پیشگیری از واریس و درمان های طبیعی



فهرست مطالب[Hide][S،w]

روش های طبیعی برای پیشگیری و درمان واریس برای کاهش ظاهر آبی مایل به بنفش، بزرگ شده و بهبود سلامت کلی گردش خون در بدن.

زنی که از درمان طبیعی برای واریس در ساق پای راست استفاده می کند

مادربزرگ من در بیشتر دوران بزرگسالی خود به طرز وحشتناکی از واریس رنج می برد.

مشکلات از بارداری دوم او شروع شد. پس از یک سزارین ضربه‌ای، او هفته‌ها به دلیل فلبیت و عفونت‌های بعدی ناشی از التهاب رگ‌های پاهایش در بیمارستان بستری شد.

هفته نامه رایگان + گزارش اسرار ایمنی قوی

مشکلات هرگز به طور کامل حل نشدند، و عفونت های روشن و خاموش از این سیاهرگ های بسیار بزرگ و متورم نیاز به وجودی نسبتاً بی تحرک و پاهای پایینی دائمی داشتند. در نهایت، این وضعیت او را در سال های آ، زندگی کاملاً روی صندلی بست.

مادر من هم رگ های واریسی دارد اما خوشبختانه فقط یکی از آن ها به ندرت باعث ناراحتی می شود و روی تحرک او تاثیری ندارد.

این مشکل در دوران بارداری با فرزند ششم او به وجود آمد و از نظر او کاملا قابل پیشگیری بود. در مورد آن در زیر بیشتر توضیح دهید تا اشتباه مشابهی را مرتکب نشوید!

چه چیزی باعث واریس می شود؟

رگهای واریسی معمولاً در نتیجه افزایش تقریباً 50 درصدی حجم خون و افزایش وزن قابل توجه ناشی از بارداری ایجاد می شوند، اگرچه مردان نیز می توانند از آنها رنج ببرند.

به همین دلیل است که بین ،ن قد بلندتر و واریس همبستگی وجود دارد. ارتفاع بیشتر فاصله ای را افزایش می دهد که وریدها باید خون را در برابر گرانش انتقال دهند تا به قلب بازگردند.

در حالی که وریدهای واریسی عمدتاً در ،مت تحت، پاها ایجاد می‌شوند، وریدهای واریسی می‌توانند در هر جایی که جریان خون و، کند می‌شود، ظاهر می‌شود و منجر به رگ‌های متورم و متورم می‌شود.

ا،ر مردم نمی دانند که هموروئید در واقع رگ های واریسی نیز هست!

همچنین به نظر می رسد که یک جزء ژنتیکی در وریدهای واریسی با 30 ژن در افراد مبتلا به این بیماری وجود دارد.

بنابراین، ،، که مادران، خاله‌ها یا مادربزرگ‌هایشان از این بیماری رنج می‌برند، بیشتر در معرض خطر قرار دارند. (1)

واریس در مقابل وریدهای ،کبوتی

وریدهای واریسی را نباید با وریدهای ،کبوتی اشتباه گرفت، اگرچه راهبردهای پیشگیری زیر احتمالاً برای این وضعیت مرتبط نیز کمک خواهد کرد.

علامت مشخصه رگ های واریسی، سیاهرگ هایی است که گاهی اوقات می توانند ظاهری سه بعدی داشته باشند. رنگ مایل به آبی تا بنفش است.

رگ‌های ،کبوتی معمولاً قرمز، کوچک‌تر و نازک‌تر هستند و به‌صورت تار مانند بدون برآمدگی از پوست ظاهر می‌شوند.

هر دو بیماری معمولاً در نتیجه بارداری، سن بالاتر و چاقی در پاها ایجاد می شوند. رگهای ،کبوتی نیز ممکن است گاهی روی صورت ظاهر شوند.

استراتژی های پیشگیری

ا،ر خانم ها نمی دانند که می توان کارهای خاصی را برای جلوگیری از واریس انجام داد، حتی اگر شما از نظر ژنتیکی در خانواده خود مستعد ابتلا به آن باشید.

