از غذاهای شمالی کشور که از مواد خرد شده مانند گوشت چرخ کرده ️ بیشترین ها


در ادامه رب انار، آب لیمو و زیتون‌ها را به‌خوبی با هم مخلوط کنید. بقیه مواد را نیز به زیتون پرورده اضافه کنید و پس از مخلوط کردن، آن‌ها را برای یک تا دو روز در یخچال قرار دهید تا مزه‌دار شوند. وینگوم ماست، یک همراه غذای گیلانی است که با ماست محلی، بادمجان کبابی، سبزیجات معطر، سیر، نمک و ادویه‌جات درست می‌شود. «وینگوم» در زبان شمالی به‌معنای بادمجان است و وینگوم ماست در واقع، نوعی ماست و بادمجان است که طعم و مزه‌ای فوق‌العاده بهتر از ماست و بادمجان معمولی دارد. نکته‌ای که وینگوم ماست را متمایز و خاص می‌کند، استفاده از سبزی‌های معطر محلی چون اوجی (پونه)، سوسنبر و گشنیز است. بادمجان‌های سرخ شده را به گوشت اضافه کنید و یک لیوان آب جوش روی آن‌ها بریزید.

البته می‌توان این خورش را مانند خورش فسنجان معمولی با مرغ نیز درست کرد. شما می‌توانید این خورش را در هر فصلی از سال با سیر تازه یا سیر فریزری درست کنید. سیر تازه از نظر ظاهری شباهت زیادی به پیازچه دارد و در فصل پاییز و بهار در میوه فروشی‌ها و بازار میوه و سبزی پیدا می‌شود. توجه داشته باشید که هر چقدر برگ‌های سیر، نازک‌تر و ظریف‌تر باشند، غذاهای شما خوشمزه‌تر خواهند شد؛ پس در زمان خرید به برگ‌ها و ریشه سیر دقت کنید.

  • این خورشت یکی از غذاهای شمالی با مرغ است که البته در بعضی شهرهای گیلان با گوشت قرمز نیز تهیه می‌شود.
  • زمان پخت این آش، حدود دو ساعت است و شما می‌توانید آن را به آسانی در منزل درست کنید و از طعم آن لذت ببرید.
  • اگر اهل شکم‌گردی هستید و مقصد سفرتان را بر اساس خوشمزه‌هایش تعیین می‌کنید، ما به شما گفته‌ایم خوشمزه ترین غذاهای ایرانی را کجا پیدا می‌کنید.
  • باکله پته از غذاهای بسیار معروف و سنتی استان مازندران است که شاید در میان غیر بومیان کمتر شاخته شده باشد.
  • برای طرز تهیه دیبیجا ابتدا دل و روده‌های ماهی را تمیز کرده و بشویید.

برای طعم دهنده می توانید از آب نارنج یا آبغوره در این غذا استفاده کنید. این غذا به دو صورت بدون گوشت و با گوشت مرغ طبخ می شود که شما می توانید طرز تهیه هر دو را در مجله اسنپ اکسپرس مطالعه کنید. در سفر به شمال، اگر دل‌تان غذاهای دریایی خواست، مالابیج را امتحان کنید.

۵- خورش سیرابیج گیلانی

آن هم در یک اقامتگاه کاهگلی که هر گوشه‌اش پر است از آرامش و زیبایی. یکی دیگر از غذاهای شمالی خوشمزه شوید قورمه است که مانند بیشتر غذاهای شمالی طعم ترش دارد. البته میزان ترشی آن را باتوجه‌به ذائقه‌های مختلف می‌توان کم یا زیاد کرد. خورش های شمالی را باید سرآمد بهترین طعم و مزه‌ها در جهان دانست. خلاقیت در غذاهای شمالی به‌گونه‌ای است که نمونه‌اش را در هیچ جای دنیا نخواهید یافت.

راستی اگر می خواهید فهرست غذایی کامل تری داشته باشید، توصیه می کنیم دستورهای زیر را هم ببینید. ماز بیز مکانی برای معرفی شمال کشور و استان مازندارن به هم میهنان عزیز و راهنمای جامع برای معرفی هر چه بیشتر شما برای گذرندان روزهای خوب و خوش در استان مازندارن. این غذا در برخی از مواقع با حالت کاملاً خشک اما در برخی از موارد هم کمی آبدار برداشته می‌شود. بنابراین یک پیمانه آب برای پخته شدن کامل باقالی‌ها به آن اضاف کنید. وجود بیش از 120 نوع غذا در منوی رستوران رزاقی که برای تمامی سلایق و ذائقه های مناسب است و به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های این رستوران می‌باشد.

۱۳. خورش طلا کوله و طرز تهیه آن

سبزی خرد شده را جداگانه سرخ کنید و آن را به‌همراه نمک، فلفل و آبغوره در خورش بریزید. پیازهای نگینی خرد شده را در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا کمی آب بیندازند و نرم شوند. پس از کشیده شده آن پیاز، کره را در قابلمه بریزید و هم بزنید تا آب شود. در ادامه زردچوبه و فلفل را به پیازها اضافه کنید و آن‌ها را تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند.

اسفناج مرجی

تخم مرغ در این غذا باید به طور کامل ریخته می شود و نباید ان را هم بزنید. در تهیه پامادور قاتوق پودر سیر می تواند جایگزین سیر رنده شده شود. در میان غذاهای شمال ایران اسم میرزا قاسمی را زیاد شنیده اید. بادمجان کبابی، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ، ادویه و رب گوجه فرنگی جزو مواد اصلی میرزا قاسمی است. اگر به شکل و شمایل این غذای خوشمزه نگاه کنید ممکن است که در نگاه اول تصور کنید قورمه سبزی است اما این غذا کاملاً با قرمه سبزی تفاوت دارد. برای تهیه شوید قورمه به جای سبزی قورمه از شوید استفاده می‌کنند و همچنین به جای استفاده از لیمو عمانی در آن گوجه سبز می‌ریزند.

در شمال، در اطراف سواحل جنوبی دریای خزر، چشم انداز سرسبز است و در نتیجه بارندگی های فراوان تنوع زیادی از میوه ها، سبزیجات و گیاهان وجود دارد. غذای شمالی ساده و تازه از طعم و عطر هستند و ترجیح طعم های شیرین و ترش برعکس تند است. از غذاهای شمالی کشور که از مواد خرد شده استفاده میشود را از این سایت دریافت کنید. آویشو برای هر نوع سلیقه‌ای یک غذای خوشمزه گیلانی دارد. فضای داخلی رستوران کاملاً ساده است و کمی هم به رستوران‌های شلوغ بازار شباهت دارد.

جعفری را اضافه کرده وپس از کمی تفت دادن رب گوجه را در یک فنجان آب حل کرده اضافه می‌نماییم. بعد ماهی را بشویید و داخل صافی بگذارید تا آب آن برود و یا با دستمال خشک کنید.سبزی ها را تمیز کنید و پس از شستن، داخل آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس سبزی ها را با مغز گردو چرخ کنید.بعد از چرخ کردن این مواد، رب انار، نمک، فلفل و مقداری گلپر را با آنها مخلوط کنید. کئی پلا همان کدو پلو میباشد و بسیار غذای خوشمزه و مقوی مازندران میباشد. برای درست کردن این غذا پیاز را نگینی کرده و در تابه‌ای با نمک و زردچوبه و فلفل تفت دهید. وقتی رنگ پیاز کمی برگشت و ادویه‌ها هم سرخ شدند، مرغ را در تابه بریزید و تفت دهید.