از غذاهای شمالی کشور که از مواد خرد شده مانند گوشت چرخ کرده ️ بیشترین ها


در کنار کباب ترش، انواع سبزی و گوجه کباب‌شده نیز سرو می‌شود. حتما لیست کتاب‌هایی که باید قبل از مرگ بخوانید را حداقل یک بار در یکی از سایت‌ها دیده‌اید. اگر بخواهیم لیستی از غذاهایی که باید قبل از مرگ بخورید را بسازیم، غذاهای شمالی با طعم منحصربه‌فرد خود در اولین جایگاه‌های این لیست قرار خواهند گرفت.

  • پس از طلایی شدن پیازها، تخم‌مرغ‌های هم‌زده را در تابه بریزید و مواد را مخلوط کنید تا تخم‌مرغ، خودش را بگیرد.
  • پیشینه هر شهری را می‌توان با توجه به غذای محلی آن شهر تشخیص داد.
  • این خورش لذیذ در کمتر از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در آشپزخانه آماده می‌شود و بدون شک، شما را به خود علاقه‌مند خواهد کرد.
  • به خاطر همین نوع سبزی کال کباب از معطرترین غذاهای شمالی هم هست.
  • کال کباب یکی از پیش غذاهای شمالی است که در سفره‌های شمالی زیاد به چشم می‌خورد.

تفاوت این دو غذا در این است که در ناز خاتون، گردو حذف می‌شود و به‌جای آن، آبغوره به این چاشنی اضافه می‌شود. کال کباب به‌صورت سنتی در ظرفی به اسم نمکیار، نمیار یا نمکار درست می‌شود. نمکیار یک ظرف قطور و گود از جنس گِل است که عمق زیادی دارد.

طرز تهیه مرغ لونگی خوشمزه و مخصوص به روش اصیل شمالی

بعد از پخت آن را کشیده و رویش یک قاشق زیره سبز می پاشیم. از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای مازندرانی، نازخاتون است. در مرحله اول تهیه نازخاتون، بادمجان ها را تمیز کنید و بشویید.

۱۳- خورش انار بیج یا خورش فسنجان محلی گیلانی

این غذا از ترکیب گوشت چرخ‌کرده، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، پیازداغ، زردچوبه، نمک و فلفل تهیه می‌شود و طعم آن تا مدت‌ها در ذهن‌تان می‌ماند. بیج بیج معمولا با کته سرو می‌شود؛ اما می‌توانید آن را با نان هم بخورید. همچنین غذاهای شمالی محبوب دیگری نیز بین مردم ایران شناخته شده هستند. غذاهایی مثل انار بابیج، شامی، شوید قرمه، میرزا قاسمی، آلو مسما، اسپناساک، بشته واش، خورش سیر انار، کئی پلا، ناردونی، اسفناج مرجی. این ترشی ترکیبی از بادمجان، گوجه، پیاز، نعناع خشک، رب انار و آب غوره است.

۸. شش انداز گیلانی و طرز تهیه آن

مرغ ناردون یک خورش سنتی و اصیل گیلانی است که با کته شمالی طبخ و سرو می‌شود. این خورش خوشمزه طعم ملس و گاهی ترش دارد که با ترکیب انار و رب انار و آب انار تهیه می‌شود. هرکسی که یک بار به گیلان سفر کرده باشد، قطعا کباب ترش را با گوشت و پوست خود حس کرده است. یکی از ناب ترن غذاهای گیلان به خصوص رشت، کباب ترش است.