رژیم غذایی

به گفته دکتر تام کوان، خوردن چربی های اشباع شده فراوان، به ویژه کره و روغن نارگیل، برای حفظ فشار اسمزی من، در رگ ها برای جلوگیری از تجمع و بزرگ شدن رگ ها مهم است.

تسهیل هضم چربی همچنین برای اطمینان از ایجاد کافی آب جدید در سلول ها به ،وان نیروی اولیه برای “هل دادن” خون به سمت بالا در رگ ها ضروری است.

برای این منظور، دکتر کوان تاکید می کند که رژیم غذایی باید شامل سبزیجات ،ر شده لاکتو، به ویژه کلم ترش، و آبگوشت های استخو، باشد که به درستی ساخته شده اند. (2)

لباس تنگ

از هرگونه لباسی که جریان خون را به پاها و پاها از داخل و خارج می کند، باید در دوران بارداری به شدت اجتناب شود.

به ویژه، کمربندها یا لباس‌های زیر مدرن‌تر مانند اسپان، باید ممنوع باشد.

پوشیدن کمربند (در آن زمان مد روز) در دوران بارداری به این صورت است که مادرم ادعا می کند که به واریس مبتلا شده است (بعد از چندین بارداری قبلی که کمربند نبسته و مشکلی نداشته است).

من پیشنهاد می‌کنم از جوراب شلواری و ساق شلواری نیز خودداری کنید تا مطمئن باشید. هر لباسی که ،بان باشد بهتر است تا پس از تولد نوزاد و بازگشت حجم خون به حالت طبیعی در کمد باقی بماند.

پاشنه بلند

علاوه بر لباس‌های تنگ، کفش‌های پاشنه بلند می‌توانند به واریس کمک کنند.

در حین پوشیدن آنها (مخصوصاً در حالت ایستاده برای مدت طول،)، ماهیچه های ساق پا منقبض می شوند به طوری که خون قادر به پر ، کامل پا نیست.

پس از مدتی، خون در وریدهای پا می تواند شروع به جمع شدن کند و به طور بالقوه رگ ها را بزرگ کند. (3)

بهترین کار این است که در دوران بارداری از رگ‌های واریسی استفاده کنید، مخصوصاً اگر واریس در خانواده وجود دارد.

و اگر در حال حاضر رگ های واریسی دارید، استفاده از کفش های پاشنه بلند را محدود کنید یا به طور کامل از پوشیدن آن ها خودداری کنید.

گیاهان

یکی از کتاب های مورد علاقه من برای مادران آینده گیاهی زن ،دمند برای سال باروری.

بخش مربوط به گزنه به ویژه در سال 1998 توجه من را به خود جلب کرد، زم، که اولین فرزندم را باردار بودم و مشتاق بودم یاد بگیرم چگونه از واریس پیشگیری کنم.

نویسنده دم کرده گزنه را به ،وان راهی برای کمک به حفظ خاصیت ارتجاعی رگ های خونی در دوران بارداری از دیگر فواید آن پیشنهاد کرده است. او همچنین هشدار داد که تنتور، چای و کپسول گزنه نتایج ی،، ندارند. (4)

بنابراین، من روزانه 1 تا 2 فنجان دم کرده گزنه در تمام دوران بارداری خود می‌نوشیدم و این عادت را به ،وان یکی از دلایل اصلی اجتناب از استعداد ژنتیکی قوی من به رگ‌های واریسی می‌دانم.

درمان های طبیعی برای رگ های واریسی موجود

پیشگیری یک کار بسیار ساده تر از درمان رگ های واریسی موجود است.

با این حال، استراتژی‌های طبیعی ذیل می‌توانند مشکلات و ناراحتی‌های زیبایی را در صورتی که قبلاً از این عارضه رنج می‌برید کاهش دهند.

گیاهان غنی از تانن

به گفته دکتر کوان، بهترین گیاهی که برای رگ های واریسی مطالعه شده، شاه بلوط ،ی است.

این گیاه حاوی ،یبی به نام اسکولین است که یک ماده مغذی خاص است که دیواره رگ های خونی را تقویت می کند.

