چیپس موز – طرز تهیه 3 روش



این چیپس موز خانگی فوق العاده ساده، کاملاً ترد است و می توان آن را در فر، سرخ کن با هوا یا آبگیر درست کرد! اگر موز رسیده دارید، اینها بهترین راه برای استفاده از آنها و داشتن یک خوراکی ترد سالم است که به طور طبیعی شیرین است.

چیپس موز خانگی در یک کاسه سفید با موز تازه در پس زمینه

چیپس موز خانگی

چیپس موز یک میان وعده ترد بسیار خوشمزه است. و بهترین بخش این است که ساختن آنها آسان است و بسیار ارزان تر از ،ید چیپس موز در فروشگاه است.

بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا چیپس موز سالم است? این در واقع یک سوال عالی است، زیرا چیپس های موز ،یداری شده در فروشگاه معمولاً سرخ شده هستند و حاوی مواد زیادی هستند که چربی، قند و کا،ی بالایی دارند.

وقتی چیپس موز را در خانه درست می‌کنید، آن‌ها از مواد مغذی موز برخوردارند، بدون اینکه به شدت فرآوری شده باشند. موز منبع خوبی از موارد زیر است:

  • فیبر برای سلامت روده
  • کربوهیدرات ها – موز تعادل خوبی از کربوهیدرات و فیبر را فراهم می کند تا شما را برای مدت طول، تری احساس سیری کند
  • پتاسیم – به حرکت عضلات کمک می کند (برای کودکان ورزشکار عالی است)

اگر در حال حاضر موز رسیده را در پیشخوان خود دارید، این چیپس موز خانگی قطعا یک گزینه میان وعده سالم است.

چیپس موز خانگی روی یک قفسه خنک کننده

مواد لازم برای چیپس موز

درست ، چیپس موز در خانه بسیار ساده است زیرا شما واقعاً فقط به 2 ماده نیاز دارید!

  • موز – می خواهید از موز رسیده استفاده کنید که هنوز سفت هستند. اگر خیلی رسیده باشند، نرم می شوند و نمی تو،د آنها را خیلی خوب برش دهید. اگر موز شما به اندازه کافی رسیده نیست، چیپس موز شیرین نخواهد بود.
  • آب لیمو – اگر از روش فر یا آب‌گیری استفاده می‌کنید، برای جلوگیری از قهوه‌ای شدن و چروک شدن برش‌های موز در طول فرآیند خشک ،، به آبلیمو نیاز دارید. برش ها هنوز هم مقداری قهوه ای می شوند، اما استفاده از آب لیمو واقعا به این امر کمک می کند.
مواد لازم برای چیپس موز خانگی: موز تازه، آب و آب لیمو

طرز تهیه چیپس موز

سه روش مختلف برای تهیه چیپس موز در خانه وجود دارد. بسته به تج،اتی که در خانه دارید، روش های مختلفی را به شما آموزش می دهم.

روش فر

این روش طول،‌ترین زمان را می‌برد، اما بسیار کم است. روش های زیادی برای فر وجود دارد، اما من متوجه شده ام که این روش تردترین چیپس موز را تولید می کند!

  1. تکه. ابتدا موز را تا حد امکان نازک برش دهید و در یک کاسه قرار دهید. هدف من ضخامت کمتر از 1/4 اینچ است. اگر فقط حدس بزنید و آن را با چاقو انجام دهید، انجام این کار دشوار است. اگر موز شما به اندازه کافی سفت است، می تو،د از مان،ین استفاده کنید تا مطمئن شوید که برش های شما یکنواخت هستند.
  2. آماده ،. روی موز را با آب بپوش،د و آب لیمو را اضافه کنید. موز را به آرامی هم بزنید تا مطمئن شوید که همه آنها در معرض مخلوط آب لیمو هستند. بگذارید چند دقیقه بنشینند.
  3. خشک. ورقه های موز را به آرامی از کاسه خارج کرده و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.
  4. ترتیب دادن. یک ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوش،د و برش های موز را طوری بچینید که با هم تماس نداشته باشند.
  5. پخت. فر خود را روی کمترین دمایی که می تو،د تنظیم کنید. من چیپس موز را در دمای 170 درجه فارنهایت می پزم. آنها باید حدود 5 ساعت بپزند. بعد از 5 ساعت، موز را بردارید و آنها را برگرد،د تا سطح زیرین آن ترد شود.
  6. ترد. سینی را دوباره در فر گرم قرار دهید و فر را خاموش کنید و بگذارید یک شب در فر بماند. تا صبح، چیپس موز شما فوق العاده ترد خواهد شد!

