معروف ترین غذاهای لری هومسا-غذای هرمزگان


به آش ترخینه آنتی بیوتیک طبیعی هم می‌گویند که در زمان سرماخوردگی و فصل سرما می‌پزند. ردی)، به عنوان جدیدترین سامانه رزرو آنلاین اقامتگاه در ایران شروع به فعالیت کرده است. اگر قصد مسافرت به هرکدام از مناطق کشور را دارید، میتوانید از خدمات سایت بوم گردی جهت رزرو اقامتگاه های مطمئن و تضمین شده استفاده کنید. انواع اقامتگاه و ویلا در سراسر ایران از طریق سایت بومگردی قابل اجاره هستند.

  • برای تهیه پرشکه ابتدا آرد را الک می‌کنند و مقداری آب به آن اضافه می‌کنند تا خمیری کم آب و خشک ایجاد شود.
  • در گذشته به شکل سنتی روشهایی برای تشخیص جنس نوزاد وجود داشت.
  • رسم است كه اقوام هم در پرداخت هزینه های مراسم سوم ، هفته و چهلم به بازماندگان كمك مالی كرده و تا جائیكه در توان دارند به بازماندگان یاری می رسانند.

یک ظرف از کره آب شده با کمی زعفران را در کنار خود داشته باشید. در زمان پخت برای جلوگیری از خشک شدن کباب چند بار ترکیب زعفران و کره را با کمک فرچه روی کباب بزنید. در نهایت کباب‌ها را به صورت یکپارچه از سیخ جدا کنید و با ریحان و گوجه فرنگی تزئین کنید. این سبزی، خاصیت های درمانی فراوان چون مسهل و نرم کننده، درمان سرفه، باز کننده مجاری کبدی، درمان یرقان، تقویت کننده روده و … دارد. هم چنین نمک و فلفل،‌روغن، پیاز، رب انار، نارنج و زردچوبه استفاده می شوند. از این برگهای مفید و پر خاصیت برای غذای دیگری به نام دمپخت توله نیز استفاده می شود.

مطالب مرتبط

این مکان برای سپری کردن اوقات همراه با دوستان در یک بعدازظهر، بهترین انتخاب است. اگر در تابستان به شهرکرد رفته‌اید، با رفتن به کافه لئو و سفارش یک آیس پک شکلاتی حسابی خنک می‌شوید. در زمستان‌ها نیز این کافه با قهوه‌های گرم و عالی در انتظار شما است.

رستوران تخت جمشید

سپس ظرف را چند ساعت کنار بگذارید، تا گوشت مرغ و گوساله به خوبی مزه دار شود. شاید با شنیدن نام قلیه ذهنتان به این سمت برود که احتمالا با یک خورش شبیه قلیه جنوب مواجه می‌شوید.، در حالیکه شاید برایتان جالب باشد بدانید به طور کلی در دوران صفویه به همه خورش‌ها قلیه می‌گفتند که به معنای سرخ شده است. رفته رفته و در دوران قاجار قلیه جای خودش را به خورش می‌دهد و تنها غذاهای جنوبی دیگر با این نام خوانده می‌شدند. قلیه ترش یا قلیه لری از غذاهای اصیل ایرانی است که با گوشت قرمز، پیاز، آب انار یا عصاره تمر هندی، رب انار یا رب گوجه فرنگی، سیب‌زمینی و ادویه‌جات درست می‌شود؛ البته می‌توان آن را با گوشت مرغ نیز درست کرد. چزنک رغو نوعی نوع نان روغنی و از محبوب‌ترین غذاهای محلی لری است.

ابتدا فیله مرغ را به اندازه جوجه کباب خرد کنید سپس یک کاسه مناسب و جادار انتخاب کنید و فیله مرغ را داخل کاسه بریزید. در ادامه فیله گوشت گوسفندی را کمی بزرگتر از کباب چنجه خرد کنید و به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مشهورترین غذا‌های لذیذ محلی چهار محال و بختیاری آشنا کنیم. برای تهیه دنده کباب ابتدا گوشت دنده گوسفندی را به صورت پهن و دراز جدا می‌کنند و در آن زمان سیخ پهن را به گوشت می‌زنند تا حالت خودش را حفظ کند.

