ناهار چی بپزم؟ لیست و دستور پخت انواع غذاهای مناسب ناهار مجله اکالا


این غذای خوشمزه با ترکیبی از موادی همچون برنج، گوشت چرخ کرده، سبزیجات و … به دست می آید که پس از ترکیبشان با هم به صورت گرد در می آید و سپس پخته می شود. ناگفته نماند که طبق سلیقه و ذائقه افراد داخل کوفته ها موادی همچون آلو تخم مرغ آب‌پز گردو و یا پیاز داغ قرار داده می شود.

  • بعضی آن را با سیب‌زمینی و بعضی با بادمجان همراه می‌کنند.
  • آب پیاز را نگه دارید تا در مراحل بعد از آن استفاده کنیم.
  • بهتر است این غذای خوشمزه ایرانی را به عنوان یک خورشت تنک آب درست کنید.

دوستان گرامی این مطلب به مرور کامل تر می شود و غذاهای جدید به این لیست افزوده خواهد شد. برای کامل تر شدن لیست غذایی خود می توانید از آموزش های زیر نیز بهره بگیرید. بعضی از غذا ها نیز محلی هستند و ساکنان سایر مناطق، حتی اسم آن ها را هم نشنیده اند.

اما اصل قورمه سبزی از لوبیا قرمز، سبزی‌هایی از جمله شنبلیله، تره و گشنیز و جعفری به همره گوشت‌های تکه‌ای خورشتی درست می‌شود. حال آن را به همراه مقداری نمک و آب درون قابلمه بریزید تا به جوش بیاید. در هنگامی آبکشی کردن، کشمش‌ها را لای برنج بریزید و اجازه دهید برنج دم بکشد.

«ته چین مرغ» یکی از غذاهایی است که با برنج و مرغ یا گوشت می‌توانید یکی از بهترین غذاهای ایرانی را درست کنید. البته که برای طرز تهیه ته چین به ماست ترجیحا چکیده هم نیاز خواهید داشت. برای پخت این غذای خوشمزه ایرانی، به حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارید. مطمئنا حالا بیشتر از قبل اعتماد دارید چون یک نکته مهم از خودتان را به شما یادآوری کردیم. اینکه فرهنگ هر شهر و کشور در پخت و پز مردمش نیز تاثیر دارد را همه قبول داریم. مردمان غرب از فرانسه و آلمان تا انگلستان و … هر کدام یک دستور پخت و آداب و رسومی حتی برای نحوه غذا خوردن دارند.

مواد اولیه کشمش پلو مازندرانی

این آش خوش طعم از ترکیب موادی همچون ترخینه‌ی خشک شده، سبزی آش، اسفناج، سیرابی، نخود، لوبیا، نمک و زردچوبه طبخ می‌شود. این آش از ارزش غذایی بالایی به دلیل حضور حبوبات، سبزیجات و غلات برخوردار است که منبع ارزشمندی از انرژی، پروتئین و ویتامین‌های مورد نیاز بدن انسان به شمار می‌آید. غذا یک برگ از کتاب تاریخ، طبیعت و فرهنگ هر شهر و اقلیم است. پایه اصلی بسیاری از غذاها مواد خوراکی است که در آن شهر بیشتر کشت شده.

چرا باید ناهار بخوریم؟!

موادی چون گیاهان معطر، سبزیحات، لوبیاها، مغزها و دانه ها، میوه های خشک، گوشت و حتی رشته فرنگی گزینه های پیش رو برای مخلوط کردن با برنج اند که در نهایت یک غذای کامل محسوب می‌شوند. یکی از انواع پلوها، باقالی پلو است که در فصل بهار خواهان بسیاری دارد، چرا که باقالی ها در این فصل تازه بوده و برای پخت بسیار مناسب و لذیذ اند. در ادامه خواهیم دید که # معروف ترین غذاهای ایرانی از نظر این سرآشپز آمریکایی کدام یک هستند و این با بار طرز تهیه ی این غذاها از زبان او آشنا شویم. باقلی پلو با گوشت گوساله یا «باغالی پولو با ماهیچه» یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که بسیاری از ایرانیان و البته گردشگران آن را دوست دارند. غذای ایرانی قورمه سبزی (خورش سبزی)راز خوشمزگی این غذای ایرانی این است که یک قورمه سبزی خوشمزه مانند بسیاری از غذاهای ایرانی در زمان پخت است.

کباب تابه‌ای از غذاهای ایرانی ساده و راحتی است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد. امکان دارد بارها این غذا را با نام‌های کباب دیگی یا کباب بشقابی هم دیده باشید که نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است. است که سرو کردنش رسم و رسوم خاصی هم دارد.لوبیا پلو را معمولا همراه با ته دیگ نان یا سیب زمینی، سالاد شیرازی، سبزی خوردن و ماست می خورند که ترکیبی بسیار خوشمزه می شود. البته وجود ماهیچه نیز خوشمزگی آن را منحصر به فرد کرده است.

دلمه انواع مختلفی دارد و دلمه برگ مو، دلمه گوجه، بادمجان و فلفل دلمه ای از جمله معروف ترین آن ها هستند. سرو این غذا چه با پلو زعفرانی و سبزی تازه باشد، و چه با نان سنگک و نوشیدنی عالی دوغ، طعم و عطر لذیذ آن را همیشه ثبت خواهد کرد. کوکوها، کتلت ها و شامی ها جزو دسته غذاهایی هستند که تنوع بالایی دارند و در تمام وعده های غذایی می توان میل نمود. این غذاها بسیار محبوب و پرطرفدارند و برای پیش غذا، پیک نیک و جشن تولد هم گزینه های مناسبی هستند.

كباب برگ با برنج چلو سرو شده و گوجه كبابی، فلفل كبابی، سبزی ریحان و پیاز از ملزومات اصلی این غذاست و حتما باید به صورت دورچین سرو شوند. در فرهنگ غذایی ایرانی، اغلب برنجی را با کره و زعفران طبخ می‌کنند که در این صورت آن را چلو می‌نامند. اما گاهی برنج را با مواد دیگری می‌پزند که نامش را پلو می گذارند.