روش سرخ کن هوا

این روش سریع ترین است و قطعا چیپس موز فوق العاده ترد را به شما می دهد.

  1. پیش گرم کنید. دمای هواخوری خود را روی 350 درجه فارنهایت تنظیم کنید.
  2. تکه. ابتدا موز را تا حد امکان نازک برش دهید و روی یک ورقه پخت (یا بشقاب) قرار دهید. هدف من ضخامت کمتر از 1/4 اینچ است. اگر فقط حدس بزنید و آن را با چاقو انجام دهید، انجام این کار دشوار است. اگر موز شما به اندازه کافی سفت است، می تو،د از مان،ین استفاده کنید تا مطمئن شوید که برش های شما یکنواخت هستند.
  3. آماده ،. آب لیمو و روغن را با هم مخلوط کرده و برش های موز را بپوش،د.
  4. ترتیب دادن. برش های موز را در یک لایه در سبد یا سینی سرخ کن هوا قرار دهید. ممکن است مجبور شوید این کار را به صورت دسته‌ای انجام دهید تا مطمئن شوید که هیچ یک از برش‌ها همدیگر را لمس نمی‌کنند یا یکدیگر را نمی‌پوشانند.
  5. پختن. به مدت 10-12 دقیقه در هوا سرخ کنید و تا نیمه برگرد،د تا طلایی و ترد شود.
  6. سرد. از سرخ کن بیرون بیاورید و بگذارید خنک شوند. این کار را با تکه های موز باقی مانده تکرار کنید.

روش آبگیری

من این روش را دوست دارم زیرا اساساً آن را تنظیم کرده و فراموش می کنم. چند ساعت طول می‌کشد، اما فضای فر را اشغال نمی‌کند و چیپس‌های موز شما واقعاً نیازی به مراقبت در هنگام خشک شدن ندارند.

  1. تکه. ابتدا موز را تا حد امکان نازک برش دهید و در یک کاسه قرار دهید. هدف من ضخامت کمتر از 1/4 اینچ است. اگر فقط حدس بزنید و آن را با چاقو انجام دهید، انجام این کار دشوار است. اگر موز شما به اندازه کافی سفت است، می تو،د از مان،ین استفاده کنید تا مطمئن شوید که برش های شما یکنواخت هستند.
  2. آماده ،. آب و آب لیمو را با هم مخلوط کنید. با موزتان داخل کاسه بریزید و موز را به آرامی هم بزنید تا مطمئن شوید که همه آنها در معرض مخلوط آب لیمو هستند.
  3. ترتیب دادن. برش های موز را در یک لایه روی سینی های آبگیر خود قرار دهید. سینی ها را روی آبگیر خود قرار دهید و درب آن را بگذارید.
  4. خشک. دمای آب‌گیری را روی 135 درجه فارنهایت تنظیم کنید. چیپس‌های موز بسته به نوع آب‌گیری و ضخامت برش‌های موز شما باید بین 8 تا 12 ساعت خشک شوند. من توصیه می کنم بعد از 6 ساعت بررسی کنید تا مشخص شود که چیپس موز شما چقدر بیشتر برای خشک شدن نیاز دارد.
سه روش مختلف برای تهیه چیپس موز خانگی: روش فر، روش آبگیری و روش سرخ کن با هوا.  قبل از پختن و بعد از پختن ع، های هر روش.

نحوه نگهداری چیپس موز خانگی

هنگامی که چیپس موز شما خنک شد، آنها را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. آنها را می توان در پیشخوان یا انبار شما ذخیره کرد. نکته کلیدی این است که آنها را از رطوبت دور نگه دارید. اگر آنها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید، می توانند برای 3-4 هفته خوب بمانند.

