معروف‌ترین، بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی خدمات اجاره ویلای ترنج-غذای هرمزگان


شما می‌توانید به مایه کوکو گردو، یک پیمانه برنج پخته و ۱۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده نیز اضافه کنید تا غذای پر ملاط‌تری داشته باشید. ورقه بادمجان را با کته محلی، زیتون پرورده و ترشی سرو کنید. در صورت تمایل می‌توانید به سس شامی رودباری، یک قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی نیز اضافه کنید. در کنار این غذای گیلانی، می‌توانید بادمجان سرخ شده هم سرو کنید.

  • اگر بوی مرغ و مزه ی آن را دوست ندارید باید مرغ ناردونی را امتحان کنید تا حتما نظرتان راجع به گوشت مرغ عوض شود.
  • هرچند که مردم شمال در وعده‌های غذایی خود کمتر به سراغ آش می‌روند اما آش‌های خوشمزه‌ای همچون ترشه آش یا همان تورش آش را در لیست غذاهای خود دارند.
  • یک لیوان آب جوش دیگر به خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش بپزد.
  • کافه رستوران دهکده بخاطر آلاچیق، ویو زیبای طبیعت اطراف، موسیقی زنده و تنوع منوی غذایی و کافی شاپ از رستوران های خوب قلعه گردن است.

نام کهی پلا شاید کمی عجیب به نظر برسد و به گوش ناآشنا باشد، اما این نام برای اهالی مازندران مژده یک غذای خوش‌طعم و لذیذ را خواهد داد. همانطور که گفته شد، کهی در زبان مازندرانی به معنای کدو بوده و پلا هم به معنی پلو است، بنابراین کهی پلا همان کدو پلو است. در ترکیب این غذای خوش آب‌و‌رنگ مواد غذایی همانند کدو حلوایی رنده شده، برنج، گوشت چرخ کرده، پیاز، زیره، کره محلی و ادویه به کار می‌رود. توصیه می‌کنیم حداقل یکبار طعم کهی پلا مازندرانی را بچشید. عطر و ظاهر آغوز مسما مازندران بدون تردید هر فردی را به سمت خود می‌کشاند.

مرغ‌ترش

یکی دیگر از بهترین غذاهای شمالی با بادمجان است که آن هم نیز دیگر محدود به مناطق شمالی نمی‌باشد و در دیگر نقاطی کشور طبخ می‌شود. گوجه فرنگی، تخم مرغ، سیر، رب و ادویه جات به همراه بادمجان کبابی، مواد اولیه تهیه میرزا قاسمی هستند. روی ماهی‌های خرد شده، کمی زنجبیل، نمک و فلفل بپاشید و آن‌ها را برای دو ساعت در یخچال قرار دهید تا ماهی‌ها مزه‌دار شوند. سپس سیر رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه را به پیاز بیفزایید و تفت دهید. در ادامه گردوی آسیاب شده را به پیاز و سیر اضافه کنید و برای دو تا سه دقیقه تفت دهید. نصف لیوان آب جوش در قابلمه بریزید، درب آن را ببندید و شعله گاز را کم کنید.

خورش چغرتمه از بهترین غذاهای محلی گیلان

در پنج دقیقه پایانی پخت شامی‌ها، آب نارنج یا آبغوره را در تابه بریزید و سپس گوجه‌فرنگی‌های سرخ شده را در تابه بچینید. سس آماده شده را در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا مالاوابیج برای حدود دو ساعت روی شعله ملایم گاز بپزد و غلیظ شود. سبزیجات سرخ شده و گردوی آسیاب شده را در قابلمه خورش بریزید.

۹. شوید خولی و طرز تهیه آن

سبزی‌هایی که در تهیه نازخاتون استفاده می‌شود، بسته به منطقه متفاوت است. به‌طور مثال در برخی مناطق از ریحان، چوچاق، زلنگ و خالواش یا ترکیب آن‌ها استفاده می‌کنند. طرز تهیهواویشکا با دل و جگر مرغ یا گوسفند یا گوساله هم به همین ترتیب است.