بهترین رستوران های سنتی تهران با فضای نوستالوژیک و زیبا ره بال آسمان


به‌عنوان چاشنی می‌توانید از آب لیمو یا ماست استفاده کنید. لیمو عمانی‌ را با چنگال سوراخ کنید و آن را برای ۱۰ دقیقه در آب جوش بگذارید تا تلخی آن گرفته شود. برای تهیه لخ لخ بوشهری، بهتر است برای هر نفر، حدود ۲۰۰ گرم از ماهی شیر یا قباد، هامور یا سنگسر سفید استفاده شود.

  • اگر دوست دارید در سفرتان طعم های جدید و عجیب را امتحان کنید، این غذاها را از یاد نبرید.
  • سپس مقداری از برنج آبکش کرده را در قابلمه بریزید و یک لایه از مخلوط ماهی سرخ شده را روی آن قرار دهید.
  • اردبیل با آب‌و‌هوایی سرد و کوهستانی در شمال غرب ایران، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است.
  • شاید تصور کنید که رستوران‌های جنوب تهران کیفیت مناسبی ندارند.
  • در رابطه با طرز تهیه ته‌چین بدانید که آشپز با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهد شد؛ ته‌چین هم در فر پخته می‌شود و هم روی شعله‌ی گاز.

سابیدن باید آن‌قدر ادامه پیدا کند تا کشک‌ها از همدیگر جدا شوند. در این مرحله به کشک‌ها آب اضافه کنید تا ذرات جداشده از کشک‌ها در آب حل شوند. اگر از گوشت برای تهیه کشک سالاری استفاده نمی‌کنید، در پایان یک عدد تخم‌مرغ هم‌زده را در غذا بریزید و آن را پس از چند دقیقه سرو کنید. خراسان جنوبی در بخش جنوبی خراسان در شرق ایران، با قدمتی طولانی دارای غذاهای محلی بسیاری است که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر به این منطقه، آن‌ها را مزه کنید. شما می‌توانید برنج را جدا دم کنید و در نهایت مخلوط گوشت و گردو را با زعفران و زرشک روی آن بریزید.

شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای استان زنجان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. در میان غذاهای مختلف کردستان شاید بتوان آش‌ها را متنوع‌ترین غذاهای محلی این استان دانست که اغلب از مواد بسیار ساده و در دسترس خانوارها نظیر دوغ، کشک یا گیاهان کوهی تهیه می‌شوند. طبخ این آش‌های لذیذ و سالم معمولا در فصل زمستان رواج دارد که برای سلامتی و بهبود سرماخوردگی موثر هستند. علاوه بر این، وجود مواد طبیعی و گیاهی نظیر نان محلی و کره، تخم‌مرغ محلی، شیر، عسل و…

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان زنجان

لوبیا پلو غذای اصیل ایرانی است که طرفداران بسیاری هم دارد. این غذا در زمان نسبتا کم و بسیار ساده و آسان تهیه می شود اما با این وجود طعمی فوق العاده و دوست داشتنی دارد. عطر و طعم لوبیا به همراه برنج ترکیب بسیار جذابی می سازد که برای اکثر افراد مطلوب و خواستنی است.

دستور پخت قیمه نثار قزوین خوشمزه و مجلسی

این خورش با چند نوع سبزیجات متنوع و معطر به همراه لیمو عمانی، لوبیا قرمز و گوشت گوسفند ویا گوساله درست می ‎شود. قرمه سبزی از معدود غذاهای سنتی ایرانی است که از زمان گذشته تا به امروز هیچ تغییری نکرده برای مثال در گذشته برای پخت آبگوشت خبری از گوجه فرنگی و سیب زمینی نبود! اما قرمه سبزی این غذای لذیذ و خوشمزه همچنان اصالت خودش را حفظ کرده است. قدمت خورش قورمه سبزی به ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سال قبل برمی‌شود؛ زمانی که آریایی‌ها روشی جدید برای نگه‌داری از گوشت در تمام فصول سال را به وجود آوردند. آن‌ها گوشت را به‌اندازه‌های کوچک خرد می‌کردند و سپس آن را می‌پختند.

