پرطرفدارترین غذای ایرانی بین خارجی ها-غذای هرمزگان


بعد از مدتی سبزی و چغندر را اضافه ‌کرده و در آخر کشک و پیاز داغ و گاه پونه یا نعناع داغ را درون دیگ می­‌ریزند. از غذاهای محلی تا غذاهای مجلسی، با عطر و طعم فوق العاده‌­شان هوش را از سر می‌­برند. شاید برای یک مهمانی خاص و رسمی به دنبال چند غذای همه پسند باشیم و ندانیم کدام را انتخاب کنیم.

  • برای مثال اگر اضافه وزن دارید، می‌توانید میزان کره و روغن مورد استفاده در این غذا را به حداقل برسانید.
  • برای این خورش گوشت گوسفندی بهترین گزینه است زیرا مزه ی خورش را بسیار لذیذتر می‌کند.
  • ته‌چین به دلیل ظاهر جذابی که دارد، در کنار غذاهای دیگر سرو می‌شود و به‌آسانی نیز پخته می‌شود.
  • این کار کمک می‌کند میزان فیبر دریافتی شما افزایش پیدا کند و کارکرد دستگاه گوارشتان بهبود یابد.
  • لوبیا را در قابلمه می ریزیم و روی آن حدودا ۴، ۵ لیوان آب می ریزیم تا جایی که آب کاملا بالای لوبیاها قرار بگیرد و آنرا روی حرارت می‌زاریم تا بپزد.

کوفته قلقلی یک غذای نسبتا ساده است برای پخت آن از گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود. برای تهیه میرزا قاسمی از تخم مرغ، بادمجان و گوجه فرنگی استفاده شده و بین مردم گیلان محبوبیت زیادی دارد. اگر به غذاهای ترش علاقه مند هستید، خورشت آلوچه انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. این خورشت در استان کرمان طبخ شده و از انواع آلو می‌توان برای طبخ آن استفاده کرد. این غذا با طعم منحصربفرد در کل شهرهای ایران مشهور است.

بدلیل شکار هایی که انجام می شده است و همچنین گوشت گاو و گوسفند کباب ها در جایگاه ویژه ای در بین ایرانیان بوده است. غذاهای ایرانی از جمله غذاهای خوشمزه و خوش طعمی هستند که هر انسانی آرزو دارد برای یکبار هم که شده است این غذاهای ایرانی را میل کنید. خورش ماست از غذاهای اصفهانی محسوب می­‌شود که با آب گوشت، گردن بره، ماست و شکر درست می­‌شود و زعفران دم کرده و گلاب نیز به آن اضافه می­‌شود تا رنگ و عطر عجیب و خوبی به آن بدهد. این غذای سنتی ایرانی بسیار پرطرفدار است و اغلب در تابستان برای رفع عطش استفاده می­‌شود. اما گردشگران می­‌گویند آب دوغ خیار غیر معمول‌­ترین ترکیب را برای یک سوپ دارد و از آن خوششان نمی‌آید. اما اکثر گردشگران خوردن این کباب را چندش آور می‌­دانند!

۶۰- عدس پلو

این غذا را با کباب خانگی که به صورت سرخ کرده است، درست می‌کنیم. برای ادامه مطلب طرز تهیه عدس پلو با کشمش و گوشت چرخ کرده اینجا کلیک کنید. ته چین مرغ از ترکیب ماست چکیده، زرده تخم مرغ، برنج، زعفران و برنج درست می‌شود. برای تهیه آن ابتدا مرغ که ترجیحاً سینه مرغ است را می‌گذاریم با پیاز و سیر بپزد. برای ادامه‌ی طرز تهیه باقالی پلو با مرغ اینجا کلیک کنید. در برنج این غذا باقالی و شوید می‌ریزیم و همین طعم برنج را عالی خواهد کرد.

طرز تهیه کوفته آلوی شیرازی

این غذا شباهت زیادی به کباب تابه‌ای دارد و در کنار گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل بسیار لذیذ و خوشمزه است. «شفته اراکی» یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی متعلق به شهر اراک است که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای دارد. اراکی‌ها معمولاً در جشن‌ها و روزهای خاص شفته اراکی را درست می‌کنند. از آنجایی که ایرانی ها عاشق گوشت هستند به خاطر همین در بیشتر غذاهایشان از گوشت گوساله و گوسفند و یا مرغ استفاده می کنند. از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی ایرانیان که در بین خارجی ها نیز طرفداران زیادی دارد می توان به” جوجه کباب “اشاره کرد که روی زغال کباب می شود و طعم بسیار لذیذی دارد. ایرانیان زمانی که به دل طبیعت می روند و کمپینگ راه می اندازند بساط جوجه کباب را با خود به همراه می برند و همان جا روی زغال و آتش جوجه ها را کباب می کنند.

اما در فصل های دیگر سال هم شما این غذا را در منوی رستوران ها ملاحظه خواهید کرد و دلیل آن امکان طبخ با دانه‌های انار خشک شده است. غذای ناردون بیشتر در استان مازندران محلیت دارد و به خاطر دانه انار که ماده اصلی تشکیل دهنده آن است در دیگر شهرهای ایران نیز به عنوان غذای شب یلدا سرو می‌شود. اگر از اهالی محلی اسم کرک انار تیم پلو را شنیدید بدانید منظور همان نارودونی است که بخاطر تلفظ سخت کمتر عنوان می‌شود. قیمه یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی با برنج است که در مهمانی‌های خانوادگی سرو می‌شود. این خورش لذیذ، به اینکه در مراسم مذهبی به‌عنوان نذری پخته شود معروف است.

پس از سرخ شدن مرغ و پیاز، گردو و رب انار را اضافه کنید. در خورش فسنجان از رب انار به عنوان چاشنی استفاده می‌شود. پس از اینکه مواد خوب به هم آغشته شدند، چند لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید خورش برای حداقل 3 ساعت خوب بپزد تا جا بیفتد. خورش قیمه به مواد اولیه زیادی احتیاج ندارد و طرز تهیه آن نیز ساده است اما مانند هر غذای دیگری به فوت کوزه‌گری احتیاج دارد تا شما بتوانید طعمی بی‌نظیر را بر سر سفره غذا بیاورید. برای درست‌کردن این غذای خوشمزه، ابتدا باید مرغ و پیاز و سیر و رب گوجه را سرخ کنید و سپس مقداری آب و هویج حلقه‌حلقه را به قابلمه اضافه کنید.