاز بپزد. پس از پخت کامل گوشت، نمک و نصف قاشق چای‌خوری زعفران را در تابه بریزید و اجازه دهید تا آب گوشت، کاملا کشیده شود. قوروت بادمجان یکی از غذاهای محلی و لذیذ استان خراسان و بیرجند است که برعکس بلغور پلو، طرز تهیه مشکلی دارد؛ زیرا برای آماده‌سازی آن باید کشک را سابید.

علاوه بر گوشت، هویج و آلو، از پیاز و رب و ادویه‌های مختلف هم برای پخت این غذا استفاده می‌شود. در آخر هم کمی آبلیمو برای خوش عطر و طعم شدن خورشت به آن اضافه می‌شود. ترکیبی از گوشت چرخ کرده، سبزیجات مختلف، رب و ادویه‌های خوش عطر را داخل نان لواش به حالت مربعی می‌پیچند و سپس در روغن داغ سرخ می‌کنند تا سمبوسه آماده شود.

طرز تهیه کوفته انار و پسته غذای مناسب شب یلدا

اگر بادمجان سرخ شده هم به آن اضافه کنید، قیمه بادمجان می‌شود. خورشت به‌آلو غذای دیگری از مردم خونگرم یزدی و یکی از بهترین غذاهای محلی یزد است. اگر از طرفداران خوردن غذای ملس هستید، حتماً به‌آلو را تجربه کنید. ترکیبی از آلو و به، به همراه شکر و آبلیمو و مغز ران و لپه، ادویه بوده و در آخر به رنگ گل‌بهی خوش‌رنگی در می‌آید. این غذا که از کلم قمری و سبزی‌های مخصوص و گوشت چرخ کرده درست می‌شود، سرشار از مواد مغذی بوده و مخصوص شیرازی‌ها است. این غذا هم اگرچه در همه جا طبخ می‌شود، اما زادگاه آن شهر شیراز بوده است.

بعد از دلمه، کوفته غذای محبوب و پرطرفدار آذری‌ها است که به جای گوشت قرمز در آن از گوشت فیله مرغ استفاده می‌کنند. اگر رد محبوب‌ترین غذاهای آذری را بگیرید حتما بین چند گزینه اول به دلمه می‌رسید و بعد از دلمه برگ مو، دلمه کلم سفید یکی از پرطرفدارترین آنهاست. سوتی پلو از ترکیب شیر، برنج، کره، سینه مرغ، پیاز، کشمش و خرما، زعفران وخلال تهیه می‌شود.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان هرمزگان

برای درست کردن حلیم بادمجان ابتدا باید گوشت و پیاز را در کنار یکدیگر تفت دهیم و همراه مقداری آب روی شعله قرار دهیم تا به خوبی بپزد. نیم ساعت قبل از برداشتن خورش از روی شعله نمک، فلفل و زردچوبه به همراه لیمو عمانی را اضافه کنید و ۱۰ دقیقه آخر نیز مقداری زعفران دم کرده روی خورش بریزید. برای مثال بهتر است برای تهیه این غذا به سراغ میگو‌های بزرگ و درشت نروید. علاوه بر این، ادویه‌های این غذا که شامل زردچوبه، فلفل قرمز و گرد لیمو هستند را به هیچ وجه از قلم نیندازید. بسیاری از افراد برای مقابله با بوی میگو از این ادویه‌ها یا سیر و پیاز استفاده می‌کنند که نباید آن‌ها را نادیده گرفت. اگر دچار یبوست هستید می‌توانید ماهی شکم‌پر خود را با مواد بخارپز شده‌ای مثل هویج و قارچ بپزید و به جای برنج، آن را با نان سبوس‌دار میل کنید.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان فارس (شیراز)

سپس گوشت چرخ کرده را به داخل تابه اضافه کنید و تفت دهید. مقدار نمک و فلفل نیز روی گوشت بریزید تا طعم بهتری به خود بگیرد. برای این که یکی دیگر از آش‌های خوشمزه ایرانی را امتحان کنید آماده هستید؟ آش یخ یکی دیگر از غذاهای محلی استان آذربایجان شرقی است که می‌توان گفت خاص‌تری آش ایرانی محسوب می‌شود. برای تهیه آش یخ، برنج، ماست ترش، سبزی، سیر و برگ چغندر استفاده می‌شود. دیزی، کباب کوبیده، آش دوغ و میرزا قاسمی از غذاهایی است که در سفره بیشتر ایرانی‌ها دیده می‌شود و توریست‌های زیادی هم در سفر به ایران این غذاهای سنتی و اصیل را امتحان می‌کنند. معروف‌ترین غذای محلی که می‌شناسید کدام غذا است؟ درادامه این مطلب می‌خواهیم معروف‌ترین غذاهای سنتی ایران و اینکه به کدام استان یا شهر تعلق دارند را به شما معرفی کنیم.