ناهار چی بپزم؟ لیست و دستور پخت انواع غذاهای مناسب ناهار مجله اکالا


چلوکباب ایرانی در بین توریست هایی که وارد ایران می شوند هم بسیار محبوب است و در ۲ مدل سرو می شود. بعضی ها این غذای لذیذ را با نان سنگک میل میکنند و بعضی ها با برنج. که البته شعار معروف چلوکباب ایرانی نون داغ و کباب داغ است.

از این رو شاید به جرات بتوان گفت که حتما باید باقالی پلو با ماهیچه را به عنوان اولین غذای محبوب و معروف غذای ایرانی برای تمام افراد به شمار آورد. در لیست غذاهای ایرانی ، حلیم ها بیشتر به عنوان صبحانه یا سحری و افطاری در ماه رمضان سرو می شوند. همبرگر که یک غذا بین المللی میباشد و میتوان آن را در لیست انواع غذاهای ایرانی و خارجی معروف و پرطرفدار به شمار آورد. دمی گوجه یا استانبولی پلو که در انواع غذای ایرانی که در مدت زمان کوتاه حاضر میشود قرار میگیرد. معمولا این غذاها را در لیست غذاهای ایرانی برای ناهار می گذارند. قیمه نثار قزوین از معروف ترین غذاهای مجلسی ایرانی محسوب میشود و در مجالس رسمی معمولا این غذا سرو میشود.

  • یکی از غذاهای خوشمزه و خاص برای مهمانی و عروسی‌ها باقالی پلو با مرغ است.
  • لوبیا پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که با مواد غذایی متنوعی تهیه می شود.
  • غذاهای مجلسی اصالتا ایرانی را می‌توانید به راحتی در منوهای رستوران‌ها پیدا کنید ولی این غذاها را خودتان هم می‌توانید در خانه درست کنید.
  • “باقالی پلو” با ماهیچه یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی می باشد که محبوبیت خاصی در میان گردشگران خارجی نیز پیدا کرده است به طوری که وقتی آن را میخورند بیش از هر چیزی مراقب انگشتانشان هستند.
  • برای تهیه سالاد الویه ابتدا تخم مرغ و سیب زمینی را می‌گذاریم کاملاً بپزد.

آب آن را دور بریزید و پیاز را در یک کاسه بزرگ و گود بریزید. گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و خوب آن ها را مخلوط کنید. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه شامی خوشمزه و ترد اینجا کلیک کنید. برای تهیه آن ابتدا باید ابتدا سیب زمینی‌ها را آب پز کنید و بعد از اینکه سرد شد، آنها را در ظرفی رنده کنید. آب پیازها را بگیرید و به سیب زمینی های رنده شده اضافه کنید. رولت گوشت یکی از غذاهای ساده و خوشمزه است که با گوشت چرخ کرده درست می‌شود.

کوفته کدو و نخود؛ غذای خوشمزه بدون گوشت و رژیمی

اما محبوب ترین نوع آن متعلق به دلمه برگ مو می باشد که اکثر ایرانیان در فصل بهار با برگ های تازه و ترش انگور آن را درست می کنند و در وعده های اصلی یا عصرانه نوش جان میکنند. یکی از پلوهای ایرانی که ترکیبی از برنج و خلال پسته، هویج، زرشک، خلال بادام، پوست پرتقال و زعفران ایرانی می باشد جواهر پلو نام دارد. که به عنوان محبوب ترین غذای خارجی ها در ایران به شمار می رود. جالب است بدانید ایرانیان برای اینکه تعادل را در طعم این غذا به وجود بیاورند زرشک را با کمی شکر تفت میدهند.

Pdf لیست غذاهای ایرانی

در ماهی شکم پر موادی مانند سیر، نعناع و جعفری به همراه گشنیز، انار جنگلی یا رب انار و گردوی خرد شده بریزید. البته بسته به محل زندگی و نوع ماهی می‌توانید مواد داخل آن را تغییر دهید. سوپ هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان غذا برای سرماخوردگی و غذای رژیمی مناسب است.

برای ادامه‌ی طرز تهیه سبزی پلو با ماهی اینجا کیلیک کنید. آش غذایی دوست داشتنی است که با آش سبزی، نخود، لوبیا، عدس، کشک و با توجه به نوع آن از مواد لازم دیگری درست می‌شود. فینگر فود‌ها از غذاهایی هستند که نه تنها دستور پخت راحتی دارند، بلکه برای کسانی که وقت کافی برای درست کردن ناهار ندارند بهترین گزینه است. برای مشاهده‌ی ادامه مطلب طرز تهیه میرزا قاسمی به روش گیلانی‌ها اینجا کلیک کنید. برای خوشمزه‌تر شدن این غذای معروف گیلانی بهتر از گوجه‌فرنگی تازه استفاده کنیم.

جالب است بدانید که برای بسیاری از مهمانان خارجی نیز غذاهای ایرانی جذابیت بالایی داشته و از خوراکی های ایرانی به عنوان بهترین خوراکی ها در سرتاسر دنیا یاد می کنند. میگو پلوی بوشهری یکی از بهترین غذاهای ایرانی دریایی و همان‌طور که از نامش پیداست، مربوط به خطه جنوب ایران است. در گذشته این غذا مختص به جنوب کشور بود، ولی با توجه به این که مصرف میگو در سراسر ایران رایج شده، این غذا هم به نوعی همه‌گیر شده است.