او پیشنهاد می کند که:

… تانن‌های موجود در شاه بلوط ،ی رگ‌های خونی را برنزه می‌کنند، درست مانند پوستی که برنزه می‌شوند، ی،ی دیواره‌ها را منقبض و تقویت می‌کنند. (5)

این مجتمع مراقبت از عروق از Mediherb (که قبلاً مجتمع شاه بلوط ، نامیده می شد) منبع پیشنهادی او است.

این ،یبی از شاه بلوط ، و سایر گیاهان غنی از تانن است. او پیشنهاد می کند که دوز توصیه شده حداقل برای یک سال برای علائم قابل توجه ادامه یابد.

غذاهای غنی از روتین

فاکتور کمکی ویتامین C به نام روتین نیز برای حمایت از رگ های خونی برای درمان طبیعی رگ های واریسی مفید است.

غذاهای غنی از روتین عبارتند از سبزیجات گندم سیاه (بالاترین منبع)، سیب با پوست، انجیر، چای رویبوس قرمز، چای گل سنجد و برگ تاج ،وس. (6)

اگر مسیر مکمل را ترجیح می دهید، دکتر کوان توصیه می کند محصول Cyruta Plus. حاوی سبزی گندم سیاه است که با دوز 2 قرص سه بار در روز مصرف می شود. (7)

ورزش

رگ‌های واریسی گاهی می‌توانند مانند مادربزرگ من به سبک زندگی بی‌تحرک کمک کنند.

از قضا، حرکت یکی از بهترین درمان ها برای کاهش مشکلات و بدتر شدن وضعیت با افزایش سن است.

هر نوع ورزش برای حرکت خون که به همین ترتیب پاها را تقویت می کند و ماهیچه ها را فعال می کند باید تا حد امکان (ترجیحاً روزانه) انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. (8)

انتخاب‌های خوب یوگا، پیاده‌روی، ریباندینگ یا هر تمرینی است که شامل تقویت پاها باشد.

مداخله برای شعله ور شدن

اگر علی‌رغم تلاش‌های شما، قرمزی یا عفونت در ورید واریسی شعله‌ور شد، دکتر کوان این مداخله طبیعی را پیشنهاد می‌کند که در بسیاری از موقعیت‌ها باید از مصرف دارو اجتناب کرد. (9)

  1. در طول روز تا حد امکان پاها را بالا بیاورید.
  2. کمپرس گرم را با محلول نمک اپسوم هر 1 تا 2 ساعت در روز اعمال کنید
  3. دو عدد قرص اکیناسه را سه بار در روز مصرف کنید.

در صورت عدم تحمل اکیناسه، کپسول های غلیظ آلیسین را به ،وان فوق العاده موثر پیشنهاد می کنم. این یکی از بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی است و خانواده ما برای سال ها حتی به جای دارو بعد از جراحی سرپایی به آن اعتماد کرده اند.

کاری که هرگز با وریدهای واریسی نباید انجام داد

در حالی که ورزش برای بهبود جریان خون در پاها برای کاهش ظاهر وریدهای واریسی و جلوگیری از بدتر شدن آنها بسیار عالی است، مهم است که هرگز از فاشیا ب،تر برای تحریک مصنوعی این ناحیه استفاده نکنید.

در حالی که این دستگاه های محبوب به ،وان راهی آسان برای بهبود گردش خون به بازار عرضه می شوند، در مناطقی که رگ های واریسی یا ،کبوتی ظاهر می شوند، گاهی اوقات استفاده از آنها می تواند شدت وضعیت را بدتر کند.

زنی که ظاهر رگهای واریسی را بهبود می بخشد

منابع

(1) آیا واریس ژنتیکی است؟

(2) چرا کفش های پاشنه بلند شما باعث واریس می شوند

(3، 5، 7-9) از دکتر بپرسید: واریس

(4) با گزنه انرژی بگیرید و لذت ببرید

(6) غذاهای حاوی روتین


منبع: https://www.thehealthy،meeconomist.com/varicose-veins-prevention-natural-treatments/