چای سفید چیست؟ با 16 خاصیت شگفت انگیز چای سفید آشنا شوید بیوهتل | OkChay


چای سفید چیست؟ با 16 خاصیت شگفت انگیز چای سفید آشنا شوید بیوهتل | OkChay

در مورد مقدار کافئین موجود در چای سبز و سیاه نیز وضعیت به همین پیشنهاد بازیگران:‌اوکی چای بود گونه می باشد. این چای می تواند روند فشار خون را در افراد مختلف کنترل کند و به دلیل وجود آنتی اکسیدان های زیاد، فشار خون بالا را کاهش دهد. در این میان تاثیر آن بر کاهش وزن نیز مشهود می باشد؛ زیرا کافئین موجود در این چای می تواند روند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. ترکیبات موجود در چای سفید، مانند پلی فنول EGCG، ممکن است خطر ابتلا به بیماری پارکینسون و آلزایمر را کاهش دهد. این مطالعات نشان داد عصاره چای سفید رشد سلولهای سرطانی روده بزرگ را سرکوب کرده و از گسترش آنها جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان های موجود در عصاره این چای نیز می توانند سلول های طبیعی را از آسیب مولکول های مضر محافظت کنند.

  • ترکیبات موجود در چای سفید می‌تواند از پوست در برابر فرایند و آسیب پیرشدن محافظت نماید.
  • به خاطر کافئین موجود در آن می تواند در بعضی باعث تپش قلب و کمی عصبی شدن و اضطراب شود.
  • در ادامه همراه ما باشید تا خواص چای سفید و ویژگی‌های مختلف آن را بیان کنیم.
  • همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم چای سفید کمترین فرآوری را انجام می‌دهد و در مقایسه با سایر چای‌ها کافئین کمتری دارد، درنتیجه می‌تواند پوستتان را آبرسانی کند.

اما چای‌های سفید در بعضی مناطق دارای سطح بالایی از کافئین هستند. کاتچین های موجود در چای سفید به دلیل خواص ضد ویروسی که دارند خطر ابتلا به بیماری کبدی از جمله هپاتیت B را کاهش می دهند. پلی فنول موجود در چای سفید ممکن است از چندین طریق به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند. خیلی از افراد به دلیل سبک زندگی نامناسب دچار چربی خون می شوند. چای سفید به دلیل وجود پلی فنل باعث تجزیه تری گلیسیرید می شود و چربی خون را کاهش می دهد. چای سفید باعث بهبود گردش خون شده و در برابر رادیکال های آزاد موجود در بدن یک عامل خنثی کننده می باشد.

چای سفید وضعیت سلامت کبد را بهبود می بخشد

با این‌حال، پژوهش‌های انسانی بیشتری برای اثبات دقیق این موضوع لازم است. علاوه براین، مصرف افراطی کافئین باعث افزایش اضطراب، بی خوابی، سرگیجه و مشکلات گوارشی می شود. البته حواستان باشد که روزانه بیشتر از سه فنجان چای مصرف نکنید. طبق گزارش یکی از پژوهش ها، عصاره این چای با جلوگیری از آسیب اکسیداتیو بیضه ای کیفیت اسپرم در موش ها را افزایش داده است.

طریقه مصرف چای سفید

بسیار مهم است که بدانیم، همه چای ها مثل سفید، سبز، اولانگ، ماچا، سیاه و حتی چای پوئر همگی از برگ گیاه Camellia sinensis تهیه می شوند. چای سفید به دلیل داشتن فلوراید، فلاونوئید و تانین باعث می شود تا یک چای عالی برای سلامت دندان ها باشد. اگر بیش از حد از چای سفید استفاده کنید برای کبد شما مضر می باشد. بهتر است اگر بیماری کبد دارید برای مصرف چای سفید با پزشک خود مشورت کنید. کاتچین یک ترکیب عالی در چای سفید می باشد که بدن انسان را در برابر بیماری هیپاتیت محافظت می کند. اساسا، چای که بعد از خشک شدن به هیچ وجه پردازش نشده، اغلب به نام چای سفید نامیده می‌شود.