علاوه بر ماهی صبور، سبزی ماهی و پلویی، سیر و پیاز، نمک و فلفل سیاه، تمبر هندی و رب گوجه برای تهیه این غذا مورد استفاده قرار می گیرند. در سفر به چهارمحال و بختیاری بعد از دیدار از مکان‌ها، طبیعت و آثار تاریخی باشکوه استان طعم بی‌نظیر غذاهای محلی را از دست ندهید. با دقت مواد گوشتی را به‌ترتیب به سیخ بکشید تا تمام شوند. سپس با استفاده از گوشتکوب یا بیفتک به‌آرامی روی گوشت و مرغ‌ها بکوبید تا مرز بین گوشت‌ها از بین برود و به هم نزدیک‌تر شوند. کباب‌ها را روی منقل آماده قرار دهید و در زمان پخت، برای جلوگیری از خشک شدن کباب، چند بار با استفاده از برس، آن‌ها را به ترکیب کره آب شده و زعفران آغشته کنید. در ۳۰ دقیقه آخر پخت، سبزی و دوغ را به قابلمه بیافزایید و هم بزنید تا آش کاملاً جا بیافتد.

تمامی روال مزه‌دار کردن کباب را همانند مراحل قبل انجام دهید. سپس مقداری روغن داخل ماهیتابه بریزید و بعد از داغ شدن آن سیخ کباب‌ها را داخل ماهیتابه قرار دهید. برای تهیه این کباب به هیچ عنوان از روغن زیاد استفاده نکنید و فقط کف ماهیتابه را کمی چرب کنید. سپس این غذا را همراه با انواع سبزیجات بخارپز یا گریل شده سرو کنید. سمبوسه نیز از دیگر غذاهای بسیار محبوب و خوشمزه خوزستانی است که در سراسر ایران و به روش های مختلف تهیه می شود. از ویژگی مهم این غذا، همان فرآيند سریع و فوری آماده سازی آن است.

پیاز را در تابه‌ ای حاوی روغنِ داغ، روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم و شفاف شود، سپس سیر و زردچوبه را به آن بیافزایید و تفت دهید تا طلایی‌ رنگ شوند. آرد برنج را با یک پیمانه از مایه آش رقیق کنید، سپس آن را همراه نیمی از مخلوط پیاز داغ، مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه آش بیافزایید و بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر بماند تا آش کاملاً بپزد. آش دوغ را در ظرف مورد نظر ریخته، بقیه پیازداغ و سیرداغ را روی آن بریزید و با نعناع‌ داغ تزیین و سرو کنید.

کمیته عالی، موزه‌ های قطر و سایر نهادهای این شهر هزاران کار سرگرم‌ کننده را برای انجام دادن در دوحه در مدت برگزاری جام جهانی آماده کرده‌ اند و ما آنها را در زیر برای شما جمع‌ آوری کرده‌ ایم. آموزشگاه آریا با عنوان “آریا کویت” در سال ۱۳۸۶ در کشور کویت شروع به کارکرد. پیشهاد می کنیم مقاله کلاس آشپزی را برای اطلاعات بیش تر مطالعه فرمایید.

بعد از اینکه برنامه سفرتان را ریختید و خرید بلیط اتوبوس شهرکرد را انجام دادید، ‌می‌توانید به اوقات خوشی که در این رستوران قرار است سپری کنید، فکر کنید و حتی از فکرش نیز لذت ببرید. برای سیخ کردن کباب بختیاری ابتدا یک قطعه گوشت قرمز سیخ کنید سپس یک تکه گوشت مرغ سیخ کنید ، به صورتی که یکی در میان گوشت مرغ و گوشت قرمز روی سیخ قرار بگیرد. در صورتی که دوست ندارید از گوشت مرغ در کباب بختیاری استفاده کنید می توانید گوشت مرغ را از مواد لازم حذف کنید و به جای آن از ۸۰۰ گرم گوشت گوسفندی یا گوساله استفاده کنید. کشور ایران دارای ۳۱ استان است که هر یک، ده‌ها غذای محلی و اصیل مخصوص به خودشان را دارند. در این سری مطالب آشپزی قصد داریم شما را با غذای محلی استان‌های مختلف آشنا کنیم.