افرادی که گیاه خوار هستند می توانند با کباب کردن پنیر، پروتئین های مشابه کباب گوشت را دریافت کنند. در ادامه، خوش طعم ترین کباب های ایرانی را معرفی می کنیم. ظاهر این رستوران بسیار جالب است و دقیقاً همانند یک دالون طولانی و دراز می‌ماند!

برای پخت این غذا، بعد از پختن گندم، ماهی پخته شده را به آن اضافه می­ ‌کنند. برای پخت اشکنه تخم خربزه، ابتدا تخم خربزه را جدا می‌کنند و آن را روی حرارت ملایم بو داده و می‌سابند و به همراه آب می‌پزند. وقتی صحبت از سفر به جنوب ایرانمی‌شود، یکی از اولین چیزهایی که به ذهن می‌رسد، غذاهای متنوع و خوش آب و رنگ جنوبی با ادویه‌های تند و آتشی آن است. ماش پلو یک پلوی مخلوط و یکی از غذاهای محبوب و اصیل گرگانی است. حاج علی می‌گوید که «کمتر از ده سال قبل وقتی یک مغازه‌ خیلی کوچک کبابی داشتم یک روز که مواد کوبیده اضافه آمده بود آن‌ها را مانند جگر کفنی لای چربی پیچیدم و سیخ زدم و خیلی خوشمان آمد. چکدرمه یا چگدیرمه یکی از معروف‌ترین غذاهای گرگان است که در مجالس و مهمانی‌ها حضور پر رنگی دارد.

جالب است بدانید که این رستوران اولین رستوران در تهران بوده که به‌طور رسمی توانسته مجوز اجرای موسیقی زنده را به دست بیاورد. به جرات می‌توان گفت که رستوران مکث کرمان یکی از بهترین رستوران‌ها می‌باشد که کیفیت فوق العاده‌ای دارد و فراتر از انتظار شما خواهد بود. اگر به درست کردن کباب ها علاقه دارید و می خواهید از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم دوره آموزش کباب کوبیده آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

طرز تهیه خورش ماست (اصفهان)

سبزی قورمه سبزی را زیاد سرخ نکنید که سیاه شود؛ زیرا در این صورت سبزی در خورش خشک می‌شود و می‌شکند. در انتهای پخت، حتما لیمو عمانی‌ها را دربیاورید تا طعم غذای شما را تلخ نکنند. بهتر است خورش قیمه را با گوشت گوسفندی بپزید که بافتی نرم و چرب دارد. برخی افراد، کمی زنجفیل تازه یا نصف قاشق چای‌خوری زنجفیل را در خورش قیمه می‌ریزند تا غذا طعم و تندی خوبی به خود بگیرد. واژه قیمه در فرهنگ دهخدا، یک کلمه ترکی و به‌معنای «گوشت تکه‌ شده» است. وجه تسمیه خورش قیمه این است که در گذشته گوشت خورش قیمه را به‌قدری ریز می‌کردند که به آن «قیمه موری» یا «قیمه مورچه» می‌گفتند.

امكان دارد بارها این غذا را با نام‌های كباب دیگی یا كباب بشقابی هم دیده باشید كه نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است. كوفته تبریزی یكی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است. همان‌طور كه از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید. البته كوفته در‌ كل انواع مختلفی دارد و در خاورمیانه با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود. آش ها جزو سالم ترین و مغذی ترین غذاها در لیست غذاهای ایرانی بخصوص در ماه رمضان و مراسم های مذهبی هستند. در لیست غذاهای ایرانی، عدس پلو جایگاه ویژه ای در تهیه و توزیع غذاهای نذری دارد.