پرطرفدارترین غذای ایرانی بین خارجی ها-غذای هرمزگان


باقالی پلو نیز همانطور که از نامش معلوم است یک نوع پلو است که با باقالی های سبز مخلوط شده است. بیشتر افرادی که گرسنه می‌شوند و به هنگام ظهر ناهار نمی‌خورند، به دلیل افت قند خون دچار عصبانیت، سرگیجه و سردرد می‌شوند. احساس ضعف و سستی در بدن انسان رخنه کرده و به مرور زمان بدن ضعیف و ضعیف‌تر خواهد شد. ناهار به شما، به هنگام کار و فعالیت انرژی فراوان می‌دهد. میگو سوخاری برای پیش غذا و غذای آسان و راحت گزینه بهتری است. برنج را که با نمک از چند ساعت قبل خیس کرده‌ایم، می‌شوییم تا نمک اضافی آن برود و آن را در قابلمه آب جوش می‌ریزیم و کمی نمک می‌زنیم و می‌گذاریم بپزد تا برای آبکش‌کردن آماده شود.

  • مزه خوب و متفاوت خورش فسنجان به علت مواد اولیه آن است.
  • همچنین اندکی شکر به پلو افزوده می‌شود تا ترشی بیش از حد زرشک ها را به تعادل برساند.
  • آش دوغ از غذاهای محبوب تبریزی در فصل سرما است که برای تهیه آن از مواد خاصی استفاده می‌شود و ماده اصلی در آن دوغ‌های محلی این منطقه است.
  • این غذاهای متنوع ایرانی که باب طبع تمام افراد می باشد، معروفیت و محبوبیت کشور ایران را دوچندان کرده است.
  • سپس دو عدد پیاز و سیر و فلفل دلمه‌ای خرد شده به همراه آبلیمو بر روی مرغ می‌ریزیم و می‌گذاریم تا ۵ ساعت مواد به داخل مرغ بریان برود.

چلودیزی در استان کاشان محبوبیت زیادی داشته و برای طبخ آن از حبوبات، گوشت، برنج و … کمک می‌گیرند. چلو گوشت جز غذاهای لاکچری ایرانی محسوب شده و معمولا برای مناسبت‌های خاص طبخ می‌شود. دوستان گرامی این مطلب به مرور کامل تر می شود و غذاهای جدید به این لیست افزوده خواهد شد.

ادویه‌هایی چون نمک و فلفل، زردچوبه و پودر آویشن را به پیاز و سیر اضافه می‌کنیم. سپس گوشت چرخ‌کرده را به پیاز اضافه و تفت می‌دهیم تا تغییر رنگ بدهد و بوی زهم آن از بین برود. البته می‌توانید به جای گوشت چرخ کرده از سینه مرغ استفاده کنید. در ابتدای کار برنج را شسته و در مقدار مناسبی آب آن را خیس می‌کنیم. ۳ عدد پیاز را به صورت نگینی خرد می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا کمی سرخ و طلایی شود.

آش‌های ایرانی

فراموش نکنید که بعضی از افراد به بادمجان حساسیت دارند و با میل کردن آن دچار مشکلاتی می شوند. در این بخش می‌خواهیم 4 خورش را به شما معرفی کنیم که به احتمال زیاد شما حداقل با یکی از آن‌ها میانه خوبی ندارید. عدس پلو با کشمش و زعفران مفرح ذات و جلا دهنده روح استعدس پلو در مهمانی‌ها و مجالس و حتی برای مراسمات مذهبی بویژه به‌هنگام عزا و برای نذری‌ها مورد استفاده قرار می‌­گیرد.

اگر خورش را با حرارت کمتر و زمان طولانی تر بپزید به اصطلاح خوش طعم و جا افتاده تر می گردد. قورمه سبزی را همراه با برنج ساده و یا زعفرانی میل می‌ کنند که تجربه خوردنش بدون شک برای افرادی که تاکنون این غذا را میل نکرده‌اند جالب و جذاب خواهد بود. شما در کنار قرمه سبزی می توانید سالاد شیرازی، دوغ و یا ماست هم نیز میل کنید. لیست بهترین غذاهای ایرانی را با نام انواع کوکو پایان می‌دهیم. کوکو‌های ایرانی دارای تنوع زیادی بوده و بسته به فرهنگ هر شهر، با مواد مختلفی تهیه می‌شود.

این غذا در استان‌های شمالی طبخ شده و به طعم ترشش مشهور است که این طعم برای برخی افراد جذاب و برای برخی خوشایند نیست. باقالی پلو با ماهیچه هم از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که محبوبیت بسیار زیادی در میان طرفداران غذاهای پلویی دارد. دلمه در ایران یکی از غذاهای محلی استان های آذربایجان غربی و شرقی به حساب می آید، با این حال امروزه در سرتاسر ایران این غذای خوشمزه طبخ می شود. و مردم ایران عاشق آن هستند.یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که با بادمجان تهیه می شود خورش بادمجان است. زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است.

کوفته کبابی برای کشور ترکیه است که با نان پیتا آن را سرو می‌کنند. برای نهار می‌توانید این غذای خوشمزه و مجلسی را درست کنید. برای تهیه این غذای خوشمزه این مقدار زیره را با مقدار پیمانه‌های مورد نظر برنج به همراه آب، روغن و نمک میگذاریم تا بپزد. سپس به صورت جدا گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده کاملاً مخلوط کنید.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان کردستان

برای پختن حلوا ابتدا آرد سفید را کمی تفت داده و سپس شکر، گلاب و زعفران را به آرد اضافه کنید. این غذای خوشمزه کمی شبیه به دمی گوجه کهن و بر پایه‌ی سیب‌زمینی، برنج، گوجه و گاهی گوشت است. استامبولی پلو در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود و مورد پسند همه‌ی ذائقه‌های غذایی است.

برای شروع طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی، پیاز رنده شده را بعد از گرفتن آب آن، به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. در این غذا سیب زمینی، هویج، لوبیا سبز، سینه‌های مرغ تکه‌ای یا ران مرغ به همراه نخودفرنگی و … وجود دارد. برای بهتر مزه‌دار کردن مرغ آن را به تکه‌های کوچکتر تقسیم کرده و با پیاز و سیر و زردچوبه می‌گذاریم تا بپزد.

دلمه آذربایجان شرقی

مواد داخل دلمه ترکیبی از گوشت چرخ کرده، سبزی دلمه، پیاز، لپه و … است. تو ایران انواع کوفته تهیه می شود اما کوفته تبریزی از همه معروف تر و خوشمزه است. سرو این غذا چه با پلو زعفرانی و سبزی تازه باشد، و چه با نان سنگک و نوشیدنی عالی دوغ، طعم و عطر لذیذ آن را همیشه ثبت خواهد کرد.