اگر در محیط گرم و مرطوب زندگی می کنید، توصیه می کنم در فریزر نگهداری کنید. آنها به مدت 3 ماه ترد و تازه می مانند و در ظرف دربسته در فریزر نگهداری می شوند.

نمای بالای سر از تراشه موز خانگی روی سطح مرمر با موز تازه و تخته برش چوب در پس زمینه

دستور العمل های بیشتر موز مورد علاقه

  • 16 بهترین راه برای استفاده از موز رسیده – اگر موز رسیده دارید، باید این پست را علامت گذاری کنید! این دارای 16 روش مختلف است که می تو،د از موز رسیده خود با دستور العمل های بسیار خوشمزه استفاده کنید تا مطمئن شوید که هرگز مجبور نیستید آنها را دور بریزید.
  • پودینگ موز خانگی – این دستور پخت پودینگ موز شیرین، غنی و خامه‌ای با شکرهای اضافه شده و طعم موز تازه را بسیار کمرنگ می‌کند!
  • نان موز سالم – نان موز سالم ما از 100٪ غلات کامل، ماست شیر ​​کامل، به علاوه عسل یا شربت افرا به ،وان یک شیرین کننده طبیعی استفاده می کند.
چیپس موز خانگی در یک کاسه سفید با موز تازه در پس زمینه

چیپس موز

اینها چیپس موز خانگی بسیار ساده، کاملا ترد هستند و می توان آنها را در فر، سرخ کن هوا یا آبگیری درست کرد!

زمان آماده سازی15 دقیقه

زمان پخت8 ساعت

زمان کل8 ساعت 15 دقیقه

دوره: خوراک مختصر

غذا: آمریکایی

خدمات: 100 چیپس

کا،ی: 62کیلو کا،ی

روش فر

  • 5 بزرگ موز رسیده اما محکم
  • 3 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • 4 فنجان ها اب

روش سرخ کن هوا

  • 5 بزرگ موز رسیده اما محکم
  • 2 قاشق چایخوری آب لیمو
  • 2 قاشق چایخوری روغن

روش آبگیری

  • 5 بزرگ موز رسیده اما محکم
  • 2 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • 2 قاشق غذاخوری اب

روش فر

  • تکه. ابتدا موز را تا حد امکان نازک برش دهید و در یک کاسه قرار دهید. هدف من ضخامت کمتر از 1/4 اینچ است. اگر فقط حدس بزنید و آن را با چاقو انجام دهید، انجام این کار دشوار است. اگر موز شما به اندازه کافی سفت است، می تو،د از مان،ین استفاده کنید تا مطمئن شوید که برش های شما یکنواخت هستند.

  • آماده ،. روی موز را با آب بپوش،د و آب لیمو را اضافه کنید. موز را به آرامی هم بزنید تا مطمئن شوید که همه آنها در معرض مخلوط آب لیمو هستند. بگذارید چند دقیقه بنشینند.

  • خشک. ورقه های موز را به آرامی از کاسه خارج کرده و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.

  • ترتیب دادن. یک ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوش،د و برش های موز را طوری بچینید که با هم تماس نداشته باشند.

  • پخت. فر خود را روی کمترین دمایی که می تو،د تنظیم کنید. من چیپس موز را در دمای 170 درجه فارنهایت می پزم. آنها باید حدود 5 ساعت بپزند. بعد از 5 ساعت، موز را بردارید و آنها را برگرد،د تا سطح زیرین آن ترد شود.

  • ترد. سینی را دوباره در فر گرم قرار دهید و فر را خاموش کنید و بگذارید یک شب در فر بماند. تا صبح، چیپس موز شما فوق العاده ترد خواهد شد!

روش سرخ کن هوا

  • پیش گرم کنید. دمای هواخوری خود را روی 350 درجه فارنهایت تنظیم کنید.

  • تکه. ابتدا موز را تا حد امکان نازک برش دهید و روی یک ورقه پخت (یا بشقاب) قرار دهید. هدف من ضخامت کمتر از 1/4 اینچ است. اگر فقط حدس بزنید و آن را با چاقو انجام دهید، انجام این کار دشوار است. اگر موز شما به اندازه کافی سفت است، می تو،د از مان،ین استفاده کنید تا مطمئن شوید که برش های شما یکنواخت هستند.

  • آماده ،. آب لیمو و روغن را با هم مخلوط کرده و برش های موز را بپوش،د.

  • ترتیب دادن. برش های موز را در یک لایه در سبد یا سینی سرخ کن هوا قرار دهید. ممکن است مجبور شوید این کار را به صورت دسته‌ای انجام دهید تا مطمئن شوید که هیچ یک از برش‌ها همدیگر را لمس نمی‌کنند یا یکدیگر را نمی‌پوشانند.

  • پختن. به مدت 10-12 دقیقه در هوا سرخ کنید و تا نیمه برگرد،د تا طلایی و ترد شود.

  • سرد. از سرخ کن بادی خارج کنید و بگذارید خنک شوند. این کار را با تکه های موز باقی مانده تکرار کنید.

روش آبگیری

  • تکه. ابتدا موز را تا حد امکان نازک برش دهید و در یک کاسه قرار دهید. هدف من ضخامت کمتر از 1/4 اینچ است. اگر فقط حدس بزنید و آن را با چاقو انجام دهید، انجام این کار دشوار است. اگر موز شما به اندازه کافی سفت است، می تو،د از مان،ین استفاده کنید تا مطمئن شوید که برش های شما یکنواخت هستند.

  • آماده ،. آب و آب لیمو را با هم مخلوط کنید. با موزتان داخل کاسه بریزید و موز را به آرامی هم بزنید تا مطمئن شوید که همه آنها در معرض مخلوط آب لیمو هستند.

  • ترتیب دادن. برش های موز را در یک لایه روی سینی های آبگیر خود قرار دهید. سینی ها را روی آبگیر خود قرار دهید و درب آن را بگذارید.

  • خشک. دمای آب‌گیری را روی 135 درجه فارنهایت تنظیم کنید. چیپس‌های موز بسته به نوع آب‌گیری و ضخامت برش‌های موز شما باید بین 8 تا 12 ساعت خشک شوند. من توصیه می کنم بعد از 6 ساعت بررسی کنید تا مشخص شود که چیپس موز شما چقدر بیشتر برای خشک شدن نیاز دارد.

نحوه نگهداری چیپس موز خانگی

هنگامی که چیپس موز شما خنک شد، آنها را در یک ظرف نگهداری کنید ظرف بدون هوا. آنها را می توان در شما ذخیره کرد پیشخوان یا انباری نکته کلیدی این است که آنها را از رطوبت دور نگه دارید. اگر آنها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید، می توانند برای 3-4 هفته خوب بمانند.
اگر در یک محیط گرم و مرطوب زندگی می کنید، توصیه می کنم در آن نگهداری کنید فریزر. آنها به مدت 3 ماه ترد و تازه می مانند و در ظرف دربسته در فریزر نگهداری می شوند.

خدمت: 10چیپس | کا،ی: 62کیلو کا،ی | کربوهیدرات ها: 16g | پروتئین: 1g | چربی: 1g | چربی های اشباع شده: 1g | چربی های چند غیر اشباع: 1g | چربی اشباع شده: 1g | سدیم: 5میلی گرم | پتاسیم: 248میلی گرم | فیبر: 2g | قند: 8g | ویتامین A: 44IU | ویتامین سی: 8میلی گرم | کلسیم: 7میلی گرم | اهن: 1میلی گرم

www.superhealthykids.com

ناتالی مونسون

من یک متخصص تغذیه ثبت شده، مادر 4 فرزند، عاشق مشتاق غذا و مروج قوی عادات سالم هستم. در اینجا بسیاری از دستور العمل های خوشمزه مملو از میوه ها و سبزیجات، نکاتی برای ترغیب بچه های خود برای بهتر غذا خوردن و تبدیل شدن به خورندگ، بصری و منابع زیادی برای تغذیه خانواده خود خواهید یافت.

درباره ناتالی بیشتر بد،د


منبع: https://www.superhealthykids.com/crunchy-،memade-banana-chips/