ناهار چی بپزم؟ لیست و دستور پخت انواع غذاهای مناسب ناهار مجله اکالا-غذای هرمزگان


عدس ‌پلو یکی از انواع غذاهای پلویی است که علاوه بر سادگی طبخ، خوراکی بسیار لذیذ و مقوی نیز است. یکی از قدیمی‌­ترین شهرهای ایران برای پخت حلیم، قزوین است. تا آنجایی که حلیم قزوین در فهرست میراث ناملموس کشور قرار گرفته است و در شهرهای دیگر مانند تهران، حلیم را با عنوان تبلیغاتی حلیم قزوین به فروش می‌رسانند. خیابان عبید زاکانی در شهر قزوین از مراکز قدیمی و مشهور پخت و عرضه حلیم در استان قزوین است. بدون شک حداقل هر ایرانی یا چندین بار خورش قیمه (در گویش عامیانه خورشت قیمه) را خورده و یا حتی آن را پخته است.

  • هر چند کلا این گیاه استفاده نشه بهتره به دلیل ضرات زیادی که برای بدن داره و امکان ایجاد سرطان .
  • این غذای پرطرفدار ایرانی از حبوباتی مانند نخود و لوبیا سفید و گوشت و چربی و گوجه فرنگی و پیاز تهیه می شود.
  • فلافل آبادان از غذاهای خوشمزه آبادان است که ظاهری ساده اما مزه ای وصف نشدنی دارد.
  • با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید.

در نهایت هم باید بگوییم اگر فشار خونتان بالاست، بهتر است نمک موجود در غذا را کاهش دهید و از رب گوجه فرنگی استفاده نکنید. كباب تابه‌ای از غذاهای ایرانی ساده و راحتی است كه در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد. امكان دارد بارها این غذا را با نام‌های كباب دیگی یا كباب بشقابی هم دیده باشید كه نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است.

زرشک پلو با مرغ

فلافل در آبادان با نخودهای پرورش داده شده در جنوب تهیه می شود. البته که ماده اصلی این غذا نخود است اما نخود با نخود فرق دارد. همه‌ی ما با این غذای خوش بر و روی زعفرانی و ته دیگی ایرانی آشنا هستیم؛ ته‌چین! ته‌چین یکی از غذا‌های ایرانی محبوب و رایج است که معمولاً در پخت آن از ماست، برنج، زعفران و تخم مرغ استفاده می‌شود. این غذا بر حسب نوع آن با مرغ، گوشت، بادمجان و… نیز همراه می‌شود. علاوه بر این معمولاً در لابلای برنج زعفرانی از مقداری زرشک هم استفاده می‌شود.

طرز تهیه خورش به آلو مجلسی و اصول پخت خورش به آلو

با این حال بهتر است در مصرف آن زیاده‌روی نکنید؛ مصرف بیش از حد زرشک موجب افت فشار خون، خارش و حالت تهوع خواهد شد. علاوه بر این توصیه می‌شود کسانی که سابقه سنگ کلیه یا صفرا دارند هم به سراغ این ماده غذایی نروند، چراکه مشکلشان را تشدید خواهد کرد. همین مسئله باعث می‌شود اغلب به زنان باردار توصیه شود از خوردن این ماده غذایی خودداری کنند. کباب که از گوشت گوسفند, گاو و گوساله تهیه می شود گوشت را با نمک فلفل و پیاز و آب لیمو تازه طعم دار می کنند و بر روی زغال کباب می کنند. نوع دیگر کباب جوجه است که از گوشت مرغ باپیاز و زعفران و نمک و بنا بر سلیقه اقوام مختلف از مواد دیگری به آن اضافه می شود و بر روی زغال کباب می شود. برای تهیه کوبیده گوشت چرخ کرده را با پیاز و نمک و فلفل مخلوط کرده و بعد از به سیخ کشیدن آن بر روی زغال کباب می کنند و می پزند.

از جمله غذاهای پرطرفدار ایرانی لذیذ و بومی قزوین قیمه نثار، جوجه بروستد، دیماج، آش دوغ، شیرین پلو، کوکو شیرین است. در مرحله بعد باید سبزی قورمه سبزی را تفت داد، البته حین تفت سبزی باید گوشت را با آب کافی پخت. بعد از پخت گوشت لوبیا و سبزی به ترتیب باید به آن اضافه شود تا خورشت جا بیفتد. این آشپزها در سراسر جهان به عنوان نمایندگان آشپزی ایرانی شناخته می شوند و باید بگوییم که نمایندگان کاملی در معرفی دنیای غنی غذاهای ایرانی هستند.

بنظر می‌رسد واژه تاچین تغییر کرده کلمه ته چین خودمان است. قورمه سبزی امروز در شهرهای مختلف ایران طبخ می‌شود و هر شهر بسته به سبزی‌های منطقه خود این خورش را به شیوه‌ای متفاوت درست می‌کند. قرمه سبزی را در بهار شمال ایران با سبزی خوردن تازه صرف کنید، در تابستان غرب کشور با ماست محلی، در پاییز جنوب با سالاد شیرازی و زمستان شرق با ترشی محلی. این‌ها نشانه این است که همه ایران قورمه سبزی را متعلق به خود می